Liikunta

Täällä vointi ja väsymys alkaa olla niin että taas voi alkaa tehdä jotain, aiemmin ei vain jaksanut kun nukutti tai oksetti.. :meh:
Potkurin otin esille ja tytön vien sillä hoitoon ja haen päivittäin. Koiranpentukin alkaa olla sen ikäinen että vähitellen voi vähän pidempiä lenkkejä jo tehdä. :headphone:
Hiihtämään polttelee kyllä lähteä kovasti (ennen kilpaa hiihtänyt). :rolleyes: Uudet monot ostin just ja nyt pitäs löytää vielä sukset/sauvat varastosta ja eikun jäälle hiihtämään!:woot:
 
Mä aattelin jos uskaltais ryhmäjumppiin ostaa vielä 10-kortin. Tulis ees kerta viikkoon jotain tehtyä kun ei ole nyt (varmaan pariin vuoteen?) itsenäisesti treenaamiseen ollut motivaatiota.

Niih ja hengästyminen kuuluu kyllä asiaan ! Itse hengästyn jo kun yritän laulaa esikoiselle unilaulua:oops:
 
Mulla alkaa myös helpottaa nyt väsymys ja heikotus. Tänään kävin ekan kerran sitten kuukauteen treenaamassa ja kylläpä teki hyvää. Nyt tuntuu pakaroissa ja reisissä ja olkapäissä, mutta hitsi kun kiva fiilis. Venyttelyäkin tuli vähemmän nyt harrastettua ja sen kyllä huomaa.. Aiemmin olen ollut hyvinkin notkea, mutta eipä tarvinnut tänään yrittääkään spagaattia tai siltaa. Jotenkin tuntuu ettei vatsa kestä venytystä. Alkaa heti repimään ikävästi. :woot:

Oes 11+2
 
Mullakin tuo vatsan venyttäminen tuntuu epämielyttävältä, esim kurottaessa ylös esim ylimmälle hyllylle niin ulävatsa venyy ja tuntuu hassulta/kireältä. Kiva että sait treenin tehty, itse ajattelin ensi viikolla uskaltaa jollekin ohjatulle tunnille. Vielä 3 viikkoa saa tehdä selällään liikkeitä, sit joutuu soveltamaan...
 
Mullakin tuo vatsan venyttäminen tuntuu epämielyttävältä, esim kurottaessa ylös esim ylimmälle hyllylle niin ulävatsa venyy ja tuntuu hassulta/kireältä. Kiva että sait treenin tehty, itse ajattelin ensi viikolla uskaltaa jollekin ohjatulle tunnille. Vielä 3 viikkoa saa tehdä selällään liikkeitä, sit joutuu soveltamaan...

Joutuuko selällään makuuta rajoittaan jo näin aikaseen?? Oon aatellu että vasta sitten jos alkaa tulla selinmakuulla huono olo niin silloin kohtu painaisia suonia liikaa... että siihen asti sais nukkuakin selällään.
Mä oon nyt h12 aatellu vaan että pikkuhiljaa ei mahallaan jumppaisi, ja ei suoria vatsoja/vähentää liikkeitä jossa vatsaan tulee painetta liikaa kuten normi punnerrukset. Ja sitten hyppyjä ei eikä kyykkyjä isoilla painoilla jottei lantionpohja kuormitu liikaa(ainakaan ellei ole tosi tottunut niihin)
 
Rv 16 eteenpäin pitäisi välttää selinmakuulla tehtäviä liikkeitä, koska kohtu alkaa painamaan suuria suonia :).
 
Mä kans olen aloittanut hiihtokauden ja se tekee kyllä tosi hyvää! Arvelen selkälihasten olevan mun heikko paikka raskauden edetessä, joten kaikki treeni niille on nyt tervetullutta. Haaveillaan myös talvilomareissusta pohjoseen ja mietin, että missä vaiheessahan vielä uskaltaa laskea kaikki mäet? Ensimmäistä odotan, niinkuin ehkä jo arvasittekin
 
Hiihtäminen kyllä tekee niin hyvää, itekki tänään viimeks kävin hiihtämässä. Mua on mietityttäny, että vieläköhän uskaltas rinteeseen? Kuitenki ainaki kerran vetää joka kerta kunnolla nurin.
 
Täällä myös alkaa paha olo ja väsymys olla poissa ja tekisi mieli kaivaa sukset varastosta. Ei varmaan kovin pitkiä matkoja uskalla mennä. Toisena olen pohtinut uintia. Jotenkin vaan tuntuu hassulta mennä uikkareissa halliin pömppövatsan kanssa, vaikka suloinen ja pikkuinenhan tuo vielä on :rolleyes: Onko täällä uimareita?
Jooga myös kuulostaisi mukavalta, olisi kiva löytää jo nyt jokin laji mitä voisi huoletta harrastella loppuun asti!
 
Mulla on jäänyt liikunta jo vähän ennen raskautta kokonaan pois kun sairastelin ja mies joutu paljo illatkin opiskeleen. Meillä on siis jo yksi lapsi ja normaalisti mies on hänen kanssaan ollut kun olen käynyt urheilemassa. Nyt jo reilu kaksi kuukautta ilman mitään... Sitä ennen kävin zumbassa 1-2 kertaa viikossa mikä ei sekään paljoa oo. Täällä Rheinin joen alueella missä asutaan, ei juuri lunta ole joten ei puhettakaan että hiihtämään pääsisi. Ja nyt vielä muutto tulossa joten tuntuu ettei oikein millään pääse ulos yksinään :/ Yritän varmaan Münchenistä sitten etsiä joogaa tai vastaavaa jota vois tehdä pidemmällekkin. Siellä saisin ehkä jopa anopin lapsenlikaksi :wink
 
MIten niitten sykkeiden kanssa on? Pitääkö jo alkuvaiheessa mennä matalammalla sykkeellä? Mua harmittaa kun lopetin ratsastamisen jouluun, kun en olis tätä kevätkautta kuitenkaan kokonaan ehtinyt käydä ja silloin oli melko heikko olo. Nyt on ikävä heppailua :sad001
 
Vasta lueskelin noita sykejuttuja ja törmäsin jatkuvasti suositukseen, että toiselta kolmannelta eteenpäin olisi hyvä pitää pitkäkestoiset sykkeet alle noin 150n. Intervallityyppisesti toki saa nostella hetkellisesti sykkeitään ylemmäksikin. Toisaalta jossain oli myös että tottumattomimmilla kuntoilijoilla se olo kyllä kertoo ennen sykkeitä, että milloin pitää höllätä.
Itseä nyt vähän mietityttää. Pitää varmaan huomiseen Sh'Bamiin ottaa sykemittari mukaan ettei innostuksissaan pidä sykkeitä katossa liian koko tuntia.
 
Itse en ole mikään varsinainen sporttityyppi, mutta joka päivä käyn lenkillä. Pitää tässä hormonimyrskyssä mielialaa hieman enemmän positiivisena :hilarious: ja oikeasti pitää myös suoliston toiminnassa... Nyt vaan on niin varovaista kävelyä kun meinaa olla tosi liukasta paikoin :grumpy:
 
Ajattelin katsoa youtubesta josko siellä olisi hyvä raskausaikaista joogaa ja tänään kokeilla miltä tuntuu. Voin laittaa linkin jos löytyy joku hyvä. Meillä salin joogatunneille oli 50+ ihmistä jonossa... Että ei kiitos!

Ja kiva kun on chromecast niin saa peilattua isolle tv:lle niin kivempi seurata liikkeitä :)
 
Mulla on gravid&baby sovellus kännykässä ja siinä on ohjattua joogaa odottavalle. Täytyisi ihan testata, kun itse harrastanut astangaa ja se ei enää tunnu hyvälle...
 
https://www.youtube.com/watch?v=B87FpWtkIKA&index=17&list=PLNTIDk6mjdSMnobByePGUplFfXCISlZyf

Nyt monta videota katsottuna niin tää tuntui itselle parhaalle, on 5 osaa, kaikki 10 min. Rauhallinen puhe, vähän taustamusiikkia ettei ihan hiljaisuudessa tehdä ja sellainen hyvä fiilis kaiken kaikkiaan. Tätä ajattelin nyt kokeilla :)

Muoks: ja kiva oli! Tein kaikki 5 osaa ja mukavasti aukesi reidet ja selkä! Kiva kun ohjaaja itse myös raskaana ja tuli itsekin paljn tietoisemmaksi omasta raskaudestaan. Poustatkaa jos teillä hyviä kotona tehtäviä youtube videoita! Voin kans kertoa jos tulee lisää eteen :)
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Eloinen17 videolinkeistä! :) Täytyypä etsiskellä jos löytäisi mamajoogailuja lisää ja linkitellä tänne. Jotenkin nyt tuntuu helpommalta kotona tehdä kun ei ikänä tiedä minkälainen olo tai mielentila yllättää.
 
Tänään ensimmäinen hiihto marraskuun jälkeen ja kylläpäs tuntui hyvältä! Onneksi on tullut käytyä lenkkeilemässä niin osasi vielä hengittää, kun alkuraskaudessa muistan puuskuttaneeni jo rappusissa! Ihan täpinöissä kun oli ihan pikkunen ylämäki taisteltavana :) tykkään ylämäistä!
 
Takaisin
Top