Liikunta raskauden aikana

Mitenkäs muilla liikkumiset sujuu vielä? Täällä onnistuu juokseminenkin vielä oikeen hyvin, vaikka nyt huomaa että vatsalihakset alkaa olla pois pelistä. Mutta sellaseen ongelmaan olen törmännyt, että nännit on juostessa todella kipeet ja saattaa kylmettyä tosi helposti. Saattaa olla että hankaa urheiluliiveihin ja hiertää.. :/ mutta se tuntuu tosi inhottavalta. Osaako kukaan neuvoa mikä siihen voisi auttaa? Joku voide tai laastari/teippaaminen..?
 
Kyllä huomaa että alkaa raskaus vaikuttaa jaksamiseen urheillessa. Nyt rv14+4. Syke nousee paljon helpommin ja hengästyttää, ja sekös ärsyttää. Eilen kävin vetäseen yhdet crossfit salikisat ja vaikka hyvin menikin niin otti kyllä todella koville. Vatsalihakset myös täällä alkaa jäämään pelistä pois.

Nännien kanssa huomasin kyllä saman kun olin lapsen kanssa uimahallissa ja tissit jäätyi aivan täysin ja sattui niin sairaasti. Seuraavana päivänä olikin sitten pientä lämpöä, en tiedä liittyikö asiaan mutta varmaan hyvin paljon mahdollista?
 
Miten teillä sujuu hyppyjä sisältävät lajit? Mulla on nyt alkanyt hypyt tuntua vähän ikävältä ja mietin, että pitäiskö jättää kokonaan pois. Tai siis tehdessä ei häiritse, mutta jälkikäteen sitten jää jotekin ikävä tunne.

Uudet jumppahousut piti jo hankkia, mutta tyydyin H&M:n halpiksiin normaalia isommassa koossa. Ärsyttävästi ne vähän valuu (siihen asti kunnes hiki liimaa ne paikalleen), mutta toisaalta oletettavasti vauhti koko ajan vähän hidastuu myös, joten jospa ne pysyis kuitenkin matkassa mukana. :grin Kyllä mä koitin nettikaupoista etsiä äitiysversioita, mutta joko hinnat oli ihan törkeitä tai sitten mun koko oli loppu, joten noilla mennään ainakin toistaiseksi.
 
Mulla on sattumalta parit jumppahousut, joissa on käännettävä vyötärö. Ne menee toistaiseksi hyvin. Toiset on just H & M:ltä.

Mulla noi hypyt on jo pari viikkoa tuntunu vähän ikäviltä, kun alavatsalihasten kalvot on arat ja tuntuu, että muutenkin vatsassa "muljahtelee". Tömähtely ei siks tunnu kivalta. Voihan tilanne vielä helpottuakin... mutta ehkä siirryn nyt enemmän tasaiseen liikuntaan.
 
Vieläkö ootte jaksaneet ihan hyvin treenailla? Itse oon huomannut nyt viikon aikana että raskaamman treenin jälkeen tulee tosi huono olo :sad001 en haluais kyllä millään ilveellä vielä keventää! Samoin esim kyykätessä tuntuu inhottavasti painetta alhaalla, jalat kyllä jaksaisi mutta pakko jo vähän pienentää painoja. Tylsää :wink
 
Mä olen ainakin juossut ja pyöräillyt entiseen malliin kun on vielä hyvä vointi :) mutta sykkeet on pitänyt maltillisina mieluiten alle 150 hujakoilla.
 
Mä olen samaa paineen tuntua huomannut monissa liikkeissä esim. kyykyissä ja erilaisissa punnerruksissa. Se tunne on varmaan tosi yksilöllistä. Mä oon vähentänyt painoja, mutta silti teen syke-ennätyksiä aiempiin treeneihin verrattuna. Oonhan mä nyt jo itekin kolme kiloa painavampi, että ehkä voi vähän irtopainoista karsiakin! [emoji16] Eilen reippaan 1,5 kävelylenkin jälkeen vatsalihakset veti taas kramppeja ylhäältä alas, joten ei kyl ihan samalla lailla pysty enää touhuun. Kunhan nyt jotain pystyis tekeen! Ainakin ylävartaloa ja jalkoja haluisin pitää kunnossa ja keskivartaloa sitten soveltaen.
 
Mulla ei ole tuosta saliharjoittelusta kokemusta näin raskausaikana.. mutta eiköhän kaikkeen päde se oma fiilis ja tuntuma :) mulle on tullut kanssa kolmisen kiloa painoa lisää mutta ei se vielä haittaa menoa. Sama fiilis, että kiva olisi kun pystyisi mahdollisimman pitkään liikkumaan- vaikka sitten kävellen, uiden tms. :)
 
Eilen rakenneultrassa (21+4) sanottiin, ettei sais tehdä enää painoilla kyykkyjä ja maastavetoa, ellei halua itselleen laskeumaa... Oon kyllä tehnyt niitä viikottain, vaikkakin tosi kevyellä levytangolla.
 
Mä en oo pitkään aikaan pystynyt kyykätä edes ilman painoja, haara-asennossa siis. Tuntuu että vauva tippuu ulos tai lantio vähintään leviää kahtia.
 
Minulla oli kesäkuussa jalkaleikkaus ja alan olla sen jäljiltä kunnossa taas. Juoksua tuli harrastettua viimeksi viime vuonna, vieläköhän sitä voisi koittaa vai rajoittaakohan raskaus? Pitänee kokeilla. Nyt rv 21+4. Kivointa on, että ainakin kävely tuntuu onnistuvan!
 
Mua supistelee kokoajan kun vähän reippaammin yritän kävellä ja sama jos oon muuten paljon liikkeellä. Yks päivä supisti vaikka en tehnyt mitään, ihan levossakin, täytyy varmaan yrittää ottaa iisimmin.
 
Sama täällä, supistaa jatkuvasti. Kävellessä ja pyöräillessä erityisesti. Joissain jumpissa taas en huomaa mitään, mutta en tiedä että onko rankassa treenissä vaan muuten sen verran tekemistä, että en huomaa supistuksia. Oudolta tuntuis, että kävellessä supistaa ja kovemmassa liikunnassa ei.

Olis vaan kiva tietää, että aiheuttaako nuo supparit jotain kohdunsuulla vai ei. No rv 28 mulla on istukkakontrolli, mutta en tiedä olisko sitä ennen jo pitänyt käydä tarkastuttamassa tilanne.
 
Liikunnasta raskauden aikana. Sali hommat lopetin aikalailla heti, lukuunottamatta muutamia satunnaisia käyntejä. Oli vaan niin väsynyt ja aina vaan supisteli. Pyöräilykin alkoi olla hankalaa koska en löytänyt asentoa jossa en tuntisi masussa olevaa vauvaa. Kävelyllä ollaan käyty paljon miehen kanssa. Hän ei tosin jaksa kuin noita 20-30minuuttisia ja nekin aiheuttaa minulle supistuksia jolloin hän on aivan peloissaan. Uimassakin käytiin muutamia kertoja mutta ne aiheutti myös lantioon melkoisia kipuja ja mies ei työkiireiltään ole jaksanut mennä.

Nyt kun oon ollut paljon kotona yksin saikulla, olen pyrkinyt käymään kerran päivässä kävelyllä. Aiheuttaa kipuja tietysti jonkun verran mutta pää hajoaisi jos en menisi joskus ulos. Ehkä turhan pitkiä ollut jotkut kävelyt ja rakko huutaa loppu lenkistä.
 
Mullakin kävely aiheuttaa supistelua herkästi. Mut pyöräily tuntuu sopivan. Oon kyllä niin rapakunnossa verrattuna esikoisen raskauteen et ihan hirvittää. Ainainen sitkun sitkun tossa raskauksien välissä ja tässä sitä ollaan. Nyt uus hokema on kunhan tämä syntyy ja sit ihan täysiä kohti parempaa kuntoa kunhan imetys loppuu.
 
Mulla kans tosi huono kunto ja maha on tiellä aina kun laittaa kenkii jalkaa. Ajatukset myös siinä että kunhan tää syntyy niin pääsee vaunulenkeille ja salille sit ajan kanssa. Selkä on aina ollut mun ongelma ja huomannut et liikunta auttaa siihen oikeasti. Pitää vaan pitää ajatukset siinä ettei jää paikalleen vaikka onkin lapsi.
 
Joo niinpä. Ajattelin lähteä vauvan kans äiti vauva jumppaan. Onpahan samalla kahdenkeskinen hetki ja sit isä ja esikoinen voi puuhata sillä välin jotain yhdessä.
 
Takaisin
Top