Letrozolin käyttäjiä?

Terve Himputti, söin juuri toisen kuurin 2 pilleriä 3-7 päivinä. Jo ekaan kiertoon sain ovisplussan ja tänään sain toisen kierron plussan, joten ainakin siinä mielessä on tepsinyt. Siihen toiseen tikkuun kun vielä saisi plussan niin olisi ilo ylimmillään. Kk päästä on aika kunnalliselle ja jatkotoimia on siellä tarkoitus suunnitella. Meilläkin toista tässä puuhaillaan, jo reilu kaksi vuotta yritetty ja eka sai alkunsa heti tokasta kierrosta pillereiden lopettamisesta, joten aika puskista tämä ongelma meillekin tuli. Itseäni vaivaa lievä pco, vain pieniä rakkuloita munasarjoissa ja ylimääräisiä tummia ihokarvoja vähän siellä täällä.
Voimia kaikille, toivottavasti meidän kaikkien odotus pian palkitaan.
 
Jee! Maanantain ultrassa näkyi yksi kehittyvä munarakkula ja tiistaina ovistesti hymyili iloisesti (investoin vaihteeksi digitaalisiin kun liuskatestien tihrustaminen alkoi tuntua liian epävarmalta, ettei vaan missata tätä!) Yhden munasolun irtoaminenkin voi tuntua suurelta juhlalta :) lääkäri toppuutteli intoani että tässä on nyt 10-15% mahikset raskautua, mutta tän vuoden koettelemuksilla ja pettymyksillä tuntuu jo tämäkin voitolta.
Nyt on sitten peitto luonnollisesti heilunut, vaikka hassua kyllä ei olisi yhtään huvittanut. Kaipa sitä vaan pelkää sitä pettymystä niin kovin että olis helpompi jättää yrittämättä kokonaan....

Minkälaisia jatkotoimenpiteitä teille on väläytelty jos tällä konstilla ei onnistu? Meille lääkäri sanoi että voidaan kokeilla e-pillerieden aloittamista muutamaksi kuukaudeksi jolloin munasarjojen toimintaa saataisiin rauhoitettua. Se on sitten varmaan edessä meillä seuraavaksi jos tästä ei ole apua. Pistoshoitoihin joutuminen hirvittää jo ajatuksena...
 
Alkuviikosta pitäs menkat alkaa, oon ihan varma et ne alkaa. Sain kyllä oviksen tikutettua ja se hyvin hyödynnettiin, mut on vaan niin usko menny tähän touhuun. Odotan jo ens kuuta ja aikaa kunnalliselle keskustelemaan jatkosta eli onko se sitten inssi vai ivf.
Olen siis syönyt kolme kiertoa clomia, kolmatta tehostettiin piikein ja sit vaihdettiin letroihin ja nyt kaksi kuuria syöty. Ei onneks oikein pahoja oireita tullu näistä kummastakaan. Hermot välillä riekaleina ja pientä turvotusta. Kelläpä ei :)
 
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, eikös se niin ole että tärppää kun vähiten odottaa... Meikäläiselle tädin pitäis tulla kylään keskiviikkona. Muutama piinapäivä siis vielä. Kovin sitä toivoo vaikka pms:t on sen verta voimíssaan ettei kovin todennälöistä ole plussaaminen... Mitenkä sitä voikin olla niin malttamaton sen testaamisen suhteen... Järjellä kun ajattelee niin on ihan sama milloin sen testin tekee. Jos on raskaana niin on sit raskaana (ainakin toivottavasti) vielä viikon päästä siitä kun menkkojen ois pitäny alkaa.
Voimía!
 
Joo se on kyl kumma ku ei millään malttais oottaa siihen päivään ku menkat pitäis alkaa kun voishan sen testin tehdä viikonkin päästä. Ihan sana juttu siis mulla. Kattelin tossa kalenteria ja tulin siihen tulokseen et tänään on kp 28 eikä menkat oo vielä alkanu. Pari päivää aattelin odotella ja jos ei tiistainakaan oo vielä alkanu ni sit testiä kehiin. Tsemppiä sinne!
 
Apua, en uskaltanu vielä tehdä testiä. Nyt kp 30. Tätä kierrostajan ei ultrattu, joten en tiiä kuinka tehosi, pelkään et kierto vaan pidentynyt ja pian alkaa vuoto. En halua taas nähdä sitä negaa!!
 
Urheutta matkaan! Tiedän tuon tunteen kyllä... Haluis mut ei haluu pettyä... Voithan sä odotella vielä sen muutaman päivän ja jos menkkoja ei siihen maagiseen viikkoon kuulu niin testaat sitten. Sillon luulis tuloksen olevan luotettava eikä sitten ehkä tulis mietittyä niitä "jos se ei vaan näy vielä" ajatuksia, mitä ainakin itellä on ollut moneen kertaan...
Pidetään peukkuja että se toinenkin viiva ilmestyy!
 
No niinhän siinä sitten kävi, että kaks viivaa pärähti vihdoin minunkin testiin. Kolme clomikuuria ja kaks letrokuuria se vaati. Nyt 5+0 minun tietojen mukaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Vielä ei oikein pysty innostumaan, vaikka toki innoissani olenkin.Plussatuulia teille kaikille.
 
Onnea! Meillä ilmestyi myös se toivottu toinen viiva. Ei vaan millään uskalla uskoa että olisi voinut näin pian hoidon alusta tärpätä... Pari viikkoa varhaisultraan, sitten sen näkee onko siellä joku kyydissä. Oireet olis kyllä melko vahvasti sen mukaiset. Pidetään peukkuja että kaikki menee loppuun asti hyvin!
 
Ihan mahtavaa!! Onnea! Oliko tää sun eka letrokuuri? Mulla varhaisultra 21.10 ja on kyl tosi jännää mitä sieltä löytyy. Oon ollu tosi väsynyt ja turvonnut joten merkit on kyl vahvat. Esikoisesta, joka sai alkunsa luomusti, mul ei ollu mitään oireita.
 
Ekasta tärppäsi joo, ja siksipä tätä ei oikeen osaa todeksi uskoa... Mulla myös väsymystä ja rinnat on tosi arat. Painokin noussut puoltoista kiloa suunnilleen yhdessä yössä, samoin kuin esikoistakin odottaessa. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ja saadaan molemmat kesäkuussa pienet nyytit syliin :)
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa. Tänään kävin varhaisultrassa ja pienen pieni sydän siellä kovasti sykki. Oi tätä onnea. Ihan ku joulu olis jo tullu :) Huomenna neuvolaan. Paino on noussut ja väsyttää välillä tosi paljon. Ja rinnat on edelleen tosi arat ja mikä parasta tällaiselle pienirintaiselle, ne ovat kasvaneet mukavasti. Koska Himputti sulla on ultra? Miten oot voinut?
 
Heips, ihana kuulla että teillä oli ulrassa kaikki niin kuin pitikin! Mä joudun odottelemaan ultraa ens maanantaihin ja neuvolakin on vasta viikon päästä... Vointi on ollut vaihteleva. Pikkukakkosen aikaan oon vajonnut säännölliseen koomaan sohvalle mut muuten ei ole voinut antaa väsymykselle periksi, siitä tuo esikoinen pitää huolta. Rinnoissa on mullakin jo muutoksia ja perus ällötystä, oksu pyörii kurkussa erityisesti iltasella. Kovin se ultra jännittää... Ei tätä oikein osaa vieläkään uskoa vaikka on varmuuden vuoksi kolme raskaustestiä tehty :) ja kuukautisetkin kolme viikkoa "myöhässä"
 
Hei, mulla oli Femarit nyt tässä kierrossa kp3-7 2tabl./pv. Nehän on samaa kun nuo Letrozolinit. Mulla tuli alkukierrossa kauhiat hormonihirviö-kohtaukset, hikosin jne. Oviksen tunsin selvästi. Mulla on yksi clomi avusteisena alkuun saatu 2009 vuonna synt. poika. Pco-diagnoosi mulla. Toki nyt -40kg laihtumisen jälkeen käydessäni lääkärissä. Lääkäri totesi, että olen parantunut. Munasarjat oli ns terveen ihmisen :) Sain kuitenkin Femar-kuurin buustaamaan omaa kiertoa. No nyt mää hätähousu tein tänään n kp23/29 testin, Clearbluen digillä ja vastaus oli raskaana 1-2viikkoa :):Heartred
 
Kiinnostais kuulla kokemuksia, tänään määrättiin käyttöön. :) kuinka nopeasti ootte tulleet raskaaksi yms.
 
Mä tulin toisesta kierrosta. Nyt 9+3. Takataskussa oli jo lähetä julkiselle jatkohoitoihin, tiedä häntä vähensikö stressiä tms, mut lopulta tärppäs. Tätä ennen kolme kiertoa clomia ja yks luomukk. Joten puol vuotta meni yhteensä ja sitä ennen puolitoista vuotta "turhaa" yritystä. Pidetään peukkuja et toimii sullakin.
 
Kiitos vastauksesta. Täytyy vaan odottaa että tää kierto loppuu et pääsee kokeilemaan! Kuulemma tässä kierrossa ei näkynyt merkkiä ovulaatiosts. Oliko sulla seuranta ultria?
 
Okei, mulle sanottiin että eka kierto ilman ultraa, sitten välikierto teroilla, sitten letroilla kera ultran. Ja jos tuun raskaaksi letrokierroissa niin alkuraskauden ultraan katsomaan montako kyydissä.

Kävin yksityisellä ja nyt miettisin kun kuitenkin lähete on julkiselle että voinko parin kierron jälkeen siirtyä sitten kuitenkin julkiselle?
 
Mä kävin kans eka kunnallisella ja sit varmistaakseni oikeanlaisen hoidon kävin myös yksityisellä, josta tän letrolähetteen sain. Kunnallisella kävin letroultrassa eikä siinä mitään ongelmaa ollu. Itsee kyl mietitytti mitä ne kummassakin meinaa.
 
Takaisin
Top