Liian pitkä kuukautiskierto ?

running mommy to be

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa,

Minulla on kuukautiskierron 36 päivä menossa ja raskaustesti näyttää negatiivistä. Yritämme lasta, mutta kuukautisten epäsäännöisyyden vuoksi ovulaation aikaa on ollut vaikea mitata.

Olen tehnyt ovu-testejä melkein koko tämän jakson ajan ja kaksi viivaa tuli vasta 30 päivää edellisten kuukautisten (3.3) alkamisajan jälkeen. Olemme yrittäneet tehdä lasta joka päivä tai joka toinen päivä.

Urheilen erittäin paljon ja muuten on ollut hieman stressaavaa aikaa töiden ja opiskelujen kanssa. Voinko kuitenkin ehkä olla raskaana tai voiko kuukautiskierto olla liian pitkä ja sen takia en voi tulla raskaaksi? Milloin raskaus voi näkyä testeissä?
 
Jos sulla oli ovis ihan vasta, ei noi testit vielä näytä mahdollista raskautta. Jos kuitenkin tiiät, millon ovuloit, kannattaa se testi ajottaa ehkä kahen-kolmen viikon päähän siitä. Sillon pitäis jo mahdollista raskaushormonia olla veressä.
 
Tämä taitaa tulla nyt vähän myöhässä kiertoon jossa on kysytty, mutta pitkälläkin kierrolla voi tulla raskaaksi. Itse raskauduin venähtäneestä kierrosta ja olen kuullut/lukenut muidenkin pitkäkiertolaisten raskautuneen. Raskaus näkyy testissä n. kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Toisilla näkyy nopeamminkin, toisilla vasta vähän myöhemmin. Onnea yritykseen!
 
Heippa!

Kiitos vastauksista. Kierrot viimeiset 3 kiertoa ovat olleet 34-44 päivää, mutta nyt taidan olla raskaana. Hentoja plussia olen tehnyt kolme kappaletta. Viime kierrosta 44päivää. Haaleampi keskellä päivää ja virsta 1.5h rakossa. (Olin malttamaton. hehe)
 

Liitteet

  • kuva-18.jpg
    kuva-18.jpg
    18 KB · Katsottu: 170
Takaisin
Top