Lastenvaunut

neilikka4

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuun äidit 2019
Jouluäidit 2020
Olen pikkuhiljaa alkanut tutustua vaunutarjontaan ja sitähän riittää. Näin ensikertalaisena olisi mukava kuulla muiden pohdintoja asiasta ja varsinkin kokemuksia niiltä,joille tämä maalisvauva ei ole ensimmäinen. Millaiset vaunut teillä on tai millaiset aiotte hankkia? Uutena vai käytettynä?

Blogikirjoituksia on aiheeseen liittyen tullut luettua. Itse haaveilen tällä hetkellä Oran yhdistelmävaunuista,mutta niitä tuntuu löytyvän käytettynä aika vähän. Käytettynä mieluiten vaunut kuitenkin ostaisin.
 
Meillä esikoiselle oli kaverilta käytettynä ostetut teutonia yhdustelmävaunut. Tykkäsin niistä ja sai tosiaan ratasmalliseksi muunnettua. Valitettavasti ne hajosi niin ostettiin aitten emmaljungan scooter rattaat uutena. Niihin olen kanssa ollut enemmän ku tyytyväinen, tosin ei vielä testattu talvi olosuhteissa.

Onko kellään kokemusta mountain buggy duet vaunuista? Niitä ajattelin josko ostaisi seuraavalle ja saisi esikonki mukaan kulkemaan..
 
Itse ostin esikoiselle käytettynä useammalla lapsella olleet Emmaljungan vanhemman tyyppiset vaunut, missä on ilmarenkaat eikä kääntyviä eturenkaita. Äärimmäisen hyvät rattaat melko edukkaasti. Emme asu kaupungissa aurattujen ja sulien pyöräteiden läheisyydessä, joten maastossa kulkevat rattaat olivat must! Jos tietää että joutuu kulkemaan lumisessa tai hankalassa maastossa, suosittelen isohkoja renkaita, eikä kääntyviä etupyöriä.
 
Ostin esikoiselle uutena yhdistelmävaunut joissa oli isot renkaat, mutta vaihdoin ne britaxin rattaisiin joissa kääntyvät etupyörät ja hyvin niillä talvella pääsi sohjossakin!

Oon kans miettiny jo et millaseen ratkasuun päädyn, vierekkäiset tuplat ei oo vaihtoehto koska en mahdu ovesta ulos niillä ja esikoinen ei varmaan kauaa enää tarvitse rattaita. Oon miettinyt sit peräkkäisiä tuplia mut saa nähdä mihin päätyyn :) Niitä on niin paljon tarjolla että suosittelen tutustumaan tarkasti siihen mitä haluaa ja käydä just kokeilemassa liikkeissä niitä.
 
mä oon miettiny noita britaxin yksilörattaita, kahteen vuoteen ei oo ollu ku tuplat vaan käytössä. ois kyl ihanaa lenkkeillä vaan yksilönkanssa :D
 
Meillä on ollut muksuilla emmaljungan city crossit. Todella huiput kelillä ku kelillä. Lapissa asutaan. Nyt olen miettinyt jotai matkaratas tyyppisiä pieniä yhdistelmävaunuja. Meillä on pyöräkärryt nii niilä voi lasten kans käydä ulkoilemassa ja saa 2 pienintä kyytiin.
 
Meille tuli Bugaboo Donkeyt, tykättiin esikoisella Buffaloista niin paljon ettei edes mietitty muita :) Nämä on superkätevät kun voi käyttää joko yhden tai sit kahden lapsen rattaina. En usko, että joudutaan kovin kauaa käyttämään tuplina, esikoinen on kuitenkin kuopuksen syntyessä jo lähemmäs 3v.

Muhun on jostain syystä iskenyt kamala matkarataskuume, kaipaisin niin sellaisia kevyitä kaupparattaita jotka ois helppo nakata auton takakonttiin tarvittaessa. Mies ei vaan lämpene tälle hankinnalle yhtään, mitähän perusteluja sitä vielä keksis :arghh::rolleyes:
 
Mä olen katsellut vaunuja myös jo vähän... isoilla pyörillä ja sohjossa/hiekkatiellä/ lumessa kulkevat vaunut pitäs löytää. Orat tai emmaljungat on tällä hetkellä ehkä selkeimmin nousseet esille vaihtoehtoina..
 
Nyt ei varsinaisesti lastenvaunuihin liity mutta oisko heittää vinkkiä matkarattaista tuolle jo vähän isommalle? Tarvisin oikeasti pieneen tilaan menevät matkarattaat joita vois kantaa vaikka olalla ja mahtuis auton jalkatilaan. Iso tavarakori ois myös enemmän kun tarpeellinen. Hinnankin soisi olevan kohtuullinen. Tulokasta luultavasti kannan asioilla käydeasä liinalla/repussa joten kävelevälle taaperolle pitäisi saada jotkut näppärät pikku rattaat.
 
Me ostettiin nyt lopulta n. 10 vuotta vanhat Emmaljungan yhdistelmät isoilla renkailla. Saatiin tutulta käytettynä. Vaunut on olleet vain yhdellä lapsella ja mielestäni kuin uudet. Maksettiin niistä vain 150 €, hyvät kaupat mun mielestä! :smiley-bounce012
 
Kuinka tilavat noi emmaljungat on sisältä, se makuukoppa? olen kuullut että esim Brion vaunut on pienehköt?
 
Me päädyttiin myös Emmaljungan vaunuihin, käytettynä ostettiin myös tutulta. Oli niin hyvässä kunnossa ja nämä vaunut tuntui sopivilta meidän käyttöön. Mitä itse silmäilin niin tuo sisäkoppa on kyllä ihan hyvän kokoinen.
 
Emmaljungan vaunut ollu kaikilla ja aina tykänny.Nyt tilattiin Beemoon L.A vaunut tupliksi,kun oli niitä ainoita,jossa oli kaikki mitä halusin.Tärkein on,et istuimia saa käännettyä.En halua mennä niin,etten näe pientä kunnolla.
 
Emmaljungan vaunut ollu kaikilla ja aina tykänny.Nyt tilattiin Beemoon L.A vaunut tupliksi,kun oli niitä ainoita,jossa oli kaikki mitä halusin.Tärkein on,et istuimia saa käännettyä.En halua mennä niin,etten näe pientä kunnolla.
Mistä tilasit? Mä oon noita samoja katsellut kaksosille.. Vaikutti hyviltä ja hinta oli kans aika hyvä..
 
Me ostettiin tori.fistä emmaljungan city crossit ja sit autoon britaxin rattaat mihin saa kaukalon kiinni :happy:
 
Jollyroomissa oli nyt tarjous.Vahtinu hintaa jo pitkään ja nyt en enää uskaltanu odotella :D
 
Silver Crossin Wavet ostettiin Jollyroomista eilen. En tykkää yhtään Emmeljungan designista ja Britax on myös meidän makuun liian saksalainen :hilarious: Waven pitäis toimia niin pururadalla kuin asfaltilla ja näppärät myös kaupungissa.
 
Me ostettiin tutulta tänää käytettyinä Emmaljungan City cross yhdistelmät. Siistikuntoinen paketti oli. Noilla mennään. :happy7
 
emmaljunga duo mondial de luxe oli esikoisella, ja tulee myös toiselle, kookkaat mutta purkamalla mahtuvat pieneen tilaan, ketterät, kääntyvät todella pienessä tilassa ja isot ilmakumipyörät rullaavat kelissä kuin kelissä kevyesti. Muita en edes suostu harkitsemaan.
 
Takaisin
Top