Letrozolin käyttäjiä?

Kyllä oli, kyseisessä ekassa kierrossa kp 12. Ja itse kyllä suosittelen sitä, joka kierrossa, näkee vasteen ja tilanteen muutenkin kiertokohtaisesti. Olen lukenut joitain kokemuksia, että ensimmäisessä kierrossa ultratessa vaste ollut ihanteellinen ja toisessa kierrossa samalla annostuksella oli kasvanut räjähdysmäisesti munasoluja, joka sitten aiheuttaa toimenpiteitä. En haluaisi itselle tuommoista tilannetta, että ilman sitä ultraa tulisikin tuollainen "yllätys" :nailbiting: Vaikka vauvaa haluankin, niin ehkä en kuitenkaan mitään esim. vitosia tieten tahtoen halua. Kaksi olisi kerralla ihan maksimi!
 
Ja eikös se kuulukin? Ainakin mulla seurataan vastetta, soitan heti naistenklinikalle kun uusi kierto alkaa niin varataan aika sitten seuranta ultraan. :)
Mä eilen kanssa sanoin jollekin kun kysyi että eikö tossa oo monikkoraskaus riskiä? Niin sanoin vaan että en tiedä, mulle on ihan se ja sama. Jos sieltä vaikka kaksoset päättäisi tulla niin mulle se kävisi oikein hyvin. :P Niin kauan on odotettu toista tulevan!
 
Joo mullakin on käsketty soittaa kun vuoto alkaa, jotta ultra sovitaan. Se sh puhelimessa vain sanoi, ettei kaikki klinikat vaadi ultraa. He vaatii just siksi, että tulee sitten kielto jos kypsyykin liikaa.
Mullekin oikeesti kävisi kaksosetkin, jos nyt joku tyyppi tulisi kasvamaan ja kehittymään :) Ja loppuun asti, mulla oli km marraskuun lopussa.
 
Näin olen muiden kokemuksia lukiessa ymmärtänyt että kaikki ei tosiaan vaadi seurantaultraa joka kierrossa. Mutta itse siis suosittelisin tämmöisissä sitä vaatimaan. Mulla yksityisellä se kuuluu kuulema ilman muuta, ja vaativatkin sen. Sama alinah mulla, uuden kierron alkaessa puhelin kouraan :p Vaikka tietenkin toivotaan ettei uutta kiertoa tulisikaan:rolleyes: Letroissa on kuulema huomattavasti pienempi toi monikkoriski esim. Clomeihin verrattuna. Mutta ainahan se mahdollisuus on olemassa.Kaksi ois vielä OK mutta ei enempää kiitos kerralla. Ois mulle kyllä shokki näin ensimmäistä yrittäessä..
 
Suomessa aika lailla ultrataan aina, kun käytössä on hedelmällisyyttä parantavia lääkkeitä. Muualla maailmassa ei ultrata, ja sitten tulee näitä Kate+8-ohjelmia, kun yllärinä kerralla syntyikin kuutoset. Eli ihan hyvä että ultrataan.
 
Hei ekat menkat kemiallisen jälkeen. Joulu kiireissä unohdin käydä apteekissa joten Kp 4 pystyn vasta aloittamaan lääkkeet. Piti siis aloittaa kp 3. Yritystä takana kuukauden vajaa kaksi vuotta. Kaksi lasta ennestään ja ongelma raskauteen tuli yllätyksenä. Nyt saa joulun viettää kamalissa menkka krampeissa. Täällä ei muuten vaadittu seuranta ultraa. Täytyy katsoa osuuko aikataulut yhteen, että saisi ajan varattua.
 
Moikka! Ajattelin vihdoin liittyä johonkin foorumille, kun hoidot alkoi nyt syksyllä. Pari vuotta vaan seurannut keskusteluja.. mulle selvisi pcos muutama vuosi sitten kun eksän kanssa yritettiin lasta. Nyt uusi mies ja ehkäisyn lopetettuani marssittiin samantien lapsettomuusklinikalle.

Mutta niistä letrozoleista, sain aika kamalan sivuoireen. Söin letroja yhdellä tabletilla päivässä ekan kierron (en muista mitkä kp:t enää) ja kierto venyi 52:n päivään, ovulaatiota en ekasta kierrosta bongannut. Mullahan on se etu, että tunnen aina kun rakkula alkaa olla kypsä (vaikka ei irtoaisikaan. Luonnollinen kierto välillä kypsyttää muttei irrota), joten jotain kypsyi ekassa letrokierrossa mutta ei irronnut. Sitte alko kamala hiustenlähtö. Niitä lähti tuppoina ja oli kaikkialla, sängyssä, lattialla, pöydällä, vaatteissa, lavuaarissa jne... aluksi en keksinyt mistä hiustenlähtö johtui kun oli ollut nielurisaleikkauskin juuri (ajattelin että ehkä elimistön stressi irrotti). Aloitin toisen letrokierron 2 tabl./päivä. Hiustenlähtö vaan jatkui... edellispäivän iltana (kp 15) oli tod.näk. ovulaatio, ultrattiin seuraavana aamuna. Lääkäri sanoi, että munarakkulan irrottua voi olla pieni hetki, kun ei näy ultrassa varmuudella onko ovulaatio tapahtunut. Kohdun limakalvon paksuus ja muiden rakkuloiden koko viittasi siihen, että todennäköisimmin on ollut juuri ovulaatio. Ja tuntemukset sitäkin enemmän. No oli miten oli, kahdella tabletilla saatiin vaste todennäköisimmin ja rakkula irtoamaan.

Ja nyt olen menettänyt 2/3 hiuksista puolessatoista kuukaudessa. Näytän tukka auki ihan sairaalta, kuin syöpäpotilaalta (ja voin sanoa että on ollut itkupotkuraivareita asiasta). No, gynen mukaan hiustenlähtö johtui letroista (on irronnut semmoisista kohtiakin vahvasti että viittaa hormonaaliseen) kun ne ajaa ne estrogeenitasot hetkeksi ihan alas. Ei ollut kyllä koskaan nähnyt kellään näin rajua hiustenlähtöä letroista (joten eipä kai huolta muille, olen poikkeus). No niimpä sitten jatketaan hoitoja puregonilla, jos tästä kierrosta ei tärppää kun se ei niitä estrogeenitasoja laske missään vaiheessa kiertoa. Tämä minun kokemus, valitettavasti. Ja aknen paluuta odotellessa vielä kaljun seuraan... ehkä tämä kaikki vielä palkitaan :)
 
Hui mitä oireita! Itsellä lähinnä pää särki sen ajan kun lääkkeitä otin. Muuten lähinnä ollut hiukan kuumia aaltoja. Paljon lievemmät oireet mitä cloneilla. Söi siis 2 tablettia/päivä.
 
No juu, aika huono tuuri kävi mun kohdalla. Asiaa oon koittanut käsitellä ja vähän helpottunut, pakko vaan hyväksyä että tukka on jo mennyttä toistaiseksi.Todennäköisesti käyn ajamassa loputkin hiukset pois ja peruukki/huivi/pipo sen aikaa, että alkaa uutta kasvaa, kun ei näitä kaljuja kohtia saa enää kohta piilotettua kangaspannalla. Ja sitten jatketaan poikatukalla :O Olihan mulla sitten muutakin letroista, kuten kuumia aaltoja, yöhikoilua (tosin pelkkä pcos aiheuttaa mulla jo noita), mieli maassa ja seksihalut väheni, mutta eipä nää muut oireet paljoa tuntuneet sen hiustenlähdön rinnalla.
 
Mulla nyt tänään kp 2. Huomenna aloitan ensimmäisen letrokiertoni. Odotukset on mulla vähän liian kovat ja yritän tulla pilvilinnoista alas ko nyt, ettei kolahda liikaa kun tippuu sieltä.
 
Kettutyttö, sama homma muillakin, viime kierrossa ekaa kertaa letrot käytössä mutta ei vaan tärpännyt :sad001 Tipuin kovaa ja korkealta. Ovisplussa ja oireet oli kyllä todella selkeät, ei voinut erehtyä! Nyt toka kierto meneillään, letrot toistamiseen napsittu ja nyt oon tyhjentänyt pään turhista toiveista ettei sit taas pettyisi niin pahasti :p Toivoisin kuitenkin että tärppi tulisi kolmen ekan letrokierron aikana. Siihen oisin kyllä tosi tyytyväinen :happy:
 
Kettutyttö, sama homma muillakin, viime kierrossa ekaa kertaa letrot käytössä mutta ei vaan tärpännyt :sad001 Tipuin kovaa ja korkealta. Ovisplussa ja oireet oli kyllä todella selkeät, ei voinut erehtyä! Nyt toka kierto meneillään, letrot toistamiseen napsittu ja nyt oon tyhjentänyt pään turhista toiveista ettei sit taas pettyisi niin pahasti :p Toivoisin kuitenkin että tärppi tulisi kolmen ekan letrokierron aikana. Siihen oisin kyllä tosi tyytyväinen :happy:

Peukut täältä pystyssä tähän kiertoon!!
 
Mulla on nyt vasta kp 8 ja ovistestiin tulee jo melkein yhtä vahva viiva. Mä en ole kovin paljon noita tehnyt aiemmin niin kuinka aikaisin alkaa nuo viivat tummua ennen oikeaa plussaa? Onko kokemusta?

Follikkeliultra siis kp 10 eli pian mutta mietityttää silti.
 
Itsellä ovis aikaistui usealla päivällä. Tein clear blues kalsoishormooni testillä, ettei tarvitse viivoja tulkita. Pysyvä hymynaama tuli Kp 12 normaalisti ovis Kp 18. Viivojen kuuluisi kai olla saman väriset tai testiviiva saattaa olla jopa tummempi.
 
Kettutyttö, mulla viime kierrossa (eka kierto letrojen kanssa) oli kp 16 tasavahvat viivat ovistestissä ja digi näytti pysyvää hymynaamaa. Seuraavana päivänä kun tikutin niin testiviiva oli todella paljon vahvempi. Ovis oli kp 18. Tässä kierrossa oli jo kp 13 ovisplussa, suht samanlainen viiva seuraavanakin aamuna ja samana päivänä kp 14 folliultrassa todettu oviksen jo tapahtuneen. Eli mullakin aikaistui ovis letrojen ansiosta.

Mulla on testiviivat alkaneet olla aika samanvahvuisia kuin kontrolliviiva siinä 2-3 päivää ennen ovista. Mutta taitaa olla aika yksilöllistä? Mutta sehän ei haittaa jos testit näyttää plussaa ennen kontrollia, etenkin kun päivät on sulla noin lähekkäin (niinkuin mulla tässä kierrossa). Mulla lääkäri ainakin totesi ultrassa oviksen tapahtuneen kun johtofollia ei löytynyt ja toisessa munasarjassa oli nestekertymää mitä ilmeisemmin puhjenneen follikkelin jäljiltä. Limakalvon totesi olevan erinomainen. Että ei kun toista positiivista testiä odottamaan :p

Tulehan kertoo sit ultrakuulumiset!
 
Marce, kiitos vastauksesta, miten sulla meni tää letro kierto?

Salainen sydän, kiitos sinullekin. Tuun kertoo!

Eli odotettavissa on aikaisempi ovis. Voi kamala ja me päästään pupuilemaan vasta lauantaina :/
Viimeksi oli eilen.
 
Marce, kiitos vastauksesta, miten sulla meni tää letro kierto?

Salainen sydän, kiitos sinullekin. Tuun kertoo!

Eli odotettavissa on aikaisempi ovis. Voi kamala ja me päästään pupuilemaan vasta lauantaina :/
Viimeksi oli eilen.
Eli edelleen elän tätä ensimmäistä letro kiertoa. Eli Kp 13 tuli hymynaama testiin. Normaalisti vasta Kp 18. Nyt Kp 26/31-42 dpo 12. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole. Kohdunnapukka on tosi ylhäällä. Testin teen joskus ensi viikolla. En kestä uutta kemiallista. Onpahan sitten myöhässä noin keskiverto kierron mukaan.
 
Eli edelleen elän tätä ensimmäistä letro kiertoa. Eli Kp 13 tuli hymynaama testiin. Normaalisti vasta Kp 18. Nyt Kp 26/31-42 dpo 12. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole. Kohdunnapukka on tosi ylhäällä. Testin teen joskus ensi viikolla. En kestä uutta kemiallista. Onpahan sitten myöhässä noin keskiverto kierron mukaan.

Okei, hyvä jos malttaa odottaa niin tosiaan ei tule tietäneeksi turhaa plussaa ja kemiallista. Tsemppiä!!
 
Takaisin
Top