Lastenvaunuista

Heips Papu_!

Me ostettiin Emman Alu combi yhistelmät lastentarvikkeesta. Hintaa oli 299€ ja hyvin tuo isäntä tuntui saavan nuo pihalla työnnettyä. Renkaat täyskumia ja helpot laittaa kasaan. Ei kuitenkaan mee kovin pieneen tilaan, mutta renkaat irtoo helposti.
 
vanhempani lupasivat ostaa meille lastenvaunut. niinpä kävimme eilen katsomassa kolmannen kerran vaunuja ja tilasimme emmaljungan edge duo combi vaunut offroad värillä ja crypton rungolla. todella upeat ja hienot! saamme hakea vaunut huomenna[:)]
 
Onko kukaan tutustunut Akjax-merkkisiin yhdistelmävaunuihin??? Netistä katselin ja löysin Lauran lastentarvike-sivuilta. Hyvännäköiset ja suht edulliset, mutta tekeekö mitään?
 
Heippa!!
Onko jollakin kokemusta Brion Happy Kombi yhdistelmistä?
Olen ajatellut sellaiset hankkia,mietin vain ovatko minkälaiset käytössä sitten?
 
ALKUPERÄINEN: Piutse

http://www.vaunula.fi/f4.htm

Onko kyseisistä vaunuista kellään kokemuksia?


Itsellä ei noita ole, mutta äitilläni on juuri nuo vaunut tälläkin hetkellä käytössä, eikä ainakaan ikinä mitään ole valittanut! Aivan hyviltä perusvaunuilta vaikuttaa ja hintakin kohdallaan! [:)] Itse haimme juuri samanmerkkiset, mutta nuo f7:t, en tiedä onko jotenkin uudempi/vähän parempi malli vain noista.... Eikä nekään kyllä paljoa enempää maksanut. En tiedä kuinka käytössä vaikuttaa, mutta sellaisen eron ainakin noissa huomasin noihin meidän omiin, että meidän omissa (f7) on ihan sellaiset kunnon jouset, mutta noissa kyseisissä f4:sissa on vain sellaiset "muovinpalaset" jousina. Veikkaisin, että ne menisivät paljon helpommin rikki ja olisivat huonommat, kun nuo ihan kunnon jouset.. Varsinkin jos joutuu paljon huonossa maastossakin vaunutella.
 
En tiedä auttaako tämä teistä ketään, mutta Stockkalla on ollut tosi monena vuonna joku vaunumalli Hullujen päivien tarjouskessa. Hullut päivät on yleensä huhtikuun ja lokakuun tokana viikonloppuna. Tietysti pitää olla hollilla ja mennä heti kahdeksalta aamulla, mutta sieltä on saanut monena vuonna jopa puoleen hintaan hyvämerkkisiä vaunuja (Teutonia yms.). Tosin Stockka taitaa myydä pääsääntöisesti Brioa, joka on mielestäni aika heppoinen vaunu.
 
Henniv - meillä happy kompit.... tosi hyvät mennä hangessa, hyvät pyörät siis. Miinuspuolena (jos paljon kulkee busseilla!)on työntöaisa, joka on bussin käytävällä hieman muiden kanssamatkustajien tiellä, mutta kunhan koppaikä on ohi, ei se ole enää ongelma. Sitä työntöaisaa kun ei saa käännettyä. Työntöaisan korkeuden säätäminen on tosi hyvä. Meillä ainakin miehen kanssa on niin suuri pituusero, että ois hankalaa työnnellä vaunuja jotka olisi jomman kumman pituudelle vain hyvät. Me ollaan ainakin oltu oikein tyytyväisiä. [:)]
 
Riikka33,Meilläkin joutuu paljon kuitenkin talvella lumessa työntämään ja tuolla metässä kesällä,nii hyvä jos toimivat. Ja tuo korkeuden säätö kuulostaa hyvältä,meilläkin pituuseroa miehen kanssa kuitenkin jonkin verran. Ja busseilla ei tarvitse kulkea,niin ei niin haittaa se ettei aisaa saa käännettyä[:)]
Vaunut kuitenkin kohta hankinnassa,niin mukava kyllä kuulla noista hyvää palautetta. ulkonäkökään kun ei hassumpi ole ollenkaan!![:D]
 
ALKUPERÄINEN: niina88

Heips Papu_!

Me ostettiin Emman Alu combi yhistelmät lastentarvikkeesta. Hintaa oli 299€ ja hyvin tuo isäntä tuntui saavan nuo pihalla työnnettyä. Renkaat täyskumia ja helpot laittaa kasaan. Ei kuitenkaan mee kovin pieneen tilaan, mutta renkaat irtoo helposti.


Moi Niina! Saako udella mitä olette käytössä vaunuista tykänneet? Vai vieläkö vauva on masussa, ettei sitä todellista testiä ole tullut? Siksi utelen, kun olen nyt jonkin verran vaunuja netistä katsellut ja nuo Emman Alu combit näyttävät ainakin paperilla mun silmään hyvältä. Ja tuo hintakaan ei olisi yhtään paha, vaikka mun lähde sivu kertoo vähän enemmän ja se myös mainostaa, että vaunut menisivät pieneen tilaan. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1088&valikoimaid=1

Yhdistelmävaunut on hakusessa ja toki samanlaiset ominaisuudet kiinnostaa kuin muitakin. Että olisivat hyvät ja kestävät ja helppo työntää myös talvikelillä sekä sitten tuo työntökorkeudensäätö on tärkeä meille. Ekaa vauvaa odotetaan eli eipä juuri kokemusta vaunuista ole. Sen verran ymmärrän, että jonkin verran täytyy maksaa, ettei ihan heppoisat vaunut ole, mutta uskon kyllä siihenkin että esim. Emmaljungissa maksaa jo se pelkkä nimikin.

Eli alkuvaiheessa etsinnät vielä, mutta olis kiva kuulla Niinan ja muitten kokemuksia, jos olette näitä Emman vaunuja päässeet esim. jo jossain liikkeessä testaamaan.
 
Mistä hienot sadesuojat vanhoihin vaunuihin?? Sais kuluneen näköisen kuosin vaihdettua ilman uusien vaunujen ostoa! Trillellä (esim vaippatalolla ja baby stylella) oli joitakin, kun netistä etsin. Muilla??
 
Me tilattiin Saksasta vaunut: saimme haluamamme ja Suomen hintaa huomattavasti edullisemmin. Kannattaa katsella siis senkin suuntaan: ostopaikkoja oli useampia.
 
Mä olen iskenyt silmäni Chicco Trio S3 vaunuihin. Kolmipyöräiset ja sitä myydään settinä niin että yhdistelmävaunujen lisäksi myös turvakaukalo tulee mukaan ja värinä herkullinen lime ;P. Onko jollain kokemuksia auto-fix istuimista tai ko. vaunuista yleensä?
Jossain pitäisi vielä päästä kunnolla sitä hiplaamaan...
 
Meille ostimme käytettynä vuoden 2007 brio novat heittoaisalla 200eurolla, tuntuvat hyvältä ja heittoaisa on ehdoton, jota kaipasin esikoisella bora kombi vaunuissa. Borat olivat muutenkin totaalinen perrymys, vikaa vian perään, takuukorjauksetkin menivät suoraan viereiselle suutarille joka likaisin käsin ompeli valkoista kangasta... Mutta siis näihin noviin olen tyytyväinen, 17kilon esikoista niissä olen työnnellyt ja maastokin on viellä mitä on.
 
Me saatiin kaverilta Teutonian yhdistelmä vaunut joihin olen ollut todella tyytyväinen, vaikka vaunut ovat 9 vuotta vanhat. "ongelmana" on se että kangas osat ovat auringon haalistamat ja hieman kulahtaneet. Teutonian sivuilla mainostetaan vaihtokuoseja, mutta onko tietoa mistä niitä saa ja mihin hintaan... ja saako edes noin vanhoihin ylipäätänsä ollenkaan???
 
Löytyisiköhän ehdotusta vaunuiksi näillä kriteereillä:

- kevyet yhdistelmävaunut
- Pääsee kulkemaan lumessa ja loskassa (mutta ei tarvi mikään "off-road maasturi" olla ;) )
- istuinsuunta vaihdettavissa TAI heittoaisa
- sopivat Suomen olosuhteisiin, eli säänkestävät (kylmä, tuuli, sade) - ei esim. liian pientä kuomua
- laadukkaat (ei mitään heti rikkirämähtäviä)
- mahtuvat bussissa ja junassa pieneen tilaan (tämä on aivan ehdoton kriteeri)
- ovat helpot nostaa junaan/bussiin
- ketterät myös esim. kaupassa (ja edellämainituissa liikennevälineissä)
- tarpeeksi paljon säilytystilaa tavaroille ja ostoksille yms.
- hyvät ja näppärät jarrut ja muutkin säädöt
- käsijarru olisi iso plussa (pelkään isoa jyrkkää mäkeä, josta pitäis aikalailla päivittäin kulkea)
- mieluusti kantokoppa, mutta tilava sellainen

Jos 3-pyöräinen niin lisäksi...
- kääntyvä/taittuva etupyörä
- lukittava etupyörä
- tarpeeksi tukevat

Näiden vaunujen kanssa tultaisiin siis käyttämään eritoten ei-auratuilla asfalttiteillä sekä kaupungissa, paljon kävellen liikkeessä ollen, kauppareissuilla ja julkisessa liikenteessä. Esim. henkilöautoon mahtuminen tai kokoontaittuminen ei ole suuri prioriteetti. Ne tullevat siis olemaan oikeasti aika suurella käytöllä.

- Kohtuuhintaisuuskaan ei olisi haitaksi...

Lisäksi: Ehdotuksia, mikä olisi paras - kova koppa, kova kantokoppa, pehmeä kantokoppa?
Kantokoppa kuulostaa kätevältä, mutta en tiedä onko oikeasti tarpeen meillä?? Asutaan omakotitalossa.

Ja: Onko heittoaisa ainoa tapa, jolla pystyy vaihtamaan nopeasti istuin-/työntösuuntaa!?
Onko tarpeen?

Aiemmin olen tainnut katsella Brion combeja tai vastaavia, nyt huomioni kiinnittyi nettitutkimusten perusteella Panther-merkkiin (valmistus ehkä lopetettu?), Teutonia (spirit S3), Hauck, Quinny, Gesslein ja Hartan.
I'coot kuulemma leveät ja isot? Haukuttuja myös Emmaljunga (Cangaroo), ABC sekä Herqules.
Mitäs sanotte näistä?

Suurkiitos kaikille vastaaville!
 
Takaisin
Top