Lasten kuvaaminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Etusivulla on parhaillaan artikkeli jossa kerrotaan miten lapsista otetaan onnistuneita kuvia.

Itse kyllä kaipaisin enemmän vinkkejä siitä miten lapsesta saa arjessa hyviä kuvia. Lapsi joko ei pysy tarpeeksi kauaa paikallaan tai sitten loihtii kasvoilleen mitä omituisempia ilmeitä jos tietää että häntä kuvataan. Kehotus hymyillä on vihoviimeinen asia mitä kannattaa tehdä. :grin Tai sitten lapsi pinkaisee katsomaan kuvaa ennen kuin se on edes otettu.

Miten teillä sujuu lasten kuvaaminen (joko virallisempia kuvia otettaessa tai arkisia otoksia)?
 
Me ollaan opetettu lapselle ilmeitä ja pyydetään tekemään niitä, kun otetaan kuvia. Pitää vaan yrittää napata kuva "iloisen ilmeen" kohdalla :grin Toki "duckface" tuottaa myös ihan hauskoja kuvia :hilarious:
 
Mä otan paljon tilannekuvia. Asetun lapsen tasolle ja odotan kamera valmiina hyvää hetkeä Jos haluan lapsen katsovan kameraan, saatan huudahtaa äkillisesti että "katso mitä täällä on" ja räpsäistä kuvan pikavauhtia. :)
 
Mä en välitä ottaa lapsista liian aikuismaisia posekuvia. Lapset on lapsia, kuvat on sen mukaisia. :p luonnollisia ja tilanteenmukaisia, ei liian huoliteltuja tai mietittyjä. :Heartred
 
Sama meillä! Harvoin pyydetään ottamaan mitään ilmeitä tai asentoja. Ne ihanat tai hauskat hetket on parhaita juuri sellaisinaan. :)
 
Kotialbumit on todellakin täynnä niitä arjen parhaita tilannekuvia, missä on spagetit naamalla, vaatteilla jne :grin 1-vuotiskuvissa haluttiin viime kesänä käydä, että sai itsemme lisäks kummeille ja isovanhemmille vähä virallisemmat kuvat hyllyyn, se oli ainut kerta jolloin kuvaa varten on jotenkin valmistauduttu..
 
Takaisin
Top