Letrozolin käyttäjiä?

Hei onko täällä ketään Letrozolien käyttäjää, jolla oviksen kanssa ei ongelmaa? Ovis siis tulee ainakin testien ja oireiden mukaan joka kierrossa, mutta silti raskaus ei ole alkanut/jatkunut. Yritys aloitettu 3/2023 ja ikää marraskuussa 40v.
Mä kirjoittelin tähän ketjuun viime kesänä, sain letrot kun pikku kakkosen yritystä oli takana reilu vuosi ja sinä aikana oli ollut kaksi km/kkm. Jälkimmäinen näistä todettu Trisomia21 raskaus, mutta olen varma että ensimmäinenkin km johtui kromosomiongelmista. Mä täytin viime vuoden lopussa 40v, eli letroja syödessä olin vielä 39v. Mutta siis ovuloin ilman letrojakin, tosin esikoisen syntymän jälkeen yleensä vasta kp20 tienoilla ja luteaali oli lyhyen puoleinen, 9-10pv. AMH mulla oli ikäisekseni oikein hyvä ja antraalifolleja myös vielä ihan hyvin näkyvillä.

Eka letrokierto alkoi kesäkuussa, ja meillä oli alusta asti suunnitelmana kokeilla letroja max 4 kiertoa, sen jäälleen pitää välikierto ja sitten oltais tehty marraskuussa ICSI + alkiodiagnostiikka.

Eka letrokierrossa oli hyvä vaste ja ovulaatio aikaistui, oli muistaakseni kp16 tienoilla. Letrot sain oman asuinmaani lapsettomuuslääkäriltä, mutta täkäläinen protokolla on, että progetukea ei anneta muuta kuin IVF hoidoissa ja että letrot itsessään tukee koko hormonitoimintaa. Satuin olemaan Suomessa käymässä ekan letrokierron aikana, joten kävin gynellä ja sain Suomesta ostettua cyclogestit mukaan. En niitä kuitenkaan ottanut käyttöön vielä ekassa kierrossa, ja ilman niitäkin luteaali oli kyllä hieman pidempi, muistelen että 11 päivää.

Ekasta kierrosta ei tullut mitään tulosta. Toisessa kierrossa menkat oli mun mittakaavalla myöhässä (taisi lopulta alkaa dpo14 tai 15), ja raskaustestissä tosi haalea haamu, eli oli kemiallinen. Siinäkään kierrossa en vielä ottanut progetukea käyttöön. Kolmannessa kierrossa oli progetuki käytössä, ja samoin kuin edellisessä kierrossa, menkat alkoi myöhässä sen jälkeen kun testissä oli näkynyt hyvin haalea haamu. Neljännessä kierrossa, joka siis olis ollut meidän viimeinen kierto kotikonstein, plussasin ja siitä nyt raskaana rv31.

En ole törmännyt tutkimustietoon asiasta, mutta oma tuntemukseni on, että mulla oli jotain hormoniepätasapainoa, jonka letrot sitten korjasi ja uskon, että se pieni hienosäätö auttoi kasvattamaan kromosomeiltaan terveen munasolun. Meidän paikallinen lapsettomuuslääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että munasolujen laatu on se mitä se on, eikä siihen voi mitenkään vaikuttaa. Itse olen hieman eri mieltä, ja uskon että vaikka aivan ihmeitä ei pysty tekemään, niin kuitenkin se hienosäätö jonka tein elintavoissa, lisäravinteissa ja noiden letrojen avulla tuotti plussan.

Toivon, että letroista on teillekin vastaavaa hyötyä ja saatte pian sen pysyvän plussan! 💗
 
Hei vaan!
Ompa ollut ihana löytää näin vertaistuellista porukkaa❤️
Kävin itse viime viikolla yksityisellä gynellä, toisen lapsen yritystä jo vuosi takana, enkä ole saanut kun yhden ovulaation tikutettua, ja sekin heti seuraavana päivänä menkkojen loputtua.. Ultrattiin huolella eikä löytyny mitään selittävää tekijää. Labrat myös ok.
Gyne määräsi letrot 2.5mgx 1 kp 3-7 ja lugesteronit kp 16-25
Onko muilla kokemuksia vastaavasta yhdistelmästä?
Toivon niiiiin kovasti että ensi viikolla kun letrot aloitan, saavani niistä apua ja sen kovasti toivotun kuopuksen aluille ❤️
Tsemppiä myös kaikille muille super naisille, jotka kamppailee samojen ongelmien kanssa.
 
Hei vaan!
Ompa ollut ihana löytää näin vertaistuellista porukkaa❤️
Kävin itse viime viikolla yksityisellä gynellä, toisen lapsen yritystä jo vuosi takana, enkä ole saanut kun yhden ovulaation tikutettua, ja sekin heti seuraavana päivänä menkkojen loputtua.. Ultrattiin huolella eikä löytyny mitään selittävää tekijää. Labrat myös ok.
Gyne määräsi letrot 2.5mgx 1 kp 3-7 ja lugesteronit kp 16-25
Onko muilla kokemuksia vastaavasta yhdistelmästä?
Toivon niiiiin kovasti että ensi viikolla kun letrot aloitan, saavani niistä apua ja sen kovasti toivotun kuopuksen aluille ❤️
Tsemppiä myös kaikille muille super naisille, jotka kamppailee samojen ongelmien kanssa.
mulla pitäisi aloittaa Letrot myös ensi viikolla. Jännää! Saapa nähdä onko niistä mitään apua 🤔 muuta lääkitystä ei tällä hetkellä aloitettu. Esikoinen Clomifen-alkuinen (heti ekasta kierrosta) mutta toki silloin oli oviksen kanssa ongelmaa. Nyt se tulee kyllä joka kierrossa. 🤷‍♀️
 
Letrot käytössä tässä välikierrossakin kun siirto peruuntui vatsataudin riehuessa perheessä (toki luomuna yritetty silti niin maan perkeleesti niinkuin viimeiset 1,5 vuotta ilman mitään tulosta). Ovis tuli vasta kp 20 ja nyt dpo 8 alkoi teroluteista huolimatta niukka mutta verinen vuoto joka on nyt vaihtunut ruskeaksi vuodoksi. Letrot pitäis aloittaa kp 2 eli huomenna pakastealkion siirtoa varten, mutta mistä mä tiedän onko tää nyt jotain kiinnittymisvuotoa vai kuukautiset oikeasti alkaneet? En kai mistään että aloitettava on nyt vaan?
 
Letrot käytössä tässä välikierrossakin kun siirto peruuntui vatsataudin riehuessa perheessä (toki luomuna yritetty silti niin maan perkeleesti niinkuin viimeiset 1,5 vuotta ilman mitään tulosta). Ovis tuli vasta kp 20 ja nyt dpo 8 alkoi teroluteista huolimatta niukka mutta verinen vuoto joka on nyt vaihtunut ruskeaksi vuodoksi. Letrot pitäis aloittaa kp 2 eli huomenna pakastealkion siirtoa varten, mutta mistä mä tiedän onko tää nyt jotain kiinnittymisvuotoa vai kuukautiset oikeasti alkaneet? En kai mistään että aloitettava on nyt vaan?
Sinuna soittelisin vielä hoitavalle taholle. 🤔 Minusta kp1 lasketaan olevan vasta sitten, kun kunnolla vuotaa. Ns niukkaa ei lasketa.
 
Täällä ensimmäinen letrokierto menossa, kp28/31. Onko teillä muilla ollut sellaisia oireita loppukierrossa, että akneiho parantunut ja pms-oireet lievemmät (rinnat ei yhtään niin kipeät kuin normaalisti)? 😅
 
Takaisin
Top