Liitoskivut

MaryJane

Satasella mukana keskusteluissa
Onko muitakin joilla kipuilee? Mulla nyt rv 24+2 ja alkaa kivut jo haitata normaalia elämää.
Häpyliitoksen kivut alkoivat viikolla 18. Pikku hiljaa lisääntyneet ja loppuviikosta alkoi nivuset kipeytyä. Käveleminen välillä hyvin tuskaista :dead: Alkaa olla jo aikalailla ankkamaista keinumista minun kävely. Maha on jo melko iso niin se varmaan syynä.
Esikoisen kohdalla mulla oli myös aikaisessa vaiheessa liitoskipuja mutta nivusissa ei kyllä tuntunut näin pahalta.
Mites muilla yöt? Kyljen kääntäminen sängyssä on myös tuskaista.

Kaipaan vertaistukea :crybaby2
 
Täällä yksi ilmottautuu. Mulla ei o kun viikon verran ollu, mutta jo on ikävää
 
Joo täällä kans! Yöt sujuu kyljeltään tyyny jalkojen välissä. Mitä kauemmin oon samassa asennossa nii sen kipeempi olen. Mutta sit taas liikkuminen vaikeeta, kävely jo aika hidasta ja keinuvaa. En oikein tiiä liikkuisko vai lepäiskö ku molemmista kipeytyy :confused: :D
 
Mulla kans ollu jo muutaman viikon. Mitä enemmän joutuu seisoo ja kävelee töissä ni sitä kipeempi oon illalla :sad001
 
Mulla liitoskipuja lähinnä paikallaan olosta.. kyljen kääntää yllättävän kivutonta mutta muuten kyllä ei asentoa meinaa saada kun kipeet paikat... liikkuminen tekee supistuksia niin pakko olla aika paikallaan.
 
Täällä! Työpäivät kun on pelkkää seisoskelua ja kävelyä niin kyllä kipeytyy paikat. Ekat neljä tuntia menee hyvin, mutta loppupäivä on jo tuskaa. Tauoilla istuminen ja sen jälkeen liikkeelle lähtö välillä hyvinkin kivuliasta. Työpäivän alussa kävelen normaalisti ja lopussa hitaasti ja vaikeasti manaten. Oliskohan jo aika hakea vähä sairaslomaa... nytkin viikonloppuna ei ollut juuri yhtään kipuja missään kun sai vaan olla.
 
Joo, yöt menee siinä että heräilee vähän väliä kun vatsaan tai lonkkiin särkee. :D selällään sattuu vähiten, mutta joka paikassa lukee että selällään ei saisi nukkua. On se mukavaa tämä raskausaika xD
 
Joo, yöt menee siinä että heräilee vähän väliä kun vatsaan tai lonkkiin särkee. :D selällään sattuu vähiten, mutta joka paikassa lukee että selällään ei saisi nukkua. On se mukavaa tämä raskausaika xD

Kyllä selällään saa nukkua jos se tuntuu hyvältä, usein siitä vain voi tulla huono olo.
 
Nukkua saa missä asennossa unta saa.. :) näin mulle on sanottu.. ite selällään paras olla hereillä mut nukkumaa meen ni mahallaan on ainut hyvä nukkuu.. vauva kyl muljauttaa ekat 10min mahallaan olosta että hän saa ittensä hyvin mut sit on hyvä olla. :)
 
Mulle sano neuvolassa et pitäs välttää nukahtamista selälleen, mut jos herää yöllä selällään niin ei haittaa. Ite nukun lähinnä kyljellään mut kivuliasta kääntää kylkeä :sad001

Tänään töissä piti kantaa tavaroita ja ai että meni siitä alapää kipeäksi. Mulla ei selkeästi kärsi kanniskella enää mitään painavaa. Kiva vaan kun esikoinen painaa jo 15 kiloa ja ulkona monesti haluaa syliin. Välillä uskoo kun kerron et äitillä sattuu jos kantaa.

Onko muilla kipeytynyt ylhäältä vatsalihakset? Olin vasta pahassa flunssassa ja kerran aivastaessa tuntui kun vatsalihakset olisi revennyt. Heti kylkikaaren alla tuntui kipua. Varmaan jotkut kylkivälihakset kramppasi. Sen jälkeen kipua esiintyy silloin tällöin, etenkin yöllä kun kylkeä kääntää.

On tämä raskaus melkoista... onneksi palkinto on maailman paras :Heartblue
 
Todellakin kipuilen! SI-nivel ja alaselkä ovat vihoitelleet oikeastaan koko raskauden ajan, mutta nyt lisäksi noin viikon ajan myös häpyliitos on ollut todella kipeä. Käveleminen sattuu, kyljen kääntäminen sattuu, oikeastaan kaikki liikkuminen sattuu, pitkään istuminenkin sattuu... Töihin pääseminen julkisilla on tällä hetkellä niin kivuliasta, että meinaa itku tulla kesken matkan. En kuitenkaan haluaisi jäädä sairaslomallekaan, kun itse työt pystyn kyllä hoitamaan suht hyvin, vain tuo töihin pääseminen on vaikeaa. Öisin taas heräilen aina, kun pitäisi kääntää kylkeä, ja nukun kipujen takia muutenkin huonosti. Tällä hetkellä on kieltämättä aika epätoivoinen olo enkä tiedä, kuinka selviän näiden kipujen kanssa kesäkuuhun asti. :sad001

Sain eilen tukivyön, joka tuntuu kyllä auttavan noihin muihin lantion alueen kipuihin, kuten SI-nivelen kipuihin, mutta häpyliitokseen sattuu silti.
 
Auu, tein lasten kanssa pihalla lumiukkoja monta tuntia ja sit rämpisin useamman kilometrin vielä ukin luo hangessa. Nyt särkee ja paljon :dead: jalat pitäis pitää koko ajan yhdessä eikä sais yhtää liikkua.

Olo on ku jollain venytyspenkissä olevalla. Tuntuu, et toosa jää sohvalle jos nousen apua:eek::hungover:
 
Kävelylenkit koiran kanssa on pitänyt laittaa jäihin.. nivuset on niin kipeet, että en saa jalkoja liikuteltua! Onkohan tää nyt tätä loppuraskauden.. :/ Esikoisesta tällanen kipu alko kahdella vikalla viikolla.
 
Mulle sano neuvolassa et pitäs välttää nukahtamista selälleen, mut jos herää yöllä selällään niin ei haittaa. Ite nukun lähinnä kyljellään mut kivuliasta kääntää kylkeä :sad001

Tänään töissä piti kantaa tavaroita ja ai että meni siitä alapää kipeäksi. Mulla ei selkeästi kärsi kanniskella enää mitään painavaa. Kiva vaan kun esikoinen painaa jo 15 kiloa ja ulkona monesti haluaa syliin. Välillä uskoo kun kerron et äitillä sattuu jos kantaa.

Onko muilla kipeytynyt ylhäältä vatsalihakset? Olin vasta pahassa flunssassa ja kerran aivastaessa tuntui kun vatsalihakset olisi revennyt. Heti kylkikaaren alla tuntui kipua. Varmaan jotkut kylkivälihakset kramppasi. Sen jälkeen kipua esiintyy silloin tällöin, etenkin yöllä kun kylkeä kääntää.

On tämä raskaus melkoista... onneksi palkinto on maailman paras :Heartblue
Mulla kipeytyi kylkivälilihakset ja ylemmät vatsalihakset rajun oksennustaudin seurauksena. Olivat muutaman päivän tosi kipeät, ihan itku meinaa tulla kun huomasi että aivastus tai yskä oli tulossa. Sattui niin hemmetisti.
 
Kai nämä näitä liitoskipuja nyt on:meh:
Lonkkia, vatsaa , alaselkää ja nivusia särkee. Tunne tälläkin hetkellä niinkuin joku vetäis mun jalkoja erilleen lonkkien/ pakarojen kohdasta.Välillä olo helpottaa/unohtuu. Kuinkahan jatkossa töistä selviää jos tämä vielä pahenee.:bored:
 
Aivan kamalaa. Ei ole takuulla ollut näin kovat kivut koskaan aiemmissa raskauksissa. Nyt viides.
Alkoi viime viikolla.
Liitos ja iskiaskivut.
Varsinkin illalla ja yöllä. Jos olisin eka kerran raskaana, olisin varmana menny sairaalaan noista kivuista.
Toki tässä oli muutto viikonloppuna mutta en nostellut tms mitään. Tietysti kevyempää touhunnut paljon. Ja kyllä tuntuu. Sitten on tuo 10kg taapero joka haluaisi että syliin nostelen koko ajan...
 
Ja juu, selälleen en pysty enää olla 5-10min kauempaa. Tulee huono olo. Kylkeä saa vaivalloisesti kääntää vähän väl kun puutuu :D Tyynyshow on alkanut. Tukemaan jalkoväliä ym
 
Ja juu, selälleen en pysty enää olla 5-10min kauempaa. Tulee huono olo. Kylkeä saa vaivalloisesti kääntää vähän väl kun puutuu :D Tyynyshow on alkanut. Tukemaan jalkoväliä ym

Mä huomasin kans tänään aamulla että en pystynyt kovin kauaa makoileen sängyllä selällään kun alko tulla huono olo. Hyvin muistuu asioita ja tuntemuksia esikoisen raskaudesta mieleen aina sitä mukaa kun jotain tulee eteen.
 
Tänään kävely tehny tuskaa.. häpyliitos ihan älykipee.. nyt sit maha iha äly kipee kävelystä. Oli pakko vied lapsi menoihin.. huomen onneks lääkäri...
 
Takaisin
Top