Lelut

Mä testasin lelujen pesua koneessa. Noiden pienten pehmolelujen ja kirjojen. Hyvin tuli puhtaaks eikä menny pilalle. Noi muoviset lelut mä oon pessy miedolla adtianpesuainevedellä käsin. Mites muut? Löytyykö lelujen huolto vinkkejä?
 
Noihin pehmokirjoihin niin kuivausrumpu pitää sen vanun hyvänä. Ei pakkaannu :)
 
Jotain hyvää kelassa:kin (kun ei se hoitorahapäätös nyt niin hurraa huutoja kuitenkaan aiheuta ku minimi summilla mennään), pienen mielestä se kuoressa ollut ikkunamuovi oli ihanaa rapisteltavaa ja koko kuori mukavaa repiä. Riitti yhdestä kuoresta iloa pitkäksi aikaa :)
 
Juu kaikelainen paperi on kovin kiinnostavaa täälläkin ;D annan tytsyn ihan rauhassa repiä ja tunnustella, tutti vaan suuhun ettei syö, sanomalehdet on pannassa kun irtoo mustetta.
 
MuoviLelujen puhdistus vinkki: 2rkl ruokasoodaa, 3dl lämmintä vettä. Pyyhkii tällä seoksella puhtaalla mikroliinalla lelut puhtaaksi tai jos on isompi satsi (kuten mulla kun sain läjän isoja legoja) niin ämpäriin vettä enemmän ja siihen suhteuttaa ruokasoodan määrän ja upottaa lelut ja tiskiharjalla harjaus puhtaaksi ja kuivumaan. Toki mullahan tuolla lilluu puolet legoista kun jätkä päätti herätä kesken päiväunien ...
 
Muovilelut voi periaatteessa pestä myös tiskikoneessa tai pyykkikoneessa, riippuu toki leluista :) pyykkikoneeseen kun laittaa niin vaikka parin tyynyliinan sisään ja solmulla tms tyynyliina kiinni.
 
Voi tätä äidin ylpeyttä, kun tyttö oppi eilen yhdistämään dubloja. Ja tuo samainen tyttö osaa itse raivata lelut takaisin laatikkoon. Siitä onkin tullut leikki. Hän tyhjentää joko lelu- tai dublolaatikon lattialle ja yksitellen laittaa takaisin laatikkoon. Myös hänen huoneessa olevat kirjat ovat saaneet saman käsittelyn. Hyllystä lelulaatikkoon ja lelulaatikosta hyllyyn. Äidin pieni järjestelijä :Heartred
 
Jostain nappasin viisauden: "lopetat lapsesi lelujen pesemisen kun hän alkaa nuolla lattiaa" ... :D Meil on yks duplojuna mut pitäis saada ihan peruspalikoita kyllä. Kirjoja tyttö selailee (ja syö) mielellään. :)
 
Pakko laittaa tänne tää yks blogikirjoitus leluista, jonka luin eilen! On niin asiaa siitä, et hyvä olis ihmisten miettiä millaisia leluja lapsilleen ostavat ja antavat leikkiä, siis ihan lasten oman turvallisuuden ja terveellisyyden kannalta ja tietysti ympäristön kannalta. Yks asia mitä leluhankinnoissa voi myös miettiä on se, että ostaa kotimaista ja tukee näin paikallisia elinkeinoja ja taloutta. Lukekaapa: http://laulaenleikkien.munblogi.com/2014/02/13/ostetaanko-leluja-harkiten/
 
Takaisin
Top