Lasten syntymän vaikutus seksiin

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä seksi tai seksuaalisuus muuttunut lapsen syntymän myötä? Toki aikaa on vähemmän, mutta miten on halujen myötä. Seksuaaliterapeutti kertoo aiheesta täällä: https://www.vau.fi/perhe/parisuhde/imetys-ja-seksuaalisuus-en-halunnut-tehda-seksista-suoritusta/

Minä en tiedä päteekö tuo meillä että äidin seksihalut vähenisivät. Minusta minä olen ollut meillä niin ennen lasta kuin lapsen synnyttyäkin se aktiivisempi osapuoli. Isän haluihin taisi vaikuttaa synnytys toisaalta kanssa. Hänestä kun tuntui pahalta nähdä kuinka kärsin synnytyksessä. :sad001 Niin että vaikka omat halut olisi vähenneet, niin kun isänkin halut väheni lopputulos on aina sama.
 
Mulla ei halut muuttuneet mitenkään lapsen syntymän jälkeen. Olin kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen jo niin seksinkaipuinen että oli pakko :hilarious: Ennenkin kyllä jo kiinnosti, mutten uskaltanut. Imetys ja vauvavuosikaan eivät vaikuttaneet millään tavalla minuun, haluja oli yhtä lailla kuin ennen lasta. Muutenkin myös koin, että olin meidän suhteessa se aktiivisempi jo ennenkin lasta. Yksi eron syistäkin tämä oli, kun miestä ei enää lapsen syntymän jälkeen hirveästi kiinnostanut. Väheni vähenemistään ja lopulta loppui lähes kokonaan. Mietin monesti syitä, kun en juurikaan ulkoisesti lapsen syntymän jälkeen muuttunut, enkä mielestäni kyllä muutenkaan. Mies kyllä moitti epäseksikästä pömppömahaa, mikä kyllä oli ihan onnettoman pieni, oon aina ollut normaalipainoinen ja mulla oli ehkä puolen vuoden ajan synnytyksen jälkeen ihan pikkunen pömpsö... Eron jälkeen eksä kyllä retosteli että nyt kiinnostaa jne, niin ajattelin että ehkä en vain sitten ollut tarpeeksi vetävä / tuli jotain traumoja synnytyksestä / en tiedä. Nykyisen kumppanin kanssa halut on aika yhtenevät, joskus jos lapsia tulee, niin toivottavasti ei käy samalla tavalla sitten...:nailbiting:
 
Vähän kuulostaa siltä että pömppömaha oli tekosyy tai sitten mies on kyllä todella pinnallinen, kun ei seksi kiinnosta jos ei nainen ole ihan lauta. Ehkä mies sai traumat synnytyksestä tai jostain muusta syystä masentui. Tai sitten halut lakkasivat siksikin jos suhde voi muutenkin huonosti. No veikkailen vain, kun en asiasta paljoa tiedä. Tympeää joka tapauksessa, jos toista ei haluta. :/
 
Niin minäkin kyllä päättelin, että tekosyy on. Olen suhteellisen muodokas ja omasta mielestäni melko kelvollisen näköinen kropaltani, vaikka tuolloin kyllä teki tosi hallaa itsetunnolle miehen kieltäytyminen. Vaikka sinänsä tiesi, että tuskin voi olla ulkonäöstä kokonaan kiinni, niin toisen sanat osui. Traumat synnytyksestä tuntuu kyllä ehkä itsestä kaikkein todennäköisimmältä, mies meinaan myönsi varmaan vasta puoli vuotta sen jälkeen kun itse aloin stressata suhteemme kuntoa, että joku edes on pielessä...

Pelkään kieltämättä jonkun verran sitä, että tässä suhteessa kävisi samalla tavalla jos/kun lapsia tulee... Yksi jarruttava tekijäkin kun lapsen tuloa mietin. Itselle fyysinen läheisyys on lähestulkoon tärkeimpiä asioita parisuhteessa. En sitten tiedä millä saisi pelon pois päästä...
 
Ihan ymmärrettävää että sen miehen sanat ja kieltäytyminen satutti ja vahingoitti itsetuntoa. Saisi siinä varmaan olla tosi kova kuori ettei ne vaikuttaisi vaikka periaatteessa tietäisi ettei ne ole totta. Ihanaa että olet nyt paremmin toimivassa suhteessa. :happy: Toivottavasti mies saa pyyhittyä pelon mielestäsi toimimalla toisin.
 
Esikoista odottaessa miehen halut katosi eikä palautunut kuin lapsen ollessa 2,5v kun tehtiin kuopus ja siihen ne taas loppui. Rakkautta ja hellyyttä on paljonkin mutta aikaa ja halua ei. Itseä haluttaisi kovastikin mutta en halua painostaa (esikoisen synnyttyä tämä oli suurikin ongelma). Nyt odotellaan halujen syttymistä kun lapset nukkuu ja itse olen palautunut. Miehellä kyllä varmaan ikä ja stressikin on syynä tässä...
 
Oletko koittanut jo jotain? Joku kaunis alusasu/yömekko, herättäisikö se miehen mielenkiinnon? Tai vaikka vierailu aikuisten "terveys" liikkeeseen kahdestaan?
 
Eivät ole muuttuneet. Edelleenkin minä haluan seksiä ja mies ei. Itse olisin ollut synnytyksen jälkeen palautunut alle vuodessa. Miehelle sopii seksi vain lastentekotarkoituksessa ja silloinkin pakolla.
 
Alusasut ja lelut ei toimi, miehestä vähän teennäisiä. Taustalla oli varmaan myös koko elämän mittainen äitinsä saarna kuinka naista, etenkin pyhää äitiä tulee kunnioittaa (katolinen kasvatus), jo se että mentiin naimisiin aiheutti parin viikon tauon kun eihän vaimo voi olla haluttava ja äiti nyt varsinkaan. Eli korvien välissä oli paljon, tästä kyllä on avoimesti puhuttu. Mulle tuli sitten vähän alakulokiloja jotka ei auttaneet asiaa. Nyt kun alan olla taas teini-iän mitoissa tokan lapsen jälkeen niin tulee jo kaikenlaista ei lasten korville sopivaa kommenttia, eiköhän tämä tästä :wink En ainakaan enää ressaa tästä, rakastan ilman seksiäkin :Heartred
 
Miehen halut on pysyneet ennallaan koko ajan. Omiin lasten saaminen vaikutti kyllä. Lähinnä ehkä se, kun koko ajan oli joku (lapsi) iholla niin ei sit enää illalla jaksanut miestäkin siinä, oli pakko saada olla itekseen. Nyt kun lapset on jo vähän isompia eikä roiku mussa koko ajan niin halutkin on palautunu.
 
No kyllä muuttu. Miehellä nimittäin. Raskauttakin yritettiin puoltoistavuotta ku mies ei halunnut niin usein kuin minä itse. Me nukumme perhepedissä vieläkin ja imetän ja se on osa syy miksi ei ole seksiä. Mies ei ole heittäytyjä eli hän ei innostu liian spontaanista seksistä. Itse olen ollut jo pidempään valmis vaikka tekemään toisen mutta ehkäpä se odotus palkitaan :)
 
Meillä ei vauvan syntymä seksihaluja ole vienyt. Kolme lasta on ja jokaisen syntymän jälkeen menny noin pariviikkoa ekaan kertaan. Ekaks mies on muutoman päivän mua asian suhteen pehmitelly ja loppujen lopuks kumpikaan saanu pidettyä näppejä erossa toisesta :wink

Meillä mies on aktiivisempi seksin suhteen ku mä. Mulla jonkin verran verottaa nää muksut ja etenkin se vauva haluja. Aika aikaa kutakin.
 
Takaisin
Top