Liikunta

Mä törmäsin sellaiseen ilmaiseen Power 20 prenatal workout appiin, jossa on erilaisia harjoitusohjelmia eri raskauden vaiheisiin. Yks jumppaohjelma kestää aina 20 min. Eilen tein ja oli aika hyvä ja selkeä. Ehkä jos noita tekis 1-2 päivässä niin pysyis paikat kunnossa...:dance011
 
Itekki kävin eilen hiihtämässä, ja oli kyllä ihanaa! Raikas ulkoilma tekee kyllä hyvää niin pääkopalle ku fyysisestikkin voinnille. Oon pyrkiny, että viitenä päivänä harrastan jotain liikuntaa, ja tähän mennessä onkin täyttyny tai ylittyny tavotteet. Toivon kovasti, että fyysinen vointi pysyy hyvänä loppuun saakka niin pysyy pääkin paremmin kasassa :)
 
Itse harrastan geokätköilyä ja muntsausta ja sitten käyn porukoitten koiran kans lenkillä maastossa. Välillä tulee käveltyä sitten 3 km päivässä oman jaksamisen mukaan, mutta pääasia että jaksaa liikkua omaan tahtiin sen verran ku hyvältä tuntuu. Vaikka pöljältähän se varmaa näyttää kun joku akka kipittää ja skannaa tarroja joka katulampusta mitä vastaan tulee :D
 
Vähän ärsyttävä toi aiemmin mainostamani "ilmainen" ohjelma... Aikani tein ekaa sarjaa ja kun yritin siirtyä seuraavaan niin oliskin pitänyt maksaa. No reilu 2 euroa, mutta kuitenkin :sour:
 
itse harrastan aktiivisesti seinäkiipeilyä. boulderoinnin lopetin heti, kun tiesin raskaudestani ja lead-korttia minulla ei edes ole, joten raskausajan keskityn yläköysikiipeilyyn. ongelmaksi ovatkin muodostuneet valjaat ja kasvava maha. Huomenna pitäis mennä katselemaan raskaanaolevalle sopivampia valjaita. toivottavasti löytyy! onko täällä muita kiipeileviä?
 
Hienoa, että pystyt jatkamaan harrastusta ultsari :) Jotenkin oletin, että kiipeily olisi ollut kiellettyjen lajien listalla, mutta niinhän siinä on ne valjaat turvana!

Hetki sitten kuulin, että ystäväni puoliso on raskaana, ja on jatkanut ratsastusta, mutta vaihtanut hepat säyseämpiin. Puoleen väliin meinasi jatkaa.

Minulla on treenaaminen jatkunut ennen raskautta tapaan... pienin muokkauksin. Muuta kuin arkiliikuntaa viisi-kuusi tuntia viikossa :)
 
joo, kyllä kiipeily aika usein luokitellaan kiellettyjen listalle, mutta lajin kirjo on suuri sisältäen kaiken hallissa tapahtuvasta boulderoinnista aina jäätikkökiipeilyyn. myös useat vakuutukset luokittelee extreme-urheikuksi... tuo yläköysikiipeily, mitä itse harrastan, on kuitenkin todella turvallista ja siinä tapahtuu harvoin loukkaantumisia. mielestäni vaarallisemmalta tuntuu esim. juoksu tai kävely varsinkin nyt, kun ulkona on todella liukasta ja kaatumisriski suuri. seinältä pudotessa kuitenki köysi ottaa aina vastaan eikä siksi korkealta pääse tippumaan. itse toivon pystyväni jatkamaan lajin parissa ihan loppuun asti. :)
 
Mä kävin rakkaan harrastuksen eli akrobatian treeneissä ja voi kuinka olikin mukavaa... Todellinen rakkaudesta lajiin. Kaikkea pystyy vielä näillä viikoilla tekemään. Ainoastaan silta taivutukset ja vatsallaan tehtävät liikkeet jätin epämukavuuden vuoksi välistä. Naureskelin, kun käsillä seisonnan aikana masu valui palleaan kiinni :D mietin meneekö sikiöllä pää pyörälle, kunnes tajusin ettei se taida siellä pussissaan tietää mikä suunta on ylös ja mikä alas :p
 
muistamaton kyselee: ensimmäisessä neuvolassa puhuttiin lantionpohjan lihasten treenaamisesta. muistaakseni piti ilmoittautua netin kautta johonkin ryhmään, missä ilmeisesti harjoitellaan liikkeitä. nyt en enää löydä mistään tietoa aiheesta ja mietin, että muistanko itse väärin. käytiin siis espoossa neuvolassa. onko kenelläkään muulla tietoa?
 
muistamaton kyselee: ensimmäisessä neuvolassa puhuttiin lantionpohjan lihasten treenaamisesta. muistaakseni piti ilmoittautua netin kautta johonkin ryhmään, missä ilmeisesti harjoitellaan liikkeitä. nyt en enää löydä mistään tietoa aiheesta ja mietin, että muistanko itse väärin. käytiin siis espoossa neuvolassa. onko kenelläkään muulla tietoa?

Helsingissä raskaana olevat pääsevät fysioterapiaryhmään, jossa käydään läpi vartalon muutoksia ja varmaan myös lantionpohjalihasharjoituksia. Minulle kerrottiin mahdollisuudesta ensimmäisessä neuvolatapaamisessa ja neuvolatyöntekijä lisäsi minut samalla listalle. Oma ryhmäni kokoontuu maaliskuussa, mutta siis vain yhden kerran.
 
kiitos tiedosta dolcetti! en siis muistanut väärin. pitääkin kysellä uudestaan seuraavalla käynnillä. meille tosiaan sanottiin, että pitäisi itse ilmoittautua, mutta en enää yhtään muista, että mistä noita ryhmiä löytää.
 
Juoksutuntuma kyllä heikkeni niiden ekojen kuukausien aikana kun olin liian naatti raahaamaan itseäni lenkille :D HIIT-treenikin tuntuu helpommalta kun juoksu, oli todella nihkeä lenkki eilen. Vai johtuiskohan se vähän siitä että HIITin kanssa on tottunut siihen että se on rankkaa ja juoksulla taas on ollut tapana kulkea kevyesti.. mene ja tiedä. Jos mielin juoksemista jatkaa on muuten mentävä pian ostamaan tukevampi urheilutoppi :D
 
Juoksutuntuma kyllä heikkeni niiden ekojen kuukausien aikana kun olin liian naatti raahaamaan itseäni lenkille :D HIIT-treenikin tuntuu helpommalta kun juoksu, oli todella nihkeä lenkki eilen. Vai johtuiskohan se vähän siitä että HIITin kanssa on tottunut siihen että se on rankkaa ja juoksulla taas on ollut tapana kulkea kevyesti.. mene ja tiedä. Jos mielin juoksemista jatkaa on muuten mentävä pian ostamaan tukevampi urheilutoppi :D
Mä pohdin kans millaisia ongelmia kohtaan jos/kun aloittaa juoksun taas. Pitänee vaan hidastaa vauhtia kunnolla tai tehdä juoksuspurtteja kävelyn ohessa. Se on vissi ja varma ettei entiset kovat lenkit enää käy, kun veti intervalleja niin kovaa kun pystyi. Pelkäsin silloinkin aina kompuroivani niin nyt sit ainakin varmasti kompuroisin :wideyed:
 
Kävelylenkki kulki hyvin eilenkin!!! :) :) :) Hengästymisestä huolimatta jaksoin mäet himmaamatta! Sori nyt tää hehkutus mut tammi-helmikuussa ei käytännössä tullut liikkumisesta mitään kun aina koski ja supisti jälkeenpäin niin vähän olen kaivannut tätä tunnetta. Koko ajan pissattaa tosin kun kävellessä kohtu osuu nyt taas rakkoon vaihteeksi kasvettuaan mutta viis siitä. Hommaan Tenat jos muu auta :wink Voi kun tämä olo nyt jatkuisi ainakin toisen kolmanneksen loput 7,5 vkoa.
 
Puiden pilkkomista parempaa lihaskuntotreeniä ei tällaisena päivänä ole ja nyt istumatyöntekijän hartiat kiittää! Tuntui hyvältä vaikka keskivartalosta ei yhtä paljon hyötyä ole enää ja nopeammin väsähtää tietty kuin ennen.
 
Nyt olen siis siellä Kanarialla, jossa on tullut päivittäin käveltyä. Mäkiä tällä La Palman saarella on vaikka kuinka, ja niiden nouseminen saa aikaan välittömän hengästymisen ja puuskutuksen. Pitkiäkin lenkkejä ollaan tehty, jalat ja kroppa jaksaa, mutta tyyppi pistää vastaan kun 1,5h jälkeen alkaa herkästi supistelut. Ei kipeitä supisteluja, onneksi, mutta sellaisia että kyllä se himmaamaan pistää.
 
Mä olen koittanut käydä ryhmäliikunnassa (lihaskunto ja zumba) 2-3 kertaa viikossa. Hyvältä tuntuu muuten, mutta liian nopeat hytkytykset ja hypyt oon jättänyt kun tuntuu, että kohtu jotenkin hypähtää(?). Vatsalihasosuuksia oon vaihtanut itselle sopivimpiin. Voisi muuten ne hetket tehdä lantionpohjia niin tulisi tehtyä!
 
Takaisin
Top