Lasten syömiset ja juomiset

Harmi juttu :sad001 mut onpahan jokatapauksessa terveellistä, jos vaan maistuu :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Osaisko joku tietävämpi äiskä kertoa, minkä verran noita kiinteitä pitäisi oikein antaa? Mä oon valitettavasti ihan ulalla. Ohjeissa puhutaan makuannoksista, mikä ainakin alkuun kaiketi tarkoittaa paria teelusikallista. Mutta koska siirrytään siihen "niin paljon kuin napa vetää" -vaiheeseen ja miten nopeasti siihen vaiheeseen edetään? Nyt oon antanut maks. pari jääpalamuotillista per kerta.
 
Mulle sanottiin just neuvolassa, että jos ei pariin päivään mitään oireita tuu ja muuten tyytyväinen nii saa antaa heti nii paljon ku jaksaa :) aika jännä, riippuu näköjään ihan tädistä mitä neuvoja tulee :D

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Meille kanssa sanottiin että ekana päivänä 1-2 lusikallista, tokana 3-4 ja sen jälkeen niin paljon kun jaksaa :D ja sitten uusissa mauissakin olen antanut heti niin paljon kun uppoaa!
 
Mä olen antanut kiinteitä 2-3 kertaa päivässä nyt ja sillä ajatuksella että niin kauan kuin Onnilla suu aukeaa lusikalle niin saa syödä. Määrällisesti hän syö siis semmoisen pienen pilttipurkillisen verran per kerta.
Neuvolasta sanottiin että antaa syödä vaan. Toki siis alkuun makuannoksilla testattu ettei ole yliherkkä sille mitä syödään.
 
Jes, kiitti vastauksista. Ehkä mäkin rupean lisäämään noita määriä vähitellen, kun ei ole mitään oireita näkynyt. :)
 
Onko kukaan ajatellu vielä puuroja alotella? Meillä pikkutypy on jo 5kk muutaman päivän päästä nii ajattelin, jos koklais kauraa tai riisipuuroa. Lääkäri suositteli vähentämään maitoa ja lisäämään kiinteitä ton kovan vatsan takia. Avokaado autto hetkeks, mut nyt ei enää maistu niin, että olis hyötyä massuun :sad001
 
Aarnikratti: Me ollaan kaurapuuroo tai no velliä se lähinnä muistuttaa, maisteltu. Hyvin uppos :)
Syöttekö luumusosetta, päärynää tai ruusunmarjaa? Ne löysyttää vatsaa ainakin. Banaani ja mustikka saattaa kovettaa. Meil syödään päivittäin luumua tai päärynää juuriki siksi että vatsantoiminta pysyy säännöllisenä.
 
Joo kaikkea on kokeiltu, mut mikään ei toimi kunnolla :sad001 päärynää tytsy syö melkeen jokapäivä. Nyt ostin tollasta päärynä/luumu sosetta nii kattoo jos auttais. Nyt ostettii palsternakkaa, kurpitsaa ja omenaa. Niistä duunaillaan taas soseet. Saas nähä kuin uppoo. Avokadoa täytyy taas koklaa jos suostuis taas syömään.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän neidillä oli yli 2 viikon kakkatauko.. imetys on siis ruokana vielä. Kai rintaruokituilla voi olla jopa 3 viikon tauko?

Sitä vaan ihmettelen että kun pitäis noin kk kuluttua kiinteitä kunnolla alotella että mitenköhän se tapahtuu, kun ipana sylkee kaiken.
 
Muokattu viimeksi:
Hehheh :D joo toi päristely on sitte nii kiva uus taito :wink

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meilläkin on puuroja alotettu (tyttö täytti eilen 5kk) ja uppoo kohtalaisesti. Kiinteät yleisesti on uponnut tooosi hyvin. Oikeen ahmitaan :) Oon sekottanut puuron sekaan vähän mustikkasosetta. Neuvolasta suositeltiin jo lihojakin maistelemaan, ajattelin kyllä odotella vielä muutaman viikon...
 
Mä just eilen keittelin kanaa Onnille. Josko sitä kohta ruvettais bataattisoseeseen sekoittelemaan. Ikäähän meillä on karvan verran vajaa 5kk. Mutta olla syöty kiinteitä jo kohta 2kk ja hyvin näyttää elimistö ne ottavan vastaan niin varmaan kohta maistellaan lihaakin. Puuron määrää pitäis kans lisäillä, pieniä määriä ollaan vasta maisteltu sitä. Ihmeen hyvin kyllä sitäkin söi vaikka koostumus oli huomattavasti karkeampi kuin muissa eväissä mitä syödään.

Aeria: Ootko ajatellut kokeimla sormiruokailua sit kun kiinteitä aloitatte? Jos ei niin sylkisi/pärisyttelisi jos itse saa laittaa jotain suuhun makusteltavaksi? :)
 
Puuroilijat, ootteko antaneet ihan normaalia puuroa jotenkin hienompana vai ostaneet niitä kaupan vauvapuuroja? Me tässä tosin vielä ootellaan pari viikkoa, kun sitten vasta tulee se viisi kuukautta täyteen. Mä nykyään vietän kaupassa vähintään vartin vauvanruokahyllyllä ihmetellen kaikkia vaihtoehtoja. :grin
 
Joo niitä vaihtoehtoja on kyllä paljon :D Meillä on muuten ollu ykköshauska juttu ne maissinaksut. On varmaan kivaa ku saa itte syödä ja pysyy hyvin kädessä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon antanut ihan normaalia kaurapuuroa. Pikkasen niitä hiutaleita hienonsin ja tietty melko löysää keittelin + nannilla vielä ohensin ennen syöntiä. En aatellut nyt sortua niihin kaupan vauvapuuroihin niinkuin esikoisen kanssa tuli tehtyä. Ovat melko hintavia ja toisekseen meillä ei esikoiselle sit meinannu normaalipuuro kelvata niiden kaupan herkkupuurojen jälkeen.
 
Meillä tarttu lapsimessuilta sellasta vadelma-kaurapuuroa mukaan nii sitä ajattelin antaa sitte tässä jokupäivä. Tuntuu hölmöltä jotenki alkaa keittelee joka aamu sellasen muutaman lusikallisen verran puuroa :D tässäkin asiassa siis ehkä vähän oikasen ja annan valmiita vauvan puuroja.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ollaan annettu Nallen pikakauraa :) ekalla kerralla tyttö kakoi pariin otteeseen, mutta ei ole tehnyt sitä sen jälkeen. Eli ei olla hienonnettu mitenkään, eikä edes haudutettu vaan ihan oon mikrossa lämmittänyt sillai, että vettä on ollut vähän enemmän kun ohjeistuksessa.
 
Meillä on kans syöty pari päivää puuroa aamulla ja illalla. Vetasin vähän hienommaksi ne hiutaleet ja hyvin on uponnu. Ihan perus kaurahiutaleita, mikrossa tehtynä ja muutama lusikallinen hedelmäpilttiä sekaan mauksi (kaurapuurohan on aika mautonta) näin alussa niin ei tarvi ostella niitä kaupan kalliita valmiiksi maustettuja. Hedelmäpilttiä kun on kuitenkin muutenkin kaapissa ja ajaa saman asian. Vettä oon laittanu desin ja hiutaleita sit silleen sopivasti, et tulee sellasta löysää puuroa ja kaikki meillä menee. Mut niin menee kyllä sosettakin jo se pikku purkillinen kerralla ja siinähän on noin desi. Meillä syötiin jo eka kerrasta asti ihan kunnon annos, en alkanu mitään paria lusikallista kokeilemaan eikä tullu mitään vaivoja.
 
TMJ juu kyllä tuo nytkin jo omasta kädestä järsii kurkkua ja meloonia yms ja sitä aattelin kyllä jatkaa, mutta se mitä lopulta syö noin on aika vähäistä, enemmänkin sotkee.. tai siis tuntuu et sormiruokailu on erinomainen tapa antaa maistella ja kokeilla, mut jos sillä tavalla pitäis kattaa päivän ruokailut niin muuta ei ehdikään.. :O Ja puurot yms ei oikein mee sormin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top