Letrozol ja nega ovistesti

kattili

Sanaisen arkkunsa ammentaja
heippa. Täällä uusi letrozolin käyttäjä. Yritystä takana vuosi ja vauvaa kun ei kuulunut eikä ovistestit näyttäny plussaa sain letrot. Yhen kierron söin ja ovistestit negaa siltikin näytti vaikka 20mm folliikkeli näkyi ultrassa. Miksi siltikin ovistestit näyttää negaa? Iltaa aamua tein testiä ettei pääsis ohikaan livahtamaan ja viikon ajan oletetun oviksen jälkeen eikä näkyny. Lääkäri mietti sitten olisko folliikkeli ollutkin kysta. Mut kai se olis näkyny ekalla kertaa ku kävin jos kysta olis Sillo oli kyllä menkat.. Äh. Miks kolmas lapsi on näin hankalaa
Onko muilla letrot tuottanut sen toivotun tuloksen?
 
Minä sain heti ensimmäiseen letrozol-kiertooni myös reseptin pregnyliin, joka siis on ovulaation aiheuttava hormonipiikki. Toki piti käydä ultrassa katsomassa, että follikkeli oli oikean kokoinen, ennen kuin sain luvan piikittää pregnylin. Minusta on aivan loogista, että jos follikkelit eivät kasva kunnolla ilman lääkitystä, ei välttämättä ovulaatiokaan tapahdu kunnolla ilman lääkitystä. Kysy lääkäriltä pregnyliä?

Minulla letrozolit eivät auttaneet, vaan plussia rupesi tulemaan vasta sitten kun follikkelin kasvua tuettiin jokapäiväisillä hormonipiikeillä. Niillä tärppäsi pari vuotta sitten heti ensimmäisellä yrityksellä ja tänä vuonna toisella yrityksellä.
 
Ovistesti näyttää negaa varmaan siksi, että se rakkula ei oo irtoamassa. Ovulaatiotestit mittaa LH hormonin määrää, joka on se kierron huippu ja irrottaa normaalisti sen kypsyneen munarakkulan. Mutta jos LH piikkiä ei tule niin se kypsynyt rakkula vaan luhistuu lopulta ja imeytyy muihin kudoksiin. Näin gyne mulle ainakin tämän selitti. Ja se selittikin sitten sen miksi luomukierroissakin mulla on kaikki ovulaatiotuntemukset (alavatsajuilinnat, rinnat kipeät, valkovuoto venyvää) mutta en vaan raskautunut. Kun ei se rakkula irronnut ikinä. En edes aiemmin tiennyt, että rakkula voi kypsyä, mutta ei irtoakkaan. Itse söin kaks kiertoa letroja, eka yhellä ja toinen kahella letrolla päivässä. Tässä toisessa vissiin oli ovulaatio (ekassa ei) mutta letrot vei mun hiukset (vähän rajumpi reaktio), joten jatketaan pistoksilla ens kierto, jos nyt ei tärpänny..
 
Takaisin
Top