Leipäjuusto

Hilma87

Oman äänensä löytänyt
Enpä muistanut että leipäjuusto on riskielintarvike listerian suhteen ja söin sitä hyvällä ruokahalulla ja ihan kunnon annoksen. Juusto oli Lidlin Pohjolan juustolan (Kuusamon juustola). Pastöroidusta maidosta valmistettu mutta listeriahan voi silti siihen tarttua syytä paniikkiin??
 
Jotenkin on niin hysteerinen olo, kolmas lapsi tulossa. Varmasti edellisienkin kohdalla söin "kiellettyjä" ruokia mutten ollut näin tarkka ja paniikissa joka asiasta :D tieto lisää tuskaa...
 
Olen itse ollut aika hysteerinen omissa raskauksissani, mutta näin ulkopuolisin silmin ei ole aihetta paniikkiin. :) Vaikka suosituksissa sanotaan, että pehmeitä juustoja pitäisi vältää pastöroinnista huolimatta, niin lienee häviävän pieni riski saada listeriaa, jos kotimaista sellaista syö. Suositukset myös muuttuvat koko ajan, ja esim. kun itse odotin esikoistani, kielto koski vain pastöroimattomia tuotteita. Söin siis silloin hyvällä ruokahalulla monenlaisia pehmeitä juustoja. Ja ihan terve lapsi tuli. :)
 
Kiitos, helpottaa kuulla ulkopuoliselta mielipide vaikka itse järjellä ajattelen että tuskin tässä nyt mitään kamalaa on tapahtunut :)
 
Takaisin
Top