Lasten neuvola

Hyvä kun kasvaa ja maito maistuu :) Mä odottelen innolla kans sairaalalaskua... Noin satanen ois synnytys ja sit vissiin siitä polikäynnistä tulis se n.50e lisää. Kolmen kuun sähkölasku ois kans tälle kuulle, et hyvin menee rahaa :D
 
Kyl menee täälläki,auton verot&vakuutukset,sairaalalasku+muut laskut,kaksosten synttärit vkpl:na,2 kaverisynttärit pojilla tiedossa.... huoh... ja sitä rahaaha onkii iha liikaa :sad001 just ja just pärjää...
 
Meillä oli sairaalalasku vähän päälle 300 euroa. Perhehuoneessa oleskelu maksaa ja vielä yksi yö normaaliosastolla. :arghh: No, onneksi ollaan molemmat töissä niin pystyy maksamaan. Pian alkaa omakin tili kuivua. :eek:

Hyvin on neiti kasvanut, tänään paino 3780g ja ikää 3 viikkoa + 5 pv. Muutenkin kaikki 1kk neuvolassa ok, hoitaja kävi siis kotona. Vauva oli vähän kärttyinen ja nälkäinen kun oli juuri herännyt. Laitoin lasta hoitajan vaa'alle niin vauvalta luiskahti kakat äidin paidalle ja villasukalle. :joyful:

Kahden viikon päästä lääkärille.
 
Ompa teillä pienet sairaalalaskut. Meillä makso 9päivän sairaalassa olo 717€ :O

Mitä ihmettä?!? 717??? :nailbiting:
Mulla makso esikoisesta 7 päivää alle 300 ja tästä tokasta 110 e/ 3 päivää.
Tosi isoja eroja näköjään...
 
Mul maksoi esikoisesta 5 päivää melkee 250€.

Tääl yks päivä maksaa 49,50€. Toivottavasti tällä kertaa selvittäis vaikka kolmella päivällä.. :rolleyes:
 
Jyväskylässä se on jtn vähän alle 50e/vrk. Perhehuoneen jos ois ottanut ni miehestä kans lisäksi se sama n. 50e/vrk. Me mentiin iltapäivällä sairaalaan ja seuraavana aamuna kotiin, eli kahdelta vuorokaudelta tulee sit maksu..
 
Mun sairaalalasku oli 155e neljältä vuorokaudelta. 38,80e/vrk. On kyllä isoja eroja laskuissa... Onneksi itellä on työpaikan sairaskassa joka korvaa 70% laskusta niin ei jää niin paljon itelle maksettavaa.

Vauva on ollut nyt rs-viruksen takia eri sairaalassa kuin missä syntyi 5 vuorokautta enkä yhtään tiedä mikä täällä on vrk-taksa. No, onneksi tuli otettua vauvalle vakuutus!
 
Täällä tosiaan lauantaina kotiuduttiin ja su-ma aamuina oltiin sairaalan tarkastuksissa ja ti oli neuvolan kotikäynti, painoi jo 4140g. Paljoa ei pojalla paino kerenny laskea syntymän jälkeen (vähän alta 3,8 oli paino käynyt kun syntymäpaino oli sen 3890) kun korviketta sai "keskolassa" sekä nenämahaletkun että pullon kautta, ja tissittelyäkin harjoteltiin ahkerasti keskiviikosta lähtien... Pe-la välisenä yönä vihdoin maitokin nousi ja sitä onkin riittänyt sitten :) itellä kesti aikansa vaan tajuta ne pulloonkin laitetut maitomäärät (ja nenämahaletkuun) kun ne tuntu vastasyntyneelle niin isoilta, varsinkin kun synnyttäneiden puolella vaan mäkätettiin miten PIENI MÄÄRÄ RIITTÄÄ vauvalle aluksi. Täälläkin paukahti sairaalalasku tänään luukusta ja alko 5:lla alkavalla luvulla, että semmosta...
 
Täällä pikkuneiti nyt 15 päivän ikäinen, käytiin punnituksessa aamulla ja reilun viikon aikana oli tullut n. 400 g painoa lisää. Meillä oli aika kivikkoinen alkutaival sairaalassa kun kukaan kätilöistä/ hoitsuista ei puhunut englantia ja vaikka meikäläinen norskia hyvin jo ymmärtääkin niin siinä muutenkin herkässä tilassa olisin kaivannut sujuvampaa kommunikointia, plus yksi hyvin ikävä kätilötäti vielä pelotteli liiallisella painonlaskulla ja ettei sen takia päästäisikään kotiin, ja mulla ei sitten kaiken stressin takia meinannut lähteä maito nousemaan ollenkaan ja tyttö kitisi yöt läpi kun tissistä ei tullut tavaraa. Onneksi yksi mukavista kätilöistä päästi meidät kuitenkin päivän etuajassa kotiin kun näki mun ahdistuksen ja heti alkoi helpottaa ja maitohanat aueta. Viikon sisään oli syntymäpaino saavutettu ja nyt tyttö kasvaa ihan hyvin käyrillä. Niin ja yksi hyvä puoli ainakin oli täällä Norjassa synnyttämisessä, meille ei nimittäin maksanut synnytys taikka sairaalassa olo mitään, ovat ilmaisia äidille ja lapselle. Mies olisi halutessaan voinut asua meidän kanssa sairaalan hotellissa n. 35 e päivätaksalla.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään oli eka neuvola. Hyvin kasvaa, 3900g (syntymäpaino 3350g) ja 51cm (50cm). Viikon iässä oli syntymäpaino saavutettu ja nyt siis tullut n. 300g viikossa painoa :) Ens kuun puolivälissä sitten seuraava neuvola ja ens kuun lopulla mun jälkitarkastus ja vauvan lääkärineuvola. Sairaalalaskukin tuli tänään, 140,70e...
 
Ompa teillä pienet sairaalalaskut. Meillä makso 9päivän sairaalassa olo 717€ :O
Onko sulla muita polikäyntejä/maksuja tälle vuodelle kertyny? Nimittäin sulla alkaa olemaan maksukatto täynnä. En ole varma paljonko se tarkkaa on, ku ne on vasta nostanut sitä rajaa. Kannattaa tarkistaa sairaalasta!

Oma lasku ei ole vielä saapunut. Ti iltana menin ja perjantaina lähdin kotia.kai ne laskuttaa 3 vrk.
 
Tämän päivän neuvolakäynnin mitat 3vk3pv iässä 57cm (53cm), 5230g (4450g/ kotikäynnillä 5pv iässä 4230g) ja py 40,5cm (38cm). :)

Sairaalalasku oli meillä kolmelta päivältä ~116€, eli tuo sama 38.80€/vrk.
 
Mä pelolla oottelen sairaalalaskua ku olin 4 päivää ja viikko siit ku kotiuduttii nii jouduin 3 päiväks takas. Tänää oli neuvola, huome pojal ikää 3 viikkoa, nyt painoa 4460g ja pituutta 53,3cm, kilo tullu painoa siitä ku kotiuduttii kaksi ja puol viikkoo sit :)
 
Mulla oli sairaalalasku 450 euroo. 12 päivää olin sairaalassa yhteensä. Neiti kasvaa hienosti ja on jo ihan vastasyntyneen kokonen. Noin 3200 g on tän hetkinen paino ja ikää sen melki 6 vko. Ristiäisetkin juhlittiin eilen.
 
Onko sulla muita polikäyntejä/maksuja tälle vuodelle kertyny? Nimittäin sulla alkaa olemaan maksukatto täynnä. En ole varma paljonko se tarkkaa on, ku ne on vasta nostanut sitä rajaa. Kannattaa tarkistaa sairaalasta!

Oma lasku ei ole vielä saapunut. Ti iltana menin ja perjantaina lähdin kotia.kai ne laskuttaa 3 vrk.

Sairaalamaksujen katto vuodessa on 691€ eli siihen voi yhdistää toisen vanhemman ja kaikkien lasten yhteenlasketut maksut (osasto+pkl-käynnit). Sos.tt. selvitti paljonko meillä on maksuja tullut ja milloin katto mennyt yli ja saatiin postissa sellainen vapaakortti, mitä näyttämällä ei pitäisi tulla enää tänä vuonna laskuja. Lapsilta ei mitään laskuja ja itseltä alennettu hinta osastomaksuun ja ilmaiset pkl-käynnit, jos muistan oikein.

Et jos lasku on yli 691€ niin kannattaa soittaa siihen laskussa olevaan numeroon ja kysyä.
 
Sairaalamaksujen katto vuodessa on 691€ eli siihen voi yhdistää toisen vanhemman ja kaikkien lasten yhteenlasketut maksut (osasto+pkl-käynnit). Sos.tt. selvitti paljonko meillä on maksuja tullut ja milloin katto mennyt yli ja saatiin postissa sellainen vapaakortti, mitä näyttämällä ei pitäisi tulla enää tänä vuonna laskuja. Lapsilta ei mitään laskuja ja itseltä alennettu hinta osastomaksuun ja ilmaiset pkl-käynnit, jos muistan oikein.

Et jos lasku on yli 691€ niin kannattaa soittaa siihen laskussa olevaan numeroon ja kysyä.

Muualta huutelemaan.. kaikki maksut ei tähän kattoon kuulu. Esim aikuisen osastolla makaaminen maksaa edelleen noin puolet normi hinnasta vaikka katto olis täynnä..jne :/

Ihan järkkyjä laskuja tulee pitkistä vuodelevoista :sad001
 
Takaisin
Top