Lempi jäätelömakusi?

Parhaat jäätelömaut ovat

  • Vanilja

    Äänet: 5 22.7%
  • Suklaa

    Äänet: 11 50.0%
  • Mansikka

    Äänet: 2 9.1%
  • Mango

    Äänet: 3 13.6%
  • Minttu

    Äänet: 4 18.2%
  • Toffee

    Äänet: 4 18.2%
  • Kuningatar

    Äänet: 0 0.0%
  • Rommi-Rusina

    Äänet: 1 4.5%
  • Vadelma

    Äänet: 2 9.1%
  • Joku muu, mikä?

    Äänet: 9 40.9%

  • Kaikki äänestäjät
    22

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä ovat lemppari jäätelömakunne?

Itse pidän eniten mintusta, pistaasista, suolakaramellista ja suklaasta :hungry:
 
Melkein kaikki menee (rakastan jäätelöä :Heartred :Heartred), mutta jäätelökioskilta otan yleensä joko minttua, lakua, sitruunalakritsia tai sitruunasorbettia. Joskus mangoa.
 
Mullakin on monia suosikkeja, en osaa valita yhtä. Ingmannista ja Valiosta en niin syty, mutta Minettin kioskin ohi en pääse. Minttu, lakritsi, cappuccino, viski, pistaasi, sellainen ällöimelä pinkki karkkimaku...mitä kaikkia niitä nyt olikaan! :p
 
Jäätelö on ihan paras herkku ja melkein kaikki maut menee! Olin oikein jätskitaivaassa, kun teininä tuli työskenneltyä useampi kesä jäätelökiskalla :grin
 
Jäätelökioskilta pähkinä-kinuski-jäätelö tai (ingmanin) pehmis. Mutta artesaanitjäätelöt voittaa kyllä kioskijäätelöt mennen tullen. :hungry: Pistaasi ja suklaa on yhdessä paikassa suosikkiyhdistelmäni. :)
 
Jäätelö :Heartred tykkään mm.vanhanajan vaniljasta, suklaasta, mansikasta, mango-melonista, lakusta, päärynästä, melkeen mikä vaan maku kelpaa, ehkä minttu, toffee ja kahvi on yleensä sellasia mistä en juurikaan välitä. 3 kaverin vadelma-valkosuklaa yks tämän hetken lemppareista :hungry:
 
Kiskalta ehdottomasti päärynä on ihan mun lemppari.. Kaupasta rockyroad jätski ja itsetehtynä esim laku on tosi hyvää.
 
En ole kovin innokas jäätelönsyöjä, mutta selkeät suosikit on. Mangomeloni, suklaanougat ja mokkaunelma. Pari vuotta sitten oisin syönyt tota mokkaunelmaa kippotolkulla... :hilarious: Välillä iskee himo myös suklaiseen jäätelökakkuun. Ai niin joo, pakko tähän yhteyteen mainita että kaipaan tummasuklaa-tervajäätelöä! Aivan ihana, olisin syönyt koko kesän vain sitä. Vieläkin katon aina jos löytäisin, vaikka tais olla joku limited edition... Nykyään puikoista paras on hasselpähkinäpraliini.
 
Miten teet itse lakujätskiä? :p

Ihan vaan kondensoitua maitoa, kermaa, ja lakukastiketta ja lakupaloja.
Eli purkki kondensoitua maitoo
Joku puol litraa kermaa vaahdotettuna
Lakua oman maun mukaan
Kaikki sekasin ja pakkasessa sekotella puolen tunnin välein ekat pari tuntia..
 
Ihan vaan kondensoitua maitoa, kermaa, ja lakukastiketta ja lakupaloja.
Eli purkki kondensoitua maitoo
Joku puol litraa kermaa vaahdotettuna
Lakua oman maun mukaan
Kaikki sekasin ja pakkasessa sekotella puolen tunnin välein ekat pari tuntia..

Kuulostaa hyvältä! :happy119
 
Banaani-sulkaa on sairaan hyvää. En oo syönnyt varmaan 8vuoteen laktoosi-intoleranssin jälkeen. Ei ole sattunut silmään hylaa tai laktoositonta versiota :wacky:
 
Banaani-sulkaa on sairaan hyvää. En oo syönnyt varmaan 8vuoteen laktoosi-intoleranssin jälkeen. Ei ole sattunut silmään hylaa tai laktoositonta versiota :wacky:
Ai vitsit, oon iha unohtanu koko banaani-suklaan, on kyl hyvää, tulee lapsuus mieleen ko mummi osti aina tätä kun tultiin lapsenlapset vierailulle!
 
Takaisin
Top