Lasten suusta

Neiti 3 vee näki, kun iskä ajoi partaansa. Kun oli iskältä kysynyt mitä hän tekee ja mikä on kädessä oleva kapistus niin neiti totesi; "kun minä olen iso ja minulle kasvaa viikset niin minä ostan muumihöylän" :)
 
Miun 3-vuotias poika tutki vessassa pippeliään ja totes yhtäkkiä, että siskon pippeli on katkennu. Siskolla on reikäpippeli. Hivenen repesin :D
 
Laitoin pyykkejä kuivamaan ja kerroin samalla 2v pojalle vaatekappaleiden nimiä, isin paita, tissiliivit yms. sitten tuli alushousujen vuoro ja poika huudahti äidin pimppahousut, sen jälkeen vaatekaupassa alusvaate osaston kohdalla poika huusi kovaan äneen että isot pimppahousut. Hieman huvitti.
 
Meijän 3,5v poika kiikku viime viikolla tarhassa tuolilla, vaikka ollaan kielletty. Poika sitten kaatui, löi päänsä ja tuli itkut. Illalla kotona kyselin miks on kiikkunu tuolilla? -Koska olen poika!
 
Poika 3v; äiti on kyllä aikas hyvä kokki. Sanoo lapsi joka söi einespitsaa. (saarioisten niin onhan se äitien tekemää) :rolleyes:
 
Meidän kohta 4 v. esikoinen ja ainokainen jutteli tänään aamupuurolla: "Äitiiii, ostetaanko meille Isoveli?" Oli vähän pokassa pitelyä kun yrität selittää ettei oikein voi.....kovasti toivon, että voitaisiin nyt tehdä tästä esikoisesta se isoveli :Heartred
 
tässä vähän samantapainen kuin tuolla aiemmin;

miehen perheessä on neljä poikaa ja niihin aikoihin kun nuorimmainen oli vielä pieni, oli koko perhe yhdessä saunassa. nuorimmainen katseli siinä alalauteelta perhettään ja totesi: äitille on tullu joskus iso pipi
:D
 
Tämä löytyy myös siis tuolta ensimmäisten sanojen ketjusta, mutta sopii myös tännekin. Kiitos Lila-auroralle vinkistä :D


Siskontyttö (kohta kaksi) on pienestä pitäen ollut kova eläinfani ja heti puhumaan opittua, oppi myös eläinäänet. Joskus sitten sisko miehensä kanssa kyselivät päälle vuoden vanhalta tytöltä mitä mikäkin eläin sanoo ja kaikki tuli niin kuin pitikin. Sitten siskon mies kysyi tytöltään, että mitä isi sanoo. Tyttö vastasi: "äiti". "Mitäs äiti sanoo?" "EI."
 
Voi että, hauskoja juttuja. Sai illan naurut.

Meidän 3v tuumaili mummulleen että: mun kaveri on rippikoulussa ja sielä lauletaan fröbelin palikoita, kyllä oli naurussa mummulla pitelemistä ja tuumaili vaan että on rippikouluajat muuttuneet.

5v pojan kanssa oltiin kaupassa ja ohi meni ulkomaalaisia , poika siihen isolla äänellä toteamaan että: äiti, nuo kyllä kuuluisivat Afrikkaan. Silloin hävetti, joku varmaa luuli että ollaan jotn rasisteja. Mies vaa komentelee et ei noin saa sanoa. Oltiin tyyliin edellisiltana katottu joku nenäpäivä show jossa kerättiin rahaa Afrikkaan. :D
 
Pikkuveli ( nyt jo aikuinen mies ) istui kahden-kolmen vanhana pihalla ja söi muurahaisia ( jep ) mutta otti niiltä ensin päät pois. Minä isosiskona kysyin, että minkä ihmeen takia. Siihen veli vastasi topakasti : " Ettei niitä satu ".
 
Nyt jo 30-vuotias aviomieheni hauskuutti kokonaista junavaunullista ihmisiä ollessaan ehkä noin 5-vuotias. Ajankohta oli jotakin 80-luvun loppupuolta ja tapahtumapaikka tosiaan vanha junavaunu, jossa heiluriovi erottaa junavaunun kahteen osaan. Mieheni oli pikkupoikana juoksennellut pitkin vaunun käytävää ja tullessaan heiluriovesta huutanut kovaan ääneen, niin että molemmat vaunuosastot kuulivat, että "Äiti, äiti, tuu äkkiä kattoon, täällä on ihan Nasse-sedän näkönen mies!". Ei turhan mairitteleva kuvaus :grin
 
Meiän kaksospojat tuossa 1½-2v aikoina huusivat aina yhteen ääneen mopoauton nähdessään että: "homo, homo, homo" tarkoittivat siis mopo sanaa mutta 9/10kerrasta M ääntyi aina H:na.. Hieman varsinkin tämän mopoautotäyteisen pikkukylän "keskustassa" kävellessä nolotti, kun murrosikäiset silmät pyöreinä katsoivat takaisin nojaillessansa ajoneuvoihinsa.. Useasti itse suht kovaan ääneen toistelin pojilleni että "eikun se on MOPO", lieventääkseni tilanteita.

Itse joskus ala-asteikäisenä en saanut päähäni äitini ammattia kaverin isän sitä kysyessä, ja ilmoitin hänelle äitini olevan meteoriitti (äitini on ammatiltaan meteorologi). Kaverin isä nauroi sitä monta vuotta joka kerta uudestaan minut nähdessään..

Serkkuni n.6 vanhana kysyi äidiltään minun ollessa n.11-vuotiaana kylässä heillä: "Äiti, miks sä et oo yhtä kaunis, pitkä ja laiha niinkuin Suvi?" Serkkuni äiti on aina ollut lyhyehkö ja hieman pyöreämmän puoleinen ja itse olin jo varhaisen murrosiän takia kasvanut yli 170senttiseksi, ja voi että muistan kun mua hävetti vaikken ollut mitään tehnytkään. (Nimi muutettu)
 
Aikoinaan kun asuimme kotona pikku-veljeni ja pikku-siskoni kanssa, meiltä kysyttiin että mitä me haluaisimme olla isona. Vastasin tähän että minä Jxxxx halutaan isona olla sairaanhoitajia. Pikku-veljeni ilmoitti topakasti että hänestä tulee neekeri. Noin vuosi myöhemmin, vastasin samaan kysymykseen että minusta tulee lentoemäntä, pikku-siskoni vastasi että hänestä tulee intiaani ja pikku-veljestä neekeri :p

Toinen on sellainen kun pikku-siskoni oli pieni ja puhelin soi. Keskustelu meni näin:
-"Jxxxx"
-"Moi, onks Kimmo kotona?"
-"En mä tiiä ku en mä asu niillä"
:D
 
Kaverini tytär oli tässä pari kuukautta sit herättyään katsonut äitiään, jonka tukka oli sojottanut minne sattuu ja olemus muutenkin sekava. Sanonut tälle et "äiti... sä et näytä yhtään prinsessalle. Onko suhun iskenyt salama?" Neitillä ikää 3v. Toisen kaverini tytär oli kyydissä, kun olimme menossa mökille ja kyselin häneltä päivän tapahtumia. Hän kertoi tohkeissaan ajaneensa hienosti elviiran pyörällä pöpelikköön ja kertoi et hänestä tulee rallikuski. :D hyvähän sitä on harjoitella.
 
meillä tuo 2v on pari pv hokenut "apua apua kissa syö naapurin!!" (apua apua kissa syö rapua, jos joku tietää sen vanhan sanonnan)
ja kesällä typy huusi ulkona tohkeissaan " KUPPAKALJA!!! " löydettyään koppakuoriaisen.

esikoinen taas on pyydellyt kaupassa " sekoleipää" (sekaleipä)
 
Esikoinen oli alta 3v kun kateltiin Duudsonit tuli taloon telkkarista. Poika näki HP:n ja kysyi "mikä menninkäinen toi on?" :laughing021
Ja kun puettiin pojalle vaatteita viime viikolla ja laittelin vyötä kiinni housuihin niin poika sanoi "Isilläkin on tämmönen vyö. Äitistäkin tulis komea kun se laittais vyön.":laughing025
 
Nää on hauskoja! :D

Mun sisko joskus pienenä oli katsellut seinäkalenteria ja kysynyt sitten että "kuollaanko me kaikki kun tästä loppuu päivät?" Ja itse ihmettelin joskus mustavalkoista elokuvaa katsellessa että oliko joskus ennen koko maailma ihan mustavalkoinen..
 
Takaisin
Top