Limatulppa

Kuinka pian limatulpan irtoamisesta synnytit?

  • Vuorokauden sisään (24 h)

    Äänet: 19 26.0%
  • Kahden vuorokauden sisään (48 h)

    Äänet: 10 13.7%
  • Kolmen vuorokauden sisään (72 h)

    Äänet: 6 8.2%
  • 4-5 päivän päästä

    Äänet: 7 9.6%
  • 6-7 päivän päästä

    Äänet: 2 2.7%
  • Yli viikon päästä

    Äänet: 2 2.7%
  • Yli kahden viikon päästä

    Äänet: 5 6.8%
  • Yli kolmen viikon jälkeen

    Äänet: 3 4.1%
  • Limatulppa meni vasta aktiivisessa synnytyksessä

    Äänet: 8 11.0%
  • En huomannut mitään limatulppaa

    Äänet: 15 20.5%

  • Kaikki äänestäjät
    73
Mulla irtos limatulppa ja heti perään meni lapsivedet. Vesienmenosta meni 67 h pojan syntymään mutta synnytys piti käynnistää ja päätyi kiirelliseen sektioon...
 
Mulla meni 7 päivää limatulpan irtoamisesta lapsen syntymään. Lapsivedet holahti 6 päivän kuluttua, kun kipeitä supistuksia tuli jo. Noin 20 tunnin kuluttua siitä tyttö oli lopulta maailmassa.
 
Ainut josta bongasin sen tulpan oli muksu4 ja siitä 6h niin tyttö oli jo sylissä:) supistelut alko n 1h tulpan menosta...
 
Limatulppaa irtosi ehkä aamuviideltä, kun synnytys käynnistyi puolilta öin (virallisesti kahdelta, koska vasta silloin kellotin).

Lapsivettä ja ehkä muutakin, en atiedä, tuli joskus puoli yhdeltätoista illalla, jolloin ponnistusvaihe taisi käynnistyä. En tiedä, onko ponnistusvaiheen kesto ollut 45 vai 15 min vai mitä merkittynä. Voimakkaan ponnistuttamisen jälkeen kätilö väänsi minut vielä suihkun lattialta jalkeille ja sydänkäyrälle (ja siinä käytiin vähän tiukkaa keskustelua), mikä taisi hidastaa ponnistusvaiheen alkua. Lopullinen ponnistusvaihe kävi ponnistamatta pikemminkin rajuja supistuksia hidastellen ja pidätellen. Lapsi syntyi noin 23:10.

Juuri ennen lapsen pään syntymistä puhkesivat kalvot ja valtava määrä lapsivettä losikahti sängylle, minne olin kiivennyt polviseisontaan (en kyllä älyä, miten sinne enää pääsin, kun pää tuntui jo tulevan ulos..).

Että enpä nyt siitä limatulpasta niin tiedä.
 
Esikoisesta multa irtos iso pala limatulppaa rv 36+, synnytys käynnistettiin rv 38+3 ja ennen synnytyssaliin siirtymistä limatulppaa irtoili koko ajan. Kuopuksesta mulla alkoi limatulppaa irtoamaan synnytyksen aikana.
 
Mulla alkoi limatulppa irtoilla viikoilla 39+5 ja tyttö syntyi spontaanisti 40+3. Eli kyllä siinä useampi päivä meni, maantaina ekan liman hoksasin ja perjantaina synnytin.
 
Esikoisesta limatulppaa irtoili monta päivää. Eniten viisi päivää ennen synnytyksen alkua. Sen jälkeen alkoi vuotaa ruskeaa limaa aamuisin. Tästä kakkosesta ruskea limatulpan klöntti irtosi kuusi tuntia ennenkuin meni vedet ja supistukset alkoi. Limatulppa oli myös koostumukseltaan erilainen kummallakin kerralla.
 
Onko tämä nyt limatulppa?

Eilen tuli semmoinen valkovuoto paukku joka oli vähän verinen ja tänään sotkeutui pikkuhousunside samankaltaisen verisen valvkovuodon liman? :nailbiting: Olen vähän paniikissa kun esikoisen kohdalla en huomannut mitään limatulpan irtoamista varman irtosi silloin kun puhkaistiin kalvot.
 
Onko tämä nyt limatulppa?

Eilen tuli semmoinen valkovuoto paukku joka oli vähän verinen ja tänään sotkeutui pikkuhousunside samankaltaisen verisen valvkovuodon liman? :nailbiting: Olen vähän paniikissa kun esikoisen kohdalla en huomannut mitään limatulpan irtoamista varman irtosi silloin kun puhkaistiin kalvot.

Limatulppa on sellasta kellertävää limaa joka voi tulla aika juoksevana tai sitten ihan selvinä klöntteinä.
 
Onko tämä nyt limatulppa?

Eilen tuli semmoinen valkovuoto paukku joka oli vähän verinen ja tänään sotkeutui pikkuhousunside samankaltaisen verisen valvkovuodon liman? :nailbiting: Olen vähän paniikissa kun esikoisen kohdalla en huomannut mitään limatulpan irtoamista varman irtosi silloin kun puhkaistiin kalvot.

Esikoisesta mulla limatulppa oli pelkkää vaaleaa ’hyytelöä’, kuopuksesta limatulppaa lähti vähitellen tulemaan hyytelömäisenä limana ja seassa oli verta. Vieläkö on jatkunu? :)
 
Limatulppa jäi mulle ihan mysteeriks esikoisen kohdalla, lapsivettä aloin tihkua kotona ja matkalla mutta irronnutta tulppaa en koskaan nähnyt.. Tippui siis joko pönttöön/suihkuun/synnytyssaliin huomaamattani :grin
 
Takaisin
Top