Letrozolin käyttäjiä?

Iitu, huh onpa teilläkin ollut raskas taival :sad001 toivotaan että inssi toisi ihmeen :Heartred

Kiitos tsempistä Himputti :)

Täällä testattu tänään dpo 12 nega. Dpo 14 testaan vielä uusiksi ja jos näyttää edelleen negaa niin jätän lugesteronin pois jotta menkat pääsee alkamaan. Näyttää kyllä siltä, että ei tästä kierrosta letrot tuoneet meille vielä plussaa.
 
Larissa, ei jäänyt inssistä mitään muuta käteen kun haikea mieli. Menkat alko ja vei toivon mukana.
Asiaa ei helpota myöskään se, että nyt on monta kuukautta aikaa ahdistua koska seuraavat hoidot on vasta toukokuussa :'(
Toivoton olo...
 
Me saatiin tänään myös tieto että ivf-hoito pidemmän kaavan mukaan alkaa huhtikuun lopussa/toukokuussa. Tsemppiä sinnekin! Pari kuukautta meidän täytyy molempien vielä kärvistellä!
 
Tsemppiä iitu. Mulla kävi viime hoidoissa ihan samalla tavalla. Viimeinen inssi oli toukokuussa ja ivf hoito alkoi elokuun lopussa. Alkuun tuntui ikävältä vain odottaa, mutta yritin samalla nollata edellisiä epäonnistuneita hoitoja. Yritä nauttia näistä kauniista talvi/kevätpäivistä ja unohtaa huolet hetkeksi. Uudella toivolla sit uusiin hoitoihin.
 
-iitu, mitä sinne kuuluu? Onko ivf jo ohi vai tulossa?

Tännekään eivät letrot tuoneet plussaa. Ärhäkän endon takia mut laitettiin maaliskuussa ivf-jonon kärkeen. Pitkän kaavan mukaa mennään. Synarela on nyt käytössä, ensi viikolla nollaultra ja piikkien aloitus. Jos kaikki menee ok niin punktio on viikolla 23.
 
Mulla on ollut Femar käytössä nyt neljään inssikiertoon. Ovulaatio tulee nätisti kp 13–15 tienoilla eli on lyhentänyt ja säännöllistänyt mun kiertoa, mutta kemiallisiksi ovat jääneet kaikki :sad001

Ihmettelen jos Femarin/Letrojen annostusta ei seurata ollenkaan, mulla se tavanomainen aloitusannos tuotti viisi kypsää follia. Sillä annostuksella oli aika paljon sivuvaikutuksia, mm. turvotusta ja päänsärkyä sekä kertakaikkisen surkea ja masentunut mieli. Pienemmällä annoksella vähemmän folleja ja vähemmän sivuvaikutuksia. Onneksi, koska aloitusannoksella olin niin alamaissa, että harkitsin irtisanoutumista vakiduunista :D
 
Starling, toivotaan että saisitte pysyvän plussan ilman joutumista rankempiin hoitoihin :Heartred

Se on kyllä outoa että joillekin ei määrätä seurantaultraa Clomien/letrojen kanssa. Clomit kertyy elimistöön joten niiden vaikutusta pitäisi seurata joka kierrossa. Letrojen kanssa sen sijaan yksi seurantaultra riittää jos siinä on todettu annostus sopivaksi.
 
Larissa, kiitos :Heartred

Hassua muuten, että vaikka Femarin/Letron ei pitäis kertyä elimistöön, niin se on lyhentänyt kiertoa aina muutamalla päivällä lisää, jos olen syönyt sitä kaksikin kiertoa putkeen. Ts. ensimmäisessä Femar-kierrossa ovis kp 16 ja kierto 32 päivää, toisessa ovis kp 15 ja kierto 29 päivää, ja näyttäis menevän ihan säännönmukaisesti näin.
 
Vanha ketju, täältä nostelen :)

Itsellä alkaa tänään ensimmäistä kertaa Letrozole kuuri, 5päivän ajan 2,5mg 1x1. Olen tätä ketjua lueskellut ja googlestakin etsnyt kokemuksia kyseisestä valmisteesta.
Kivs olisi kuitenkin saada tänne muitakin letrojen käyttäjiä keskustelemaan sekä kokemuksia letroja käyttäneiltä.

Onko letroista tullut minkälaisia sivuvaikutuksia? Ajattelin ottaa ensimmäisen tabletin illalla yötä vasten mahd. oireiden takia :)
 
Salainen sydän, täältä ilmoittautuu letrojen käyttäjä. Minulle määrättiin letrot ovuloimattomuuteen, joka johtuu pco-tyyppisistä munasarjoista. Taustalla myös yksi keskenmeno 3/17 (tuulimuna).

Minulle ei tullut ensimmäisestä letro-kierrosta mitään oireita. Vaste oli hyvä ja prostegeronitaso nousi ennätyskorkealle 144. Tulos ei kuitenkaan ollut toivottu. Toisessa kierrossa letrot aiheuttivat päänsäryn, joka kesti letrokuurin ajan. Tästä kierrosta kypsyi yksi munasolu, joka mitä ilmeisemmin on hedelmättöittynyt! Eli toinen letrokierto toi toivottun tuloksen

Kovasti tsemppiä letrokiertoon Salainensydän!
 
Moikka, tulin lukee kokemuksia tästä letrozolista kun ajattelin kysellä seuraavalla naistenklinikka käynnillä että saisinko letrot käyttööni.

Mä en edes joka kierrossa ovuloi ja vasemmassa munasarjassa on pco.
 
Kiitos Valopallo! :) Mullakin nyt eka letrokuuri otettu, eilen vika tabletti. Ei mitään normaalista poikkeavia oireita. Ti 12.12 ois folliultra. Sitä odotellessa :) Ihanaa että teillä toinen kierto toi toivotun tuloksen, onnea :happy:

Edit: Lisään vielä että mulla ei ole todettu pco:ta tai mitään, kesällä ultrassa munasarjat ja kohtu normaalit. Mutta ovulaatiota ei siitä huolimatta joka kuussa näytä tapahtuvan :confused: Yaz-pillerit ja Nuvaring olleet ehkäisynä aiemmin.
 
Muokattu viimeksi:
Päivittelen tilannetta myös tänne, eli folliultrassa tänään (kp12) käyty :) Letroilla hyvä vaste, selkeästi yksi isompi 11mm johtofolli oikealla puolella. Just siellä puolella mulla oli eilen tylppää jomotusta ja mietin oisko kasvukipuja :grin Limakalvo kiertopäiviin nähden hyvässä kasvussa 5mm. Lääkäri ennusti ovista lauantaille, samaa näyttää kaikki mun sovellukset :p Sanoi että aloita huomenna ovulaatiotestit, en viitsinyt sanoa et oon aloittanut jo :rolleyes: Tänään siis digissäkin vielä tyhjä ympyrä. Sain letrot reseptille varuilta ensi kiertoa varten, mutta jospa sitä ei tulisikaan, toivotaan kovasti sitä r-plussaa :p Miehelle lääkäri suositteli sperma-analyysia mutta jollain tavalla se tuntuu musta "turhalle" kun oon satavarma et "vika" on minussa eikä tämän pidemmälle hoitojen suhteen ole halua/tarkoitusta vielä tässä vaiheessa lähteä. :confused:
 
Minulla on PCOS ja ovuloimattomuus. Letrozolin avulla saatiin follikkeleita kasvamaan (joka kierrossa yksi kappale), mutta nekin kasvoivat todella hitaasti, eikä niistä kierroista seurannut raskautta. Sitten kun siirryttiin piikittämään FSH:ta päivittäin, tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta, ja pari vuotta myöhemmin toisesta yrityskierrosta. Eli minulla selvästi Letrozol ei auttanut, mutta FSH-piikitykset toimivat todella hyvin. Ennen noita piikityksiä en edes tajunnut, mitä se tarkoitti, kun muut puhuivat ovislimoista tai muista oireista, koska ennen piikityksiä minulla ei kuukautiskierron eri vaiheissa ollut mitään eroa oireiden suhteen.
 
Täällä uusi letroilija.

Minulle määrättiin letrot kun en kertaakaan liki vuoden aikana bongannu ovista.
Kierto ollut aina lyhyt, abaut 22-24pv.

Eka letrokierrostakaan en ovista bongannut annostuksella 2,5mg 1tbl kierron 3-7 päivinä. Kierto vaan piteni 28 päivään.
Nyt menossa toinen kierto annostuksella 2tbl 3-7 päivinä. Ja vihdoin oviksen bongasin. Jee!

Letrot aiheuttaa aika jäätävää päänsärkyä nuina päivinä kun niitä syön mutta muuten ei oireita. Samoin minulle tekee kaikki maholliset Hormoonit, päänsäryn siis.
 
Mullekin nyt sitten tänään määrättiin noi letrot, ei tarvinnut edes kysyä että saisinko. Kun lääkäri mainitsi asiasta.
 
Pitää tännekin päivittää kun sain viime sunnuntaina kp 17 näin räikeän viivan ovistestiin. Letrot taitaa tepsiä aika hyvin, koskaan viiva ei ole ollut näin vahva. Yleensä olleet tuota ylemmän testin luokkaa (ylempi testi siis kp 16 ilta, sain tuolloin digiovustestiin pysyvän hymynaaman). Nyt meneillään dpo 2 tai 3.

IMG_20171217_120348.jpg
 
Takaisin
Top