Leivontaketju

Saako tänne laittaa muitakin jotain hyviä reseptejä, kun vaan leivontaa? :) Jos nyt siis sattuisi vaikka olemaan joku aivan pistämätön lohiresepti, niin mua ainakin kiinnostaa! :)
 
Voisin myöhemmin tulla laitteleen omia reseptejä, kun on enempi aikaa. Leivontavihossa on kaikkia kivoja, varsinki suklaisia sellaisia :wink

Ja kun tässä nyt kerta reseptejä pyydellään, niin minä voisin kaivata jotain resepti-vinkkejä tyttäremme 1-vuotis synttäreille :)
 
Kaikkee vaan mitä tulee mieleen, mitä vois synttäreillöe tehä :) Ja sekä suolaset että makeat reseptit ovat tervetulleita. Suolaseks kuitenki aattelin jotain piirakkaa. Ehkä kinkkupiirakkaa. Makeita en oo vielä kakun lisäks päättäny ollenkaan.

Niin ja sokeritonta väkeä on myös tulossa. Niihin varsinki tarttis jotain oikeesti hyviä reseptejä. Tuntuu että kaiki sokerittomat on niin kuivia ja mauttomia :eek: vauvan ristiäisiin tein sokerittomia mustaherukkahyytelökakun ja ananaskääretortun, ja en kyllä ite söis :eek: nii eli hyvät neuvot tarpeen ja ilomielin vastaanotetaan :wink Netistä kun ei oikeen taho oikeesti hyviä reseptejä löytää
 
Hmm... Mulla on jossain muistaakseni ihan hyviä sokerittomia reseptejä. Kelpaako sellaiset, joissa käytetään steviaa tms?
 
Juu käy sellasetki :) Olisin kyllä kiitollinen jos jaksat niitä tänne väsäillä :) Kun toisaan noista mun leipomuksista tuli aika mauttomia vaikka yritin mitä.

Sit ku sokeritonta kakkua tekee, nii se ei ikinä kohoa niin että olisin tyytyväinen. Olen kuitenkin nähnyt sellaisia sokerittomia kakkuja jotka ovat kohonneet lähes saman verroin. Miten sen sais tehtyä? :) Ihanaa jso joku osaa auttaa :)
 
Ja aloittajalle kiitokset tästä ketjusta. En ite olis ees tajunnu täältä niitä pyydellä. Aina epätoivoisesti yritän googlettaa reseptejä ja monesti menee ihan metsään, varsinki juuri sokerittomien kohdalla :)
 
voi että, nyt alko sit itteeki tehä mieli ja kunnolla :) Jos tänää jotain leipoiski :wink En oo ite tajunnu after eightiä laitttaa, olis varmaan aika hyvää :) Pätkistä oon joskus laittanu... voi namm.. nyt en saa enää puhua suklaasta :)
 
Joku kirjoitti jossain siitä masaliisasta, oisko siihen hyvää päällisen ohjetta, joka ei olis liian koppura, mutta hyytyis kuitenkin? Mulla kun on jokin vanha ohje ja sen mukaan se päällinen ei vain hyydy, ja jos lisää tomusokeria, niin sitä tulee liian vähän koko päällistä. Kiva ohje muutenkin, kun siinä lukee "1pkt tomusokeria", ja on noi pakkauskoot ehtineet tässä vaihtua. :rolleyes:
 
no mulla on ainakin sellainen hyväks koettu ohje mihin tuleepi:

5 rkl vahvaa kahvia
5 rkl sulatettua voita
n. 1 rkl kaakaojauhetta
n. reilu 250 g tomusokeria (itse varovasti vielä lisäilen tomusokeria jos näyttää liian löysältä :) )

se ainaskin hyhmettyy hyvin ja maistuu hyvältä :) riittää yhteen pellilliseen :)
 
Hei te jotka mokkapaloihin laitatte after eightiä, paljon laitatte sitä? :) Aattelin et voisin koklata tässä lähiaikoina tuota ku rupes houkuttamaan ku Minipallo tuosta puhui :)
 
Dolly: olen kerran sellaisia elämässäni syöny. Jokaisessa leikatussa palassa oli yksi afrer eight päällä. Oli syntisen hyvää....


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä olen tänään synttärijuhliani valmistellut tänään ja totesin tehdessä että on se julmaa kun kaikki herkut pitää laittaa vaan jääkaappiin maustumaan, eikä voi syödä niitä :wink savukalatahnan olisin voinut vetää lusikalla kulhossa kaiken :D savuporotäyte seuraavana ja jos höysteeksi olisi vetänyt vähän homejuustolevitettä :wink jospa huomenna sitten herkuttelisi urakalla, kun olisi tuoreet leivätkin seurana noilla herkuilla :P


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Aijaa sillai tehtynä :) Aattelin ensin et sulatettuna ne ja sit levitetty siihen päälle. Sillain tein pätksiten kanssa. Tuota vois kyllä kokeilla :) Että kiitti vaan vinkistä! :)
 
Dolly: täytyyhän maku aina tarkastaa, joskus jopa useampaan otteeseen, että varmasti on maut kohdallaan :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top