Lempinimiä

SyLi

Puuhakas puhuja
Maalismammat 2018
Mietin millä nimityksillä kutsutte tulevaa vauvaa? Meillä on käytössä Dallas kun kerrottiin kaveripareille Dallas-pullien avulla, a croissantti kun varhaisultakuvassa näytti croissantille :D Sit totesin, että jos "masuasukki" on monelle niin kamala nimitys niin kutsun välillä pötsipeikoksi tai masukiksi. Kyllä näitä kai vielä kertyy lisääkin...
 
Dallas :grin mahtava nimi!

Meijän tulokas on useimmiten Kirppu. Alkuun oli Däng mutta se oli jotenkin niin hankala sanoa että siirryttiin Kirppuun :joyful:

En myöskään tykkää masuasukki-nimityksestä, sen sijaan äidillisesti kutsun tätä välillä mukeloksi tai mukulaksi :hilarious:
 
Mä kutsun mahaani pötsiksi. Tulokasta kutsun itse muksuksi ja todella vakiintunut nimi pienelle on Matti-Esko. Kaveri joskus ihan alkuraskaudesta sanoi, että antakaa nimeksi Esko, kun niitä on liian vähän maailmassa ja sitten siitä vääntyi Matti-Esko :joyful: Tuota nimeä käyttää koko lähipiirikin.
 
Esikoinen oli Tapsa rakenneultrasta asti kun saatiin tietää että on poika, nyt varmaan kans menee sinne asti et tulee mitään nimiä, mies kun ei lämmenny Pirkko-Petteristä mitä ehdotin työnimeksi... :D
 
Meillä on Arhippa/Arhis :grin Lähti ihan vitsistä kun selailtiin kalenterista nimiä ja siellä oli Arhippa niin totesin miehelle että jos tulokas on poika niin siitähän tulee sitten Arhippa. No ei siitä Arhippaa tule oli sitten tyttö tai poika mutta "työnimeksi" se nyt vakiintui :grin
 
Tuo Aatos on jotenkin kovin ihastuttava. :Heartred

Meillä on Hattivatti. Muumit on vaan mun mielestä niin ihania, ja kumminkin halusin vähän sellaisen epämääräisen hahmon ettei tule mitään arkailijaa kuten Nipsu tai kelmiä kuten Haisuli. Tosin tuo Hattivatti on lähinnä minulla ja miehellä käytössä, sellainen meidän oma juttu ainakin vielä toistaiseksi. Muille puhun mukulasta tai tyypistä. Välillä kun olo on erityisen inhottava tai juilii kovasti jostain päin kroppaa niin kaikella rakkaudella sanon että riiviö. 9v bonustytön kanssa puhutaan ihan vaan vauvasta, tai pikkuisesta.
 
Tuo Aatos on jotenkin kovin ihastuttava. :Heartred

Meillä on Hattivatti. Muumit on vaan mun mielestä niin ihania, ja kumminkin halusin vähän sellaisen epämääräisen hahmon ettei tule mitään arkailijaa kuten Nipsu tai kelmiä kuten Haisuli. Tosin tuo Hattivatti on lähinnä minulla ja miehellä käytössä, sellainen meidän oma juttu ainakin vielä toistaiseksi. Muille puhun mukulasta tai tyypistä. Välillä kun olo on erityisen inhottava tai juilii kovasti jostain päin kroppaa niin kaikella rakkaudella sanon että riiviö. 9v bonustytön kanssa puhutaan ihan vaan vauvasta, tai pikkuisesta.

Täällä kans yks Muumi-fani (ois ehkä nimimerkistäkin voinu päätellä :hilarious:). Yritän hillitä itteäni hankkimasta pelkkiä muumivaatteita ym. Yhen Finlaysonin ihanan kankaan ostin ja pohdin, että mitähän siitä tekisin... Verhoksi ehkä liian synkkä, mut jos joku pehmeä alusta lattialle tms.?

Lempinimeä ei olla vielä kunnolla keksitty. Papanana kulki siihen saakka, kunnes ultrassa nähtiin ihan pikkuihmisen näköinen kaveri. Sen jälkeen ei enää osannut papanaksi toista sanoa. Nyt puhutellaan lähinnä pikkukaverina. Saa nähdä, tuleeko sen tarkempaa nimeä kuvoihin ennen syntymää.
 
Täällä kans yks Muumi-fani (ois ehkä nimimerkistäkin voinu päätellä :hilarious:). Yritän hillitä itteäni hankkimasta pelkkiä muumivaatteita ym. Yhen Finlaysonin ihanan kankaan ostin ja pohdin, että mitähän siitä tekisin... Verhoksi ehkä liian synkkä, mut jos joku pehmeä alusta lattialle tms.?

Lempinimeä ei olla vielä kunnolla keksitty. Papanana kulki siihen saakka, kunnes ultrassa nähtiin ihan pikkuihmisen näköinen kaveri. Sen jälkeen ei enää osannut papanaksi toista sanoa. Nyt puhutellaan lähinnä pikkukaverina. Saa nähdä, tuleeko sen tarkempaa nimeä kuvoihin ennen syntymää.

Jossain tuli jo mainittuakin, että vanhemmat muksut tituleeras tämän tulevan pikkuisen Viuhdiksi :wink
 
Täällä kans yks Muumi-fani (ois ehkä nimimerkistäkin voinu päätellä :hilarious:). Yritän hillitä itteäni hankkimasta pelkkiä muumivaatteita ym. Yhen Finlaysonin ihanan kankaan ostin ja pohdin, että mitähän siitä tekisin... Verhoksi ehkä liian synkkä, mut jos joku pehmeä alusta lattialle tms.?

Lempinimeä ei olla vielä kunnolla keksitty. Papanana kulki siihen saakka, kunnes ultrassa nähtiin ihan pikkuihmisen näköinen kaveri. Sen jälkeen ei enää osannut papanaksi toista sanoa. Nyt puhutellaan lähinnä pikkukaverina. Saa nähdä, tuleeko sen tarkempaa nimeä kuvoihin ennen syntymää.

Mäkin oon muumifani! :p
 
Äsh.. Tää olikin tällä julkisella puolella.. Pitänee sensuroida nimet pois..

Ja sitten tähän lempinimi-asiaa.. Nyt on kutsuttu rääppööksi, mutta luulen että lempinimi/kutsumanimi muodostuu sitten kun vauva on syntyny tai jos saadaan tietää kumpiko masus potkii.. Meillä on ollu kaikilla lapsilla kutsumanimi ennen kastenimeä. :p Joskus edelleen voidaan käyttää kyseisiä nimiä heillä. :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Äsh.. Tää olikin tällä julkisella puolella.. Pitänee sensuroida nimet pois..

Ja sitten tähän lempinimi-asiaa.. Nyt on kutsuttu rääppööksi, mutta luulen että lempinimi/kutsumanimi muodostuu sitten kun vauva on syntyny tai jos saadaan tietää kumpiko masus potkii.. Meillä on ollu kaikilla lapsilla kutsumanimi ennen kastenimeä. :p Joskus edelleen voidaan käyttää kyseisiä nimiä heillä. :Heartred

Rääppöö :Heartred
Ootte pohjanmaalta?
Oma suku on sieltä nii sydän aina helähtää ku kuulee/lukee murretta
 
Joo, oikeen etelä-pohojanmaalta oon kotoosin! :wink Siitä tuli noustua paikkakunnan verran ylähäpäin ku riioohin lähärin ja sille tielle jäätihin..:p

Aa että :Heartred
Munkin suku Kurikasta ja Kauhajoelta. Etelä-Suomesta Savonmualle eksynä riiuussa. Mies ja paikkakunta vaan vaihtunu välissä laughing6 mutta on tää silti sellanen kulttuurishokki ajoittain :happy7
 
Takaisin
Top