Liikkeet ♡

Mullekaan ei ole koskaan tehty synnytystapa-arviota, ei minkäänlaista. Täällä se tehdään kanssa vaan jos on tarve sille.
 
2014 odotin esikoista ja silloin se synnytystapa-arviointi ultra oli maksullinen (42€), mutta enää sitä ei edes mainosteta, eli siihen ei ole mahdollista itse omasta halusta päästä. Kyllähän ne sitten sinne laittavat jos kokevat tarvetta.
 
Tänään kävin neuvolassa ja terkkari tutki vauvan asentoa: siellä se oleili juuri niinpäin kun ajattelinkin eli pää alhaalla, peppu keskellä ja jalat potkii oikeaan kylkeen päin. :dummy1: Terkkari sanoi, että voi olla ettei vauva enää käänny masussa toiste päin ja toivon kovasti ettei käännykään. Eikä sillä paljoa tilaakaan ole kääntyillä. :)
 
ääks ja tänään on illalla tuntunut siltä kuin pikkuinen koittaisi kääntyä tuolla masussa! toivottavasti ei sitä tee oikeesti! :nailbiting:
 
Tänään on täällä ollut ihan alien-meininki xD niin höpsön kovia potkumuljuja ja välillä kummallaki jalalla samaan aikaan et varmaan töissä ollut hyviä ilmeitä aina välillä :woot::hilarious:
 
Mulla kans eilen illalla vauveli heilu niin että sattui.. en tiä mitä väänteli. Tai sitten alko jo laskeutumaan kun ennen nukkumaanmenoa nivusiin alko sattuun ja alapäässä oli tosi voimakasta painetta.. sehän alkaa olla jo tässä 35+ viikolla mahdollista..
 
Toissayönä oli ihan selvästi perätilassa, mut eilen sit jossain vaiheessa vaihto asentoa. Ja illalla ja yöllä oliki sit tosi kipeetä nukkua, kun joku osa paino toista nivusta kovasti ja toisee nivusee monotettiin. Jotenki tosi vaikeeta löytää asentoa itelle vauvan asennon takia ja se särky on inhottavaa. Ilmeisesti on edelleen tilaa kääntyillä ku vaihtuu melkein päivittäin asento, mut selkeästi täysin pää alaspäin ei ole kyllä yhtään viihtyny :sad001
 
Täälläkin tällä hetkellä suosikkiasento tuntuu olevan joko poikittain tai perätilassa. Potkut kohdistuu pääasias vasempaan kylkeen ja vauvan kääntyessä näkyy, kun pieni kohouma vaeltaa oikealta kyljeltä keskelle ylös. Se myös tuntuu tosi selkeesti. Aluks mietin voisko se kuinkaan olla peppu mutta kun potkut tulee vastakkaiselle puolelle... toivottavasti pieni keksii kokeilla mennä hyvissä ajoin oikeeseen asentoon. Nyt on vielä niin paljon tilaa liikkua, että en usko vielä hetkeen vakiintuvan mihinkään asentoon.

Oon muuten huomannu pienen reagoivan melko voimakkaasti mahan silitykseen (tai ihan vaan painamiseen). Mies kun laitto käsivarren mun mahan päälle niin pieni otti ja potkas suoraa siihen :hilarious: sitten kun rauhassa silittelee niin tuntuu, kun vauva vaihtaa asentoa ja sitten onkin yllättäen paljon isompi alue vauvaa tuntuvissa (ja silitettävissä) :Heartpink Reagoi myös ääniin ja valoon. Nauroin ääneen, ku olin makoillu kaikes rauhas valot päällä (maha näkyvissä) ja heitin peiton päälle niin pikkunen alko sellasenkin heilumisen. Otin peiton pois ja vauva rauhottu... ja koska olen ilkeä, niin kokeilin vielä pariin kertaan ja joka kerta sama juttu. laughing7
 
Vissiin keuhkot kehittyy kovaa tahtia, kun on monta kertaa päivässä hikka... :rolleyes: Varmistuin, että pieni vaihtelee asentoja, kun ensimmäistä kertaa hikka tuntu ylhällä.
 
Täälläkin on hikka useita kertoja päivässä edelleenkin, mutta aina tuntuu samassa paikassa. Vauva taitaa olla nyt tuolla masussa ihan kippuralla. Toivon, että edelleenkin pää alaspäin on - niinkuin todennäköisesti onkin. Mut siis potkut tuntuu tuolla oikeassa kyljessä tosi sivulla. Tai ei oikeestaan potkut vaan jalan liikkeet, kun pikkuinen painaa ihoa vasten ihan kunnon voimalla! Peppu kohoilee edelleen keskellä vatsaa. Tai siis uskon niin. Huomenna ois neuvola ja siellä terkkari tunnustelee varmasti asennon. Ihme ois jos pikkuinen ois kääntynyt tuolla masussa, kun siihen ei kyllä tilaa taida olla enää!
 
Tääl tyyppi alkaa varmaan pikku hiljaa punkeemaan itteensä alaspäin. Erittäin epämiellyttävää hakkamista ja puskemista päällä tonne alapäähän. Välillä tuntuu et on kaikki paikat täynnä vauvaa js et varmaan tipahtaa sielt hetkenä minä hyvänsä. Vaik siis ei tietty voi oikeesti tipahtaakaa ihan yhtäkkiä yllättäen:):) muutenki kaikki liikkeet tuntuu nykyään enemmän ja vähemmän epämiellyttäviltä. Jos ei jalat hakkaa kylkiä, ne puskee ylävatsaa, mikä tuntuu lähinnä ahdistavalta. Kun tyyppi vaihtelee asentoa, se tuntuu jotenki eniten ehkä siltä ku joku nappais kasan suolia nyrkkiin ja puristelis ja vetäis niistä samaan aikaan:) mut ainaki todella tuntee et tyyppi on elossa:)
 
Joo kovin on liikettä täälläkin. Mutta hauskaa kun painaa kädellä ni toinen vaihtaa asentoa :D
 
Tääl tyyppi alkaa varmaan pikku hiljaa punkeemaan itteensä alaspäin. Erittäin epämiellyttävää hakkamista ja puskemista päällä tonne alapäähän. Välillä tuntuu et on kaikki paikat täynnä vauvaa js et varmaan tipahtaa sielt hetkenä minä hyvänsä. Vaik siis ei tietty voi oikeesti tipahtaakaa ihan yhtäkkiä yllättäen:):) muutenki kaikki liikkeet tuntuu nykyään enemmän ja vähemmän epämiellyttäviltä. Jos ei jalat hakkaa kylkiä, ne puskee ylävatsaa, mikä tuntuu lähinnä ahdistavalta. Kun tyyppi vaihtelee asentoa, se tuntuu jotenki eniten ehkä siltä ku joku nappais kasan suolia nyrkkiin ja puristelis ja vetäis niistä samaan aikaan:) mut ainaki todella tuntee et tyyppi on elossa:)

Kuulostaa niin tutulta koko teksti !!
 
Joo hetkittäin tulee sellanen olo et ollapa merihevonen.. vois edes pieneks hetkeks siirtää tuon mahan miehelle :D mut toisaalta sitten taas :Heartred
Eilen neuvolanlääkäri kun tutki tuon alakerran niin totes että on kyllä pää todella alhaalla, ihan siellä häpyluun kuopassa lähes o_O onhan siellä tietenkin ihana pikku tyyny nimeltä virtsarakko :wtf:
Onneks ei tarvitse enää töihin mennä niin saa nauttia ja keskittyä oikeesti tuohon pieneen pötkylään ja hänen hyvinvointiinsa ^__^ jos sitä jaksais vaikka taas ommella ja laitella huonetta kuntoon ^__^
 
On muuten kiva, kun alkaa hahmottumaan pikkusen tämän hetken rytmi. Riippumatta siitä moneltako mä herään niin aamun ensimmäiset liikkeet tulee suurinpiirtein puol kymmeneltä. Siitä sitten melko aktiivista liikkumista muutaman tunnin ajan, loppupäivän vuorottelee myllerrys ja hiljaiselo parin tunnin sykleissä tonne noin klo 23:een saakka, jolloin alkaa hirvittävä riehuminen :hilarious:
 
Huhhuh mitä mylläämistä tänään on koko illan ollut! On kyllä ollut mulla aika tukalat olotkin... :facepalm: Mut hyvä vaan, että jaksaa liikkua. :p
 
Mulla liikkuu ihan kauheesti koko ajan, hyvähän se kai on. Välissä vaan sattuu kunnolla ku puskee melkein läpi.
Yöllä onneks selvästi rauhallisempi, toivottavasti se ois sit todellisuudessaki sellasta, ku toi esikoinen nukkuu edelleenkin aika huonosti ja ikää jo 2,5v.
 
Joo täälläkin pikkuinen rauhoittuu yön ja aamun ajaksi, eniten just päivällä ja illalla liikkuu ja mönkii. Eilen alotti mylläyksen seiskan aikaan ja lopetti vasta 12 aikaan... välillä oli pieniä taukoja. Yöllä tosiaan ei pahemmin liikuskele ja aamullakin aloittaa hiljakseen, kun ite herään. Eilen oli kyllä taas ihan normaalia vilkkaammat jamit ja mietin, onkohan nyt sit pari päivää taas sellaista hiljaiseloa niiku joskus aiemmin sellaisten päivien jälkeen. Ja sit taas huolestun kovasti. :woot: Toivon, että jaksais liikuskella tasaiseen ja mukavaan tahtiin..
 
Täällä on kans yöt nukuttu rauhassa. Illalla/iltapäivällä yleensä kauhee rytke silleen et säpsähtelee oikeen kun maha muljuaa joka suunnasta ja kylkiluutkin kiittää jos vähänkään kumarassa istuu/makaa :woot: ihan pöljän tuntusta, ku menis joku golf-pallo nahan alla :joyful:
On kyllä vaan niin hölmöä että kun pieni ei häiritse unia niin miksi sitä nukkuu niin huonosti sitten muuten?
Toivon kyllä kovasti että olis ennuste sille että vauvakin tykkää nukkua pitkät yöunet, vähän niinkuin itsekin vauvana kuulemma. Äiti soitti jo lääkärille hädissään kun meikäbeibi nukkuili sen 8h yössä heräämättä, että onko mussa jotain vikaa kun en heräile syömään :woot:
 
Mulla on kans sama, että yöllä ja aamulla nukutaan, mutta iltaa kohden alkaa jumppaamaan oikein urakalla. Oon saanut nukuttua paremmin nyt loppuraskaudessa kuin puolessa välissä kun ei oo tarvinnut vessassa hypätä kokoaikaa. :-D
 
Takaisin
Top