Liikunta ja urheilu synnytyksen jälkeen

Mä en oo, mut katsoin sitä kyllä yks päivä. Onks siinä ihan tavallisia ruokia?
 
Mä en oo, mut katsoin sitä kyllä yks päivä. Onks siinä ihan tavallisia ruokia?

Aika tavallisia ruoka-aineita, joista jokainen voi laatia itselleen sopivan kokonaisuuden. Jonkun verran kuitenkin kokonaan kiellettyjä aineita, joita ei syödä lainkaan koko dieetin aikana. Siellä saa kuitenkin myös kysellä ohjaajilta kaikenlaista ja vertaistukea on paljon. Ajattelin, että jos tällä tavalla motivoituisin olemaan syömättä herkkuja joka päivä ja saisi karistettua muutaman kilon :)
 
Onko muita toukokuisia Fitfarmin Fitmama-valmennuksessa? On parempi kun ajattelin :)
Mun yks kaveri heitti ton mulle läppänä, kun ollaan käyty läpi muutamia muita FitFarmin valmennuksia (ei siis osallistuttu, mutta ruodittu lähinnä ruokalistoja ja liikuntajuttuja, koska osa on ollut hieman outoja ts. ei olla keksitty, mihin esim. tietyt kiellot perustuvat). Mitenköhän toi mahtaa erota esim. siitä perusjutusta, onkohan Superdieetti-nimellä edelleen? Kiva, jos vaikuttaa hyvältä!
 
Mun yks kaveri heitti ton mulle läppänä, kun ollaan käyty läpi muutamia muita FitFarmin valmennuksia (ei siis osallistuttu, mutta ruodittu lähinnä ruokalistoja ja liikuntajuttuja, koska osa on ollut hieman outoja ts. ei olla keksitty, mihin esim. tietyt kiellot perustuvat). Mitenköhän toi mahtaa erota esim. siitä perusjutusta, onkohan Superdieetti-nimellä edelleen? Kiva, jos vaikuttaa hyvältä!

En tiedä mitä siinä Supedieetissä on, mutta itse ajattelin vähän soveltaa, koska muutama suosikkiruoka-aineeni on kiellettyjen listalla :D

Stiffie, vielä ehtii! :wink
 
Muokattu viimeksi:
Pari päivää sitten alkoi. Mahtuu varmaan vielä mukaan kun kyseessä on verkkovalmennus. Ajattelin, että 39 euroa ei ole liian paha hinta, jos isolla porukalla tarkan ohjelman noudattaminen ei olekaan oma juttu :)
 
Mua alko ihan kiinnostaa mitkä ne kielletyt ruoat sit on, jos niille kerta ei oikeen oo perusteluja! Itsekin ravintoasioista jonkin verran tietävänä.. Mut en mä ehkä sen takia viitti kuitenkaan maksaa noin paljoa :D
 
Olen menossa tanssitunnille ja toivon, että siellä ei ole paljon hyppyjä, koska maitokanisterit tuntuvat aika ikäviltä liikkuessaan ylös ja alas. Mukava silti saada lisättyä tanssiminen viikko-ohjelmaan :)
 
Kyl huomaa, että on vähän unohtunu noi lantionpohjanlihakset taas jonkun parin kuukauden ajan.. Tänään kävelin vajaan 2km matkan kauppaan poika kantorepussa ja tavisreppu selässä ja kotimatkalla oli reppu täynnä plus vielä puolillaan täynnä olevat kauppakassit molemmissa käsissä. Nyt illalla sit todella tuntuu alhaalla!

Ekat 3 kuukautta tuli ahkeraan tehtyä vähintään sen 5krt/vko mut sit se pikkuhiljaa vähän jäi ja saatto olla viikkoja, ettei tehny kertaakaan.. Ärsyttää nyt sitten, kun oon tuhlannu aikaa vaan ja jos olisin säännöllisesti jatkanu nii voisin ehkä jo juostakin nyt mut minkäs enää teet. Täytyy nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja muistaa tehdä harjotuksia!
 
Jaan tämän nyt tännekin, kirjoitin kesäkuisten salaiselle puolelle tämän tänään.

..
Kävin luennolla joka käsittelee synnytyksen jälkeistä vointia ja liikuntaa, ja siellä puhuttiin erkauman lisäksi tärkeästä asiasta - lantion seudun elinten laskeumasta! Tästä ei puhuttu mitään neuvolassa..siksi otan sen nyt esille täällä.

Eli nyt pitäisi vuoden verran käyttää aikaa syvien- ja lantionpohjan lihasten kuntouttamiseen, ennen kuin lähtee juoksemaan ja tekemään esim lankkua, konttausasennossa tehyäviä liikkeitä tai muita liikkeitä, jotka aiheuttaa painetta suoraan vatsajänteen päälle (se vatsan "poikkiviiva", josta erkaumaa kokeillaan).

Löysin tämmöisen jutun aiheesta
http://www.hs.fi/m/hyvinvointi/a1381293211319

Kannattaa lukea!

Nyt teen PT:n ohjeilla treeniä. Toivon että se ehkäisee laskeuman muodostumista myöhemmällä iällä.
 
Jaan tämän nyt tännekin, kirjoitin kesäkuisten salaiselle puolelle tämän tänään.

..
Kävin luennolla joka käsittelee synnytyksen jälkeistä vointia ja liikuntaa, ja siellä puhuttiin erkauman lisäksi tärkeästä asiasta - lantion seudun elinten laskeumasta! Tästä ei puhuttu mitään neuvolassa..siksi otan sen nyt esille täällä.

Eli nyt pitäisi vuoden verran käyttää aikaa syvien- ja lantionpohjan lihasten kuntouttamiseen, ennen kuin lähtee juoksemaan ja tekemään esim lankkua, konttausasennossa tehyäviä liikkeitä tai muita liikkeitä, jotka aiheuttaa painetta suoraan vatsajänteen päälle (se vatsan "poikkiviiva", josta erkaumaa kokeillaan).

Löysin tämmöisen jutun aiheesta
http://www.hs.fi/m/hyvinvointi/a1381293211319

Kannattaa lukea!

Nyt teen PT:n ohjeilla treeniä. Toivon että se ehkäisee laskeuman muodostumista myöhemmällä iällä.

Meillä on ollut laskeumasta keskustelua jossakin toisessa ketjussa ja silloin yleisin varoaika taisi olla 6 kk synnytyksestä ennen juoksemista. Vuosi kuulostaa kyllä todella pitkältä ajalta :/
 
Mun onkin pitänyt kertoa tänne varoittava esimerkki siitä miten itselleni kävi...

Synnytyksen jälkitarkastuksessa oli vielä alakerrassa kaikki ok, mutta n. 1,5kk sitten aloin ihmettelemään kun yhdyntä tuntui erikoiselta ja epämiellyttävältä. Lisäksi pissalla saa ravata tiuhaan. Muita oireita ei ollut, ei paineentunnetta alapäässä tms.

Neuvolalääkärin tarkastuksessa sain sitten lähetteen gynen polille laskeumaepäilyn vuoksi. :sad001 Aika sinne on ensi viikolla. Tänään kävin fyssarilla, jossa mitattiin lantionpohjalihasten voimaa ja ne olivat kyllä hyvää keskitasoa.

Fysioterapeutti arveli, että laskeuma johtuu nyt siitä, että menin liian pian ratsastamaan (valmennukseen, joka on fyysisesti raskasta). Aloitin ratsastuksen, kun synnytyksestä oli 3kk. Enkä kerennyt ratsastamaan kuin neljä kertaa, jonka jälkeen on ollut taukoa itsestäni riippumattomista syistä.

Luulin, että koska jälkitarkastuksessa kaikki oli ok, niin olisi myös ok palata omiin harrastuksiin, mutta ilmeisesti ratsastus oli pahinta mitä saatoin nyt tehdä. (Täristävää liikuntaa). Harmittaa ihan tuhannen paljon.
 
Mulle jälkitarkastuksessa annettiin kuuden kuukauden "kielto" kaikkeen muuhun kuin kävelyyn ja syviin/lantionpohjan lihaksiin. Syynä se, et mulla oli lievää virtsarakon laskeumaa..
 
Takaisin
Top