Liikkeet

spiraali

Seurustelun sensei
Toukokuunmammat 2014
Olin eilen tuntevinani pieniä hipaisuja illalla kun kävin maate. Tuntemuksia vahvisti se kun kuuntelin dopplerilla ja Hemmo veteli sellasta rallia että huh. Syke kuului ensin tosi vahvasti sitten katosi lähes kokonaan ja taas läheni jne. Lisäksi kun tuntui jokin "liike" niin sen jälkeen heti kuului dopplerilla tumps. Ja mielestäni jämäkämpi tömäys kun suoliäänet. Voin toki olla väärässäkin ja kuvittelen vaan mutta ihanaa silti edes kuvitella että tuntee... Ekasta tunsin liikkeet rv 15.
 
Mie tunsin ekat viikolla 12, varmistu ultrassa, kun heebo oiko ittesä iha suoraks nii nappas kunnol.. välillä siis "nappailee" :) muutapa en viel tunne kai. Kaipa ne kohta muutki liikkeet tuntuu selkeemmi :)
 
Täälläkin uskoisin jo tuntevani pienen liikkeet :) Juurikin nippailuna ja sievänä "hipsutuksena" :) Varmaksi en mene kyllä sanomaan mutta usko on aika luja :) :Heartred
 
Muistelisin, että edellisistä tunsin ensin "kuplintaa" ja sitten myöhemmin "möyrintää". Nyt kuitenkin on tuntunu enemmänki tuommosta möyrintää tai siltä kuin marmorikuula pyörisi hitaasti alavatsan sisällä puolelta toiselle. Nää ei oo näitä mun edelleen jatkuvia suolistovaivoja, vaan ovat alempana. Tosin minähän en ole vielä edes ultrassa käyny joten nämä "liikkeet" voi olla ihan mun harmaiden aivosolujen toimintaa korvien välissä :p
 
Mäkin uskon jo tuntevani satunaisesti pieniä liikkeitä. Ainakin "kuplintaa" on ollut ihan älyttömästi ja eilen tuntui juuri tuollaista "möyrintää". :)
 
Musta on nyt ehkä pari viikkoa mahassa tuntunut sellaisia napsahduksia. Ultrassa koitin seurailla että onko samoja tuntemuksia kun kaveri siellä heilui mutta laitteen liikuttelu mahalla vähän haittasi arviointia. Nyt olen välillä vähän kädellä painellut alavatsaa ja ihan kuin välillä sen jälkeen olisi enemmän napsumista :)
 
Mulla on istukka kohdun etuseinässä niin varmasti menee vielä pitkäänkin ennen kun liikkeet alkaa tuntua. Jospa ehkä joululahjaks sais jotain tuntea :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla taakse päin kallistunut kohtu ja tällä kertaa istukka edessä, joten voi jäädä haaveeksi ne aikaiset liikkeet mitä esikoisesta tunsin :)) Ehkä rv 18 voi alkaa toivomaan jotain.. Tosiaan nää on niin erilaisia nämä raskaudet! :D
 
Pakko vähän purkaa sydäntä...

Miten sitä saisi taottua kaaliin ettei tässä vaiheessa sen paremmin liikkeet kuin sydänäänetkään tunnu mitenkään selvästi. Kun muutaman kerran on tuntevinaan jotain ja sitten tänään onkin päivä ettei tuntemuksia ole niin alkaa mietityttää onko kaikki ok. Testailin äsken vielä dopperilla ja kesti tosi kauan että sain jotain kuuluviin. Sittenkään en ole ihan varma oliko edes sydänääniä vai kohinaa. Kaiketi kaveri vetää siellä siksakkia niin ettei äänet osu anturiin. Mutta kun viimeksi äänet löytyi tosi helposti niin melkein jo tippa linssissä luotasin laitteen kanssa kun ei kuulunut kuin omia suonia.

Kaiketin sen takia olen ehkä tänään ollut vähän herkillä kun olin eilen keikalla ja ehkä se jäi mietittyttämään että oliko fiksua. Lämppäri heitti niskaan sellaiseen rumpu-bassovallin että penkki tärisi ja mun oli pakko lähteä hetkeksi pois kun alkoi pelottaa miten sellainen myräkkä tuolla vatsassa aiheuttaa. Selvittelin kyllä tänään että aika hyvin siellä pitäisi olla suojassa enkä ole mitään meluvaroituksia (tällaisesta suht lyhyestä melusta) kuullut. Mutta ollut tänään sellainen olo ettei olisi pitänyt mennä, ei vaan yhtään osannut ajatella kun ei ole noin meluisaa keikkaa ennen tullut vastaan.
 
Muokattu viimeksi:
Nipsumuki jos sua yhtään lohduttaa niin mä oon joka viikonloppu hirveessä metelissä ja bassorääkissä töissä. Kysyin neuvolassa asiasta ja kuulo alkaa kuulemma kehittyä vasta 24. viikon paikkeilla eli siihen asti voit olla huoletta, mitään vaurioo ei oo vielä syntyny :) Bassot voi toki tuntua ja saada masutyypin reagoimaan mutta eipä sekään oo vaarallista!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla tänään 12+0 ja noin viikon ajan oon tuntenut liikkeitä, pieniä hipaisuja. Varmistuin niistä eilen nt-ultrassa. :) Istukka oli tällä hetkellä takaseinässä.
Esikoisesta aloin tuntemaan hipaisut noin rv 14 eteenpäin.
 
Mulla ei ole hajuakaan että miten nuo liikkeet voi erottaa jos mahassa kuplii ja möyrii koko ajan muutenkin, ilmavaivojen takia siis :P
Ja kaikenlaisia muitakin nippasuja ja mahatuntemuksia on vaikka kuinka paljon niin en varmasti tuu erottamaan mitään tuolta sekamelskasta ennekun ne on ihan selviä liikkeitä :)

Varmaan ensiodottajilla onkin niin että sitä voi vähän kuvitellakin (toivoa) joidenki tuntemuksien olevan vauvan liikkeitä mutta onkin sitten jotain ihan muuta....
 
Mä luulen et mun eilinen masutuntemus tuli ihan suolistosta :D Sängyssä makasin ja pidin kättä alavatsalla ja se sillai jännästi muljahti, hetken jo intoilin mut luulenpa et vielä on vähän aikaista :)
 
Sen takia kai uudelleensynnyttäjät tuntee liikkeet aiemmin kun tietää mitä odottaa... En kyllä ole enää yhtään varma niistä "liikkeistä" mitä tunsin tällä viikolla. EI ole sen jälkeen tuntunut mitään :) No, kyllä ne sieltä sitten tulee aikanaan. Ja hermohan siihen muljaamiseen sitten jossain vaiheessa menee kun ei saa nukuttua jos toisella on bileet kesken :) :)
 
Ekat liikkeet rv 14+ bongattu! Ensin tuli tosi vahva "elohiiri" alas, sitten menin makaamaan ja vähän tökkäisin sivusta ja tuli taas muutamaan kohtaan töks-liikkeitä :Heartred Ilmavaivoja ei ole kun ei ole yhtään ilmaa mahassa. Ei siis istukan sijainti haittaa niin paljon kai.. :)
 
Mäkin alan olla nyt jo aika varma että kyllä noi muljahdukset liikkeitä on. Äsken taas hetken doppleroin ja siellä jyskytyksen lomassa kuului välillä sellaisia huitaisuja ja samalla tuntui muljahtelua mahassa.

Tällä hetkellä kyllä maha kuplii muutenkin (tuli popsittua pipari- ja kakkutaikinaa ja putsattua kermavaahtokulho :p) mutta noi äänet ja tuntemukset hitusen eri paikassa kun muut mahan elämöinnit.
 
Oon huomannut pieniä sykäyksenkaltaisia tuntemuksia kohdussa nyt muutamana iltana, kun makaan paikallani. 13+2 tänään.

Eilen illalla navan ja häpyluun väliin oli ilmestynyt kiinteä pieni kumpu. Olin tästä aivan riemuissani ja mies asetti korvansa sitä vasten... ja kumpu liikahti pois sen alta! Pieni taisi punkea hetken aikaa ulospäin.
 
Pakko nyt mainita, että tunsin toista kertaa sellasta elohiirimäistä kuplintaa juuri tuolla kohdun kohdalla. Eikä ole ees ollenkaan turvonnut olo (kerrankin). Ultrassa sanottiin, että voisin tunteakin liikkeitä aika aikaseen, koska istukka on tuolla selkärangan puolella. Toivottavasti se oli joku ensimerkki :)
 
Kohdun ja istukan sijainti vaikuttaa kuulemma tosi paljon siihen, milloin liikkeitä tuntee ja miltä maha lopulta näyttää. Mulla on ilmeisesti aika voimakkaasti eteenpäin kallellaan oleva kohtu, ja siksi maha kasvaa nopeammin kuin ensisynnyttäjillä yleensä. Ennen ultraa mun äiti jopa epäili, että odottaisin kaksosia.

Jäin jälkikäteen miettimään tota hetkeä, jolloin tunsin kohdun selkeänä möykkynä – että mitä jos olinkin tuntenut vaan jonkun suolen, ohutsuolihan liikkuu silloin kun siellä on sisältöä. Mutta nyt sama on toistunut kahdesti ja on se selkeästi kohtu.

Pitänee varautua siihen, että musta tulee valtava.
 
Mulla oli joskus papereissa merkintä, että kohtu voimakkaasti taaksepäin kallistunut. Tai sitten se oli eteenpäin, mutta kuitenkin. Kyselin tuota lääkäriltä, että voiko se vaikuttaa esim. raskaaksi tuloon ja silloin lääkäri selitti, että kohtu pystyisi tuota kallistuskulmaansa muuttamaankin. Eli ei ole niin tiukasti paikoilleen ankkuroitunut, etteikö tilanne voisi muuttua. Joten nyt ei ole harmainta aavistus, mihin päin ollaan kallellaan :p Luultavasti jos anopilta kysytään, niin olen pian jo valaaseen rinnastettavissa...
 
Takaisin
Top