Lastentarvikkeet

eyewink

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tämmöstä aihetta tälläkertaa..
Eli vertailuun lastentarvikkeita, mitkä tuotteet on ollu ihan turhat ja mitkä taas ehdottomasti sellasia mitä ilman ei ois pärjänny.
Muutenki on kiva kysellä kokemuksia ennen ison investoinnin hommaamista.




Meillä on nyt matkarattaiden hommaus ajankohtainen kun lähdetään kesällä reissailemaan. Mitä merkkiä/mallia suosittelette ja miksi?
Olen miettiny tuota Carenaa (Carena lieback lux 2011), näyttää olevan baby stylessa tarjouksessa 79e. Ei kuitenkaan omaisuuksia viittis pistää nuihin matkarattaisiin kun sillain eivät kuitenkaan ole jokapäiväiset. Nuo kuitenki vaikuttaa mukavalta muuten mutta kaveri sano tuosta Carena easy-matkarattaista että nuo kaksoispyörät jumittuu inhottavasti ja siksi kulkeminen takkuilee, myi siksi ne rattaat pois. Onkohan tuossa lie sitten sama homma...
Näyttää nuissa matkarattaissa olevan useammissa nuo kaksoispyörät..
Niin. Onko muilla matkarattaita?
 
Meillä turhakkeiksi on osoittautunut:

Tutit, ei ole käytetty kertaakaan.
Pinnasänky, joskus nukuttu päiväunet siinä, muuten toiminut meidän sängyn reunana :D
hoitopöytä, tykkään vaihtaa vaipan lattialla niin tyttö voi siinä aina samalla ottaa ilmakylvyt, eikä tarvi miettiä, vaan voi lähteä vaikka hakemaan jotain ilman että olisi putoamisvaaraa.
Tuttipullot, mennään ainakin vielä täysimetyksellä.

Me ostettiin myös matkarattaat tulevaa reissua varten. Ostin kirppikseltä, koska ovat niin vähällä käytöllä, etten raaskinut uusia ostaa.
 
tässäpä hieno aloitus ja varmasti tää ketju on hyödyksi jollekulle, joka miettii vauvakamppeiden hankintaa :)

meille turhakkeita ovat olleet:

pinnasängyn kissaverkko ei ole käytetty kertaakaan eikä tyttö vielä nuku pinnasängyssä. tällä hetkellä pinnis toimii tavara- ja vaatevarastona sekä mun puolen sängyn laitana. meidän kissa ei edes oleile makuuhuoneessa ja olen toistaiseksi huomannut, jos on livahtanut sinne. ja tyttöhän ei nuku edelleenkään yksin päikkäreitä, vaan haluaa mut ja tissin kaveriksi, joten kissa ei ole uhka nukkuvalle vauvalle. vauva toisaalta osaa jo huitoa sillai, ettei kissa mene lähellekään.

rintakumit oisinko kerran/kaksi kertaa käyttänyt, mutta voivat kyllä olla jollekulle hyödyllisiä. ostin ne, koska vauvalla on ollut hankaluuksia ottaa toi oikea tissi oikeaoppisesti suuhun, mutten jaksanut käyttää jatkuvasti, joten vauva sai opetella muuten imemään oikein.

meillä on käytettynä saadut muistaakseni Carenan matkarattaat, jotka ovat vielä kasassa varastossa. rattaissa on irrotettava kuomu. me ei olla vielä keksitty avausmekanismia, joten ovat siksi vielä kasassa. pitäisi ottaa ne tarkasteluun, koska kesällä varmaan tulee ainakin jotain pieniä reissuja tehtyä, esim. mummolaan ja jonnekin lasten riehupaikkoihin, jonne voisi matkarattaat olla vaunuja kätsymmät. pojalla oli aikanaan myös matkarattaat, jotkut Hobbarista hankitut vähän tukevammat, joita käytettiin ympäri vuoden, olivat tosin loskakeleillä vähän turhan raskaat työntää.
 
Imetystyyny. Onneks sain kaverilta nii ei uponnu rahaa siihen on meinaan niin turha. Tai sitten toi tyyny on huono. Tyttöä en saa siihi mitenkä hyvin eikä itelle saa hyvää asentoa. en ostanu oikeestaan mitää valmiiks, tuttipulloi, rintakumeja. Aattelin sillon et ne kerkii käyä ostaa jos huomaa tarvetta. Ja sairaalast ku tultii kotii nii matkal hain ne. Sit jos ois turhaa ostanu ni ois harmittanu. :p
 
Joo, meillä myös turha ostos oli tuo imetystyyny. Sain lapsen siihen kyllä tosi hyvin ja tukevasti, ei tarvinnut yhtään rasittaa käsiä tai jännittää hartioita, mutta se oli aina niin kova homma etten sitten enää jossain vaiheessa jaksanut.

Rintakumejakaan en ole koskaan käyttänyt.
 
Niin, meilläkin tutti ja tuttipulloa ei periaatteessa ole olleet käytössä, testattu kuitenkin mutta kun eivät kelpaa :) Pinnasänky on meillä käytössä päikkäreitä varten ja tyttö on pienestä lähtien rauhoittunut siinä hyvin kun tykkää mobilesta. Yöt nukkuu kuitenkin meidän makkarissa vielä ns. ensisängyssä, pinnis odottaa sitten lastenhuoneessa. 
Meillä oli ihan liikaa vaatteita ja moni lähti varastoon lähes käyttämättä, koot kun menevät pieneksi niin nopeesti. Samoin pipoja oli monta erilaista mutta moni ei istunut hyvin. Emme vaatteita/pipoja kyllä paljon ostaneet, käytettynä saimme tai jtn hankittu kirpparilta. 
Unipussia testattiin mutta en tiedä syytä, jatkettiin peitolla, eli ei ole ollut käytössä.

Ja matkatattaista, me ostimme pari viikkoa sitten uudet. Mekin ajateltiin ettei tarvita "kalliita" ja Carena Easy oli ajatuksessa, mutta sitten sisko kertoi ettei ole tykännyt ollenkaan. Edullisena mallina ei niin hyvin kuulema liiku, ja istuinnoja ihan liian lyhyt. Siskon poika on iso ja jo 1.5v alkoi mennä ahtaaksi ja nyt 2 vuotias nukkuu siinä kyllä tosi huonossa asennossa (poika nukkuu päikkäreitä aina ulkona 2-3h). Ja heidän pitää nyt etsiä vielä käytetyt jolla menevät seuraavan vuoden... Jos muistan oikein hän neuvoi Emmaljunga spider, Brio Spin jne??? Mutta teimme oman tutkimuksen ja haimme neuvoja/ohjausta kolmesta eri liikkeistä ja päädyimme Italiaiseen Peg Perego, Pliko P3. Oisko ainoat Euroopassa valmistetut, pitkä istuinnoja, 5 asentoa, kuomun saa vetoketjun kohdalta auki niin että voi vetää kummallekin puolelle ja se on ollut tosi paljon käytössä kun tyttö nyt jo ollut monesti matkarataissa makuupussin kanssa. Auringon eteen saa vedettu kuomun ja muutenkin kun sen siirtää jalkapäähän, tyttö näkee suoraan meitä, tässä iässä vielä mieluisampi vaihtoehto. Ja ollaan nostettu ehkä 2. tasolle ja niin paljon nauttii pienokainen kun näkee maailmaa. Meillä rattaat nyt aina autossa ja vaunut kotiovella, perus lenkit ym teen siis edelleen vaunuilla. Ja siis, ostimme vuoden 2011 mallin ja hinta sen mukaan lähes 200€ edullisemmat kun tämän vuoden malli :) Mutta nyt takaluukussa taas tilaa kun ei tarvi vaunuja raahata mukaan. Itse oisin vaan tykännyt yhtenäisestä aisasta, nyt ei oikein voi kävellä "yhdellä" kädellä...
 
Eyewink, meillä on Emman yksösmatkikset. Ollaan tykätty niistä, vaikkeivat menekään kyllä superpieneen tilaan. Ihan liikkeessä testailtiin erilaisia matkustaja mukana,otettiin sitten nuo hiukan tukevammat kun kaikki sateenvarjotyyliset tuntui niin rimpuloilta. Muistuttavat kuvan perusteella hyvin pitkälti niitä baby stylen carenan toisia matkiksia. Mitään jumittamisongelmia ei noissa meillä olevissa ole havaittu, kun takarenkaat joiden päällä suurin paino lepää, ovat liikkumattomat yksinäiset ja etupään kääntyilevät paripyörät saa sitten lukittua röykkyisemmässä maastossa. Loskassa ovat raskaammat kuin "oikeat" vaunut, mutta aika hyvin noilla pääsee joka paikassa. :) 

Molemmat matkikset ovat olleet tosi hyvässä käytössä, ei kaduta niiden ostaminen. Kun ne voi olla nyt aina paksissa, jolloin ei tarvi isoja vankkureita taiteilla erikseen kyytiin siltä varalta että jos vaikka pysähdytään jonnekin happihypylle tai ostoksille.
 
Ei oikein tule mieleen mitään turhaa ehkä ne osas jo karsia näin toisen kohdalla:)
Mutta matkiksista niin tuo eyewinkin mainitsema juttu et renkaat jumittuu niin ei johdu edessä olevista tuplapyöristä vaan ehkä siitä että on sileät ne etupyörät.En tästä sen kummemmin tiedä muutakun että tutulla muistaakseni pikku piia-merkkiset matkikset ja niissä juuri tuo ongelma mikä omasta mielestäni olisi ainakin tosi ärsyttävää.Meillä on graco spree matkarattaat jotka ostin jo esikoiselle käytettynä kaverilta eikä niitä enää myydä.Mutta varmasti vastaavanlaisia on.Noista oon kyllä tykänny hirveesti ei jumitu pyörät,kääntyy tosi näppärästi vaikka yhdellä kädellä ja kasaanki saa yhdellä kädellä tuli tuossa joku aika takaperin testattua kun tyttö huus niin et oli pakko pitää sylissä niin ihn hyvin onnistu kasaus tyttö toisella kädellä:)ja tuo malli myös pysyy pystyssä kun on kasattu ei tuu ylimääräsiä naarmuja mihinkää kun on pyörillään:)ainut ehkä mitä parantais niin olis heittoaisa just kun aurinko paistaa toki oon nyt vaan heittäny jonku peiton eteen niin hoituu silläki ja tuo ladorffin mainitsema kuomu kuulosti myös tosi hyvältä vaihtoehdolta:)niin ja suht.pieneen tilaan noi rattaat menee mut ei toki ihan niin peneen kun ne missä 2 aisaa kun ne menee tietty leveys suunnassaki kasaan:)
 
Turhiksi on osoittautuneet maidonkerääjä, rintakumit, tutit. Tuttipulloja käytettiin ihan ekoina päivinä kun maito ei ollut noussut ja silloin tällöin kokeiltu, mutta tuolla ne pölyttyy hyllyssä. Myös imetystyyny on ollut ihan turha. Tosin ajattelin ottaa sen kohta käyttöön ja pistää tytön nojaileen siihen kun ei selkeästi viihdy selällään/mahallaan, vaan haluaa NÄHDÄ :-) Katotaan toimiiko siinäkään tarkoituksessa. Meiltä löytyis myös laatikollinen liivinsuojia kun mun tissit ei vuoda ylimääräistä...

Rattaista: ostin yhdistelmävaunut, Emmaljungan city crossit ja ollut niihin tyytyväinen, vaikka ne aika isot onkin. Nyt sitten ostin kesän reissuja ajatellen adapterin rattaisiin, joilla saa turvaistuimen kiinni niihin - nuo citycrossit vaikuttaa vielä jotenkin liian isoilta tytölle ilman sitä koppaa (ei näe mitään vaikka vähän selkänojaa nostaiskin), joten sillä ajattelin että pikkureissut voitais mennä tällä ratkaisulla. Takakontista ne tosin vie tilaa kun se metallikehikko on aika iso. Mutta kokeillaan..

Vaatteista: aika muutamiin lempivaatteisiin sitä aina palaa, ja muita pitää velvollisuuden tunnosta, kun on lahjaksi saatu. 

Ehdottoman hyviä hankintoja on ollut leikkimatto ja sitteri, hoitopöytäkin on juuri passeli meidän vessaan ja tyttö pysyy siinä kun on kiilattu kahden seinän väliin. Myös isompi amme ja kylvetystuki on ihan huippuja meillä.

Näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut hankkia jonkun isomman suojan meidän sänkyyn - nyt on petari maitopukluja täynnä ja ovat saaneet parina yönä seurakseen pissatahratkin..

 
Tuo petarin suoja idea onkin hyvä. Seuraavalle otetaan kyllä se käyttöön. Meillä on minun ja vauvan puoli ollut vuorattuna pyyhkeillä mutta niiden päällä on aika huono nukkua. Pienikin ryppy niin sehän painaa :/

Vaatteita meillä olis myös ihan liikaa, erityisesti niitä pienimpiä. Kun kaikki on aina sanonu, että vauvoista tulee pyykkiä niin jotenkin ajattelin sen tarkoittavan nimenomaan vaatepyykkiä. Mutta enempi sitä kertyy pyyhkeistä, lakanoista, harsoista ja meillä myös vaipoista.

Ja ne kaikista pienimmät pyyhkeet on nyt vauvan myötä tullut käyttöön. Ennen ne oli kaikkeen liian pieniä kun olivat heti märkiä. Ja niitä sekä harsoja vois olla enempikin.
 
Meillä taas imetystyyny on ollut tosi tarpeellinen. Etukäteen ajattelin sen olevan ihan turha, mutta sain kaverilta lainaan. Tykkään imettää nojatuolissa istuen ja hartiavaivaisena imetystyyny on säästänyt minut suuremmilta hartiasäryiltä, imetysasento on pysynyt rentona. Minun tyyny on aika täysi ja se oli hyvä varsinkin ihan vastasyntyneen kanssa. Edelleen käytän tyynyä aina kotona imettäessä päivisin. Meillä turhin hankinta on ehkä ollut turvakaukalon telakka. Onhan se tosi näppärä, mutta britaxin telakassa kaukalo jää ainakin meidän autossa tosi pystyyn ja vauvan pää usein retkottaa, kun nukahtaa. Säälittää ihan pikkuinen. Toisessa autossa meillä ei ole telakkaa, niin siellä kaukalon kulma on parempi, kun sitä voi vähän itse asetella turvavöitä kiinnittäessä. Täytyisi ehkä laittaa britaxille palautetta tuosta. Muuten niin liikkumista helpottava vempain. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Meillä on käytössä britaxin matkarattaat ja tällä hetkellä siis vain runko, johon saa kaukalon näpsäytettyä kiinni. On ihan älyttämön kätevät ja pienet ja kulkevat aina autossa mukana. Meillä poika painaa kaukaloineen jo lähemmäs 10km, niin jo ihan lyhyellekin matkalle kiinnitän kaukalon aina ratasosaan. Kun vauva kasvaa vaihdamme rattaisiin niiden istuimen ja sitten menevät pitkään taaperoikäisellä rattaina.
 
viveca meillä gracon logico s ja sen telakan kaltevuutta ainakin saa säädettyä mun autos olis kyl varmaan samaa ongelma ku teillä jos ei olis säädettävä et riippuu paljon auton penkistäki
 
Meillä noita turhakkeita näyttäis olevan aika paljon: kantoreppu oli turha, kun lapsi viihtyy ihan sylissä paremmin, ja itsekseen lattialla tai sitterissä. Ammeteline oli turha, kun olen aika pitkä niin alaselkä väsyy vauvaa kylvetettäessä, paremmin toimii kun olen nostanut punkan pyykkikoneen päälle. Mobile oli turha, ostettiin Philipsin Avent itkuhälytin, ja siinä soi musiikit kauemmin, noin vartin, eikä tarvi ruuvailla soittorasiaa käyntiin joka toinen minuutti, riittää että käy painamassa nappia. Bumbo on ilmeisesti myös turhake, en uskalla poikaa siinä istuttaa, ja muutenkin pojan reidet ei oikein meinaa mahtua niihin koloihin. Tykkää kyllä istua siinä hetken, mutta sitten tulee haiku. Jotkuthan tykkää bumboon päin syöttää kiinteät, mutta meillä menee sekin ihan sylissä tai sitten sitterissä, ja meillä on jo syöttötuolikin hommattuna valmiiksi, sitten kun poika osaa istua. Pikku-Piian hoitoalusta (sellanen missä on leveät pehmustereunat kolmella sivulla) oli turha, kun poika ei siihen mahtunut kuin ekan kuukauden, sitten alkoi pituuskasvu olla sitä luokkaa että jalat huitoivat jo pitkälti alustan ulkopuolella. Parempi on sellanen missä ei oo päissä mitään ylimääräisiä pehmusteita. Ja tietysti muita turhaan hankittuja tavaroita on nimenomaan vaatteet, muutamat on käyttöönottopesun jälkeen laitettu melkein suoraan pois, kun ei ehditty käyttää. Niin, ja tietysti imetyspaidat oli ihan turhia, kun käytin lähinnä normaaleja tiukkoja spagettiolkaintoppeja ja liivinsuojat pysyivät niissä ihan hyvin ja ruoka-aikaan ei tarvinnut kuin vetää topin reuna rintojen alle. Näki myös paremmin imemisotteen, kun mulla ainakin noi imetyspaidat oli sellasia että piti nostaa se lipare tavallaan rinnan päälle, eikä sitten nähnyt että miten se tenava nännissä roikkuu.

Tosi tärkeiksi koettuja tavaroita mitä ilman en olisi pärjännyt, on:
Rintakumit, mulla ei imetys onnistunut lainkaan ilman niitä.
Nenäfriida ja pikkuniistäjä
Pienet fleecepeitot
(tosi käteviä ottaa mukaan ja pari sellaista päällekkäin takaa hyvät yöunet kylmempinä aikoina)
Suoja-alustat,esim Muumialustat on hyviä, käy ihan lakanan alla ja hoitoalustan päällä, samoin yksi kulkee aina hoitopussissa mukana jos kyläpaikassa pitää vaihtaa vaippa.
Babybjörnin sitteri, aivan älyttömän hyvä!
Pinnasängyn reunapehmuste, meillä pyöritään kellon suuntaisesti sängyssä ja sen kanssa pää ja jalat ei tule pinnojen välistä.
Matkasänky. Käydään paljon mummoloissa ja ollaan usein yötä, sänky kulkee aina mukana ja menee pieneen tilaan ja on kevyt kuljettaa.

Ja matkarattaista: Meillä on Quinny zapp Xtrat matkiksina, aivan äärettömän hyvät kun ratasosan saa kolmeen tasoon, alin on ihan makuulla ja keskitaso kuin kaukalossa, näitä kahta asentoa ollaan käytetty jo pitkään! Eturenkaan saa lukittuakin, ja on hyvä lukitakin kun mennään ulkona, kaupoissa helpottaa huomattavasti kun eturengas kääntyy, ei tarvii sumplia hyllyjen välissä, samoin vaatekaupoilla kierreltäessä on hyviksi todettu. Mahdutaan rekkien väleistä kulkemaan hyvin. Ainut on että istuinosaa ei saa kasaan, kehikko itsessään menee tosi pieneen tilaan, mutta istuinosa on kokonaisena. Eli vie kohtuu paljon tilaa kuitenkin autossa. Hinta tietysti on aika hunajainen, Suomesta ostettaessa noi Xtrat maksaa yli 300 euroa, mutta tilasin omani ulkomailta ja kotiinkuljetuksen sain parilla kympillä, ja hintaa rattaille jäi kaiken kaikkiaan 200e.
 
Heh, niin se vaihtelee mitä kukakin pitää tarpeellisena/turhakkeena.
Kun mulla imetyspaidat on ihan must,samoin tukevat imetysliivit. Muuten ne liivinsuojat pitäis viritellä verkkareiden vyötärönauhan alle ja mikään kaula-aukko ei venyis niin paljoa että nää löllöt sais esiin. ;)
Kantoreppu on kanssa ihan maanmainio keksintö. Se kun mahdollistaa sen 2 kättä. Ne black&deckerit jää kyllä silti isännän leluiksi. 
Matkasängyt on loistokeksintö jo ihan kotioloissakin. Samoin siskolta peritty huoltistyylinen ylöstaittuva hoitotaso. 
Muita reilussa käytössä olevia juttuja on ainakin just nuo muumi-hoitoalustat,maidonkerääjä,kestoliivinsuojat ja polkupyörän peräkärry.

Mobile on meilläkin (ainakin vielä) turhake, kun R nukkuu mahallaan eikä niin perusta musiikista nukahtaessaan. Pikkuniistäjä pölyttyy kaapissa kun friida on niin älysti parempi. :)

Niin ja tuohon pään retkottamisongelmaan turvaistuimeen nukahtaessa meillä toimi esikoisen kanssa (tosin oli jo 9kk) sellainen hiukan hevosen länkien mallinen tyyny. 
 
mullaki on sellanen huoltistyylinen seinään kiinnitettävä hoitotaso, mikä on kyllä ollut tarpeellinen ja syrjäyttänyt täysin hoitoalustan, ainakin toistaiseksi. kumpikin on saatuja, hoitoalusta tosin lainassa. tyttö kääntyy hoitotasolla mahalleen, joten ei voi jättää yksin hetkeksikään. mulleki imetyspaidat on olleet tärkeitä, käytän lyhythihaisia yöpaitana (helpottaa yöllä tissin esiinkaivamista), päivävaatteena ja jumppapaitana (vauvajumpassa helpompi imettää). imetysliivejä (mulla rikkoontunut lähes kaikki kaarituelliset, joten ostin kappahlista kaarituettomia, mutta silti tukevia versioita) käytän pitkähihaisten imetyspaitojen lisäksi lähtiessämme kodin ulkopuolelle, jotta voin hyvän paikan tullen kaivaa tissit esiin. liivinsuojat ovat olleet aika turhia, mulla kun ei juuri maitoa valu rinnoista, vaan herumista ilmenee lähinnä, jos imetän toisesta tissistä ja toinen on suht täysi, jolloin alkaa herua. rintareppua oon käyttänyt muutaman kerran, esim. haettiin tytön kanssa varastosta meidän pyykkiteline, kun kuivausrumpu aloitti lakon. kantoliina on käyttämättömänä. bumboa oon käyttänyt (miehen ollessa poissa kotoa), kun on pitänyt päästä suihkuun, on huomattavasti kätsympi ottaa tyttö kylppäriin bumbossa kuin sitterissä. bumboa en tosin oo saanut käytettyä syöttötilanteissa, vaan ainoastaan sitteriä ja kissanperkeleen kustua sitteriin työnsin vaunut eteisestä keittiöön ja syötin soseen tytön "istuessa" niissä.

maidonkerääjä oli aika turha, kun mulla tissin heruminen on aika vaatimatonta. rintapumput ovat ajaneet asiansa, (etenkin sen rintatulehduksen aikana, kun tissi oli niin kipeä, etten voinut antaa vauvan imeä sitä, joten vedin panadol 1000mg ja pumppasin maitoa vähemmäksi rintapumpulla ja sit annoin vauvan imeä sekä rintaraivareiden aikana). mulle kyllä suositeltiin synnäriltä lähtiessä pumppaamista, mut eipä tuota juuri ehdi tekee ja maidon määrä on ollut aika vaatimatonta, joten pumppaaminen on ollut vauvalta pois. tuttipullot ovat olleet erittäin tarpeellisia, tutit taas eivät juuri, koska tyttö ei huoli tuttia, vaan sylkee sitä pois heti, kun sen asentaa suuhun. mobile on vielä tarpeeton, samoin kaikki lukuisat soittorasiat, koska tyttö nukkuu vieressä enkä näköjään raaski laittaa omaan sänkyyn "koska on niin pienikin vielä" :)
 
Meillä turhiks osottautu kaikki imetykseen liittyvät, eli olin homman suojia, kumeja, liivejä ym ym. Ja sitte ku imettää pystynytkään.
Hoitopöyty oli kans ihan turha, ekan kuukauden sen kanssa pelasin ja sit purettiin pois.

Muuta turhaa ei täl hetkellä ainakaan oo eteen tullu. :)
 
Mulla kävi pitkälti samoin kuin Susq87:lla, imetys ei sitten onnistunutkaan. Kaksi viikkoa täysimetin ja sen jälkeen mentiin kolme viikkoa yhteispelillä rinnan ja korvikkeen kanssa, sen jälkeen pelkällä korvikkeella. Mulla oli kans hommattuna pumppu, kestoliivinsuojia, imetyspaitoja ja -rintsikoita, vissiin kolme paria rintakumeja ja Lansinoh-tuubi. Kaikki jäi sitten hyvinkin äkkiä turhiksi kun imetys ei kertakaikkiaan onnistunut.

Jos pulloruokintaa harkitsee niin ehdottomasti parhaita ovat mielestäni Mamin anti-colic -pullot! Niitä meillä on neljä ja sitten noita muita merkkejä, mutta noi ac-pullot on siitä käteviä kun ne saa mielestäni tosi nopeesti putsattua ja kun kaikki osat on irrotettavia, niin näyttää ainakin että sais muka tosi kliinisesti putsattua ne. Siis mikrottamisen lisäksi kun keittelee niitä kattiloissa.
 
Meillä ei ollu turhuuksia, kun ensimmäisestä muksusta oppinut mitä oikeesti tarvii ja mitä ei....
Mutta siihen ensimmäiseen jos lähtee palaamaan niin silloin turhia oli rintakumit...
 
Joo on kyl tosiaan paljon eroa mikä kellekkin turha.Mut niin tuli mieleen et eipä meilläkään tutit kelpaa et ne kyl oli turhia tai aluksi suostu muutaman kerran syömään ja tuttipullokaan ei kelpaa mut niitä en ees ostanu uusia ja yritys nyt on vielä kova josko joskus kelpaiski kun olis yhdet polttarit loppukuusta niin olis kiva mennä ees joksiki aikaa sinne ja meillä kun se ainut ravinto on vielä tissimaito.
Mut niin imetyspaidat on mullakin ollut ihan must-juttu koska niin helppo ottaa vaan vähän tissin päätä esille kun on jossain et ei kukaan juuri ees näe tissiä kun taas jos olis normi toppi pitäis koko läskin pala vetää esiin:D mut ehkä riippuu paidastaki mulla sellasia missä sellanen"luukku" kun vähän tuosta reunasta vetää mamaliciousilta ainaki mulla pari ja h&mltäki on ainaki joskus saanu:) Niin ja hoitopyötäkin meillä kovassa käytössä niinku esikoisen aikaankin siellä mun mielestä niin helppo vaihtaa ja on sitten vaipat,rasvat,talkit ym.kaikki samassa paikkaa:)
 
Takaisin
Top