Liikkeet<3

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tänne voi kirjoitella vauvan/vauvojen liikkeistä sitten kun niitä alkaa tuntea. :)

Lapsille iltasadun jälkeen istuin lastenhuoneen lattialla, jutellaan aina päivän päätteeksi. Tuntui kuin olisi "kupla puhjennut" kohdussa. Tuttuuden tunne tuli heti. Mutta en vielä liputa varmaksi, viikkoja 8+4.

9+6 - 10+5 oon tuntenu ekat hennot muksaukset aiemmilla kerroilla. Viimeksi tuolloin 9+6 ja tuntemukset oli niin selkeitä, etten hetkeäkään niitä epäröinyt.

Mutta niin tai näin, niitä liikkeitä odotellessa. :love7
 
Höpöhöpö ettei voi tuntea. (; sikiö alkaa liikkua ainakin jonkin lähteen mukaan jo yhdeksännellä viikolla.
Ja mä OLEN tuntenut jo 9+6 viime raskaudessa, sanoo kuka vaan mitä vaan. Jos joku asiantuntija ei usko niin voivoi. :D
 
Mä näin kyllä unta, että potkut näkyi jo vatsan läpi selvästi. Mutta kahdella edellisellä kerralla olen tuntenut liikkeet vasta rv 16 tai myöhemmin, joten en pidättele hengitystä. Uskon kyllä, että ne voi tuntea aikaisinkin. Mulla on vaan niin tunnoton koko toi lisääntymiselimistö, en mä papan ottamistakaan tunne ollenkaan.
 
Ei liikkeistä kyl voi mun mielestä erehtyä! Esikoisesta tunsin liikkeet vasta rv 18-20 ja nuoremmasta rv 14->. Nuoremman kohdalla jo osasi tietää ne liikkeiksi :)
 
Mulla on munasarjojen hyperstimulaatio ICSI-hoidon jäljiltä. En tunne liikkeitä, mutta tiedän missä tyyppi milloinkin on. Tai niin luulen.. Munasarjakipu yltyy aina sillä puolen ja dopplerilla syke kuuluu aina sieltä minne sattuu. Munasarjani ovat siis hyvin turvoksissa ja kummallakin puolella n.5cm kystat, kasvava kohtu (ja myös esim rakko kun on vessahätä) painavat muniksia. Nyt viikkoja 11+1. Istukka etuseinämässä ja olen ymmärtänyt, että sekin liikkeitä vaimentaa.
 
Etuseinässä oleva istukka tosiaan vaimentaa. Esikoisesta mulla oli kans istukka etuseinässä ja tunsin liikkeet tosi myöhään ja tosi vaimeina. Eniten liikkeet tuntu kyljissä sillon kun oltiin poikittain ja potkuteltiin oikein kunnolla.
 
Mä odotan hieman jännittyneenä, kun alan tyyppien liikkeitä tuntemaan.. tuplapotkut..
 
Joskushan niitä toisen liikkeitä ei kunnolla tunne, kun toinen potkii selkään päin/sisarustaan. :) mitä oon kuullut kaksosta odottavilta. Mutta onhan se silti tuplamylläystä ja ahtaammat tilat. :nailbiting:
 
Aika ihanaa jos tuntee liikkeet jo noin aikasilla viikoilla. Mä näin vaan unta että tunsin vauvan liikkeet
 
Mulla on edelleen ekasta raskaudesta haamupotkuja ja suolen murinat tuntuu, esikon liikkeet bongattiin rv 16 alkaen, saas nähä koska nyt :)
 
En muista miten esikoisen liikket alkoi tuntumaan, mutta nyt muutamana päivänä kuulostellut et taitaa siellä joku aina käydä kopistelemassa. Tänään siis 15+0 eli rv15-16 alkoi tässä tuntumaan liikkeet. Tätä on kyllä odoteltukin. Muutenkin mietitytti kun istukka on etuseinässä, että miten liikkeet alkaa tuntumaan kun esikoisen kohdalla istukka oli takaseinässä. Mukava verrata näitä kahta raskautta keskenään
 
Mulla on eilen ja tänään ollut liikkeiden osalta hiljaisempaa ja huoli on nyt kova. Laitoin neuvolaan viestiä et mihin mun tulee nyt olla yhteydessä mutta vielä en ole kuullut mitään. Yleensä iltaisin ja aamuisin on jytkettä mutta nyt on tuntunut vain satunnaisia potkuja ja niitäkin vain et oikein painelee. En tiedä mitä pitäisi tehdä tai mistä saan vastauksia joten odottelen kai nyt sitten neuvolasta jotain viestiä.
 
juo jotain makeaa ja asetu tunniksi sohvalle ja keskity vaan liikkeisiin. jos tunnissa ei olikos 10 liikettä tunnu niin soittoa joko neuvolaan tai synnärille yms :) ite huomaan että jos on ollu tosi aktiivinen päivä niin masussa ollut hiljaisempaa ja välillä ihan säikähtää
 
Istukan paikalla on myös väliä. Etuseinämän istukka vaimentaa paljon, siihen osuvat potkut eivät tunnu. Pikkuinen on voinut myös kääntyä siten etteivät liikkeet tunnu.

Mutta tosiaan, lasi sokerista juotavaa, peffa sohvaan ja liikkeitä tunnustelemaan. Pikkuiselle voi jo soittaa musiikkia, rummuttaa sormilla vatsaa, jos epäilee että masussa on liian hyvät unet menossa. Toki synnäri/neuvolakäynti huojentaa mieltä, jo sykkeiden vaihtelusta neuvolassa voidaan päätellä jos sikiöllä on jokin hätänä.
 
Takaisin
Top