Lasten ikäero

aifos

Jostain jotain jo tietävä
Te kenellä jo yksi tai useampi lapsi minkälaisella ikäerolla lapset ovat?

Meillä ensimmäisen ja toisen lapsen ikäero 2 vuotta ja 1kk. Nyt uuden tulokkaan ja toisen ikäeroksi olisi tulossa 1 vuosi ja 5 kk. 3,5 vuotta siis tulisi vanhimman ja nuorimman ikäeroksi. Olemme aina ajatelleet että mukava olisi saada lapset pienellä ikäerolla vaikka emme näin ole suunnittelemalla suunnitelleet. Enemmänkin ajatuksella tulee jos on tullakseen :) Itse olen aina toivonut että saisin kolme lasta ja tämä tuleekin nyt melko varmasti olemaan meidän viimeinen vauva. Itselläni on yksi veli ja muistan lapsena aina toivoneeni että olisi ollut toinenkin sisarus. Sieltä tämä oma toive viiden hengen perheestä vissiin lähtöisin :)
 
Meillä tulee ikäeroa 1v 11kk :) Pienellä ikäerolla ollaan lapsia toivottu ja tämä sattuikin nyt hyvin :)
 
Meillä on 10v 9v ja 8v. Eli isommat pienellä ikäerolla, nyt tuntuu ku ois ensiraskaus kun on niin pitkä väli tuohon nuorimmaiseen, välillä vähän kauhistuttaa et mihi tässä ollaan taas lähdössä! :D
 
Bilbao täällä sama fiilis, ihan kuin olis ensikertalainen. Meillä ikäeroa tulee 18 vuotta. Kaksi lasta siis ennestään, 18- ja 21-vuotiaat. Ja 2 x km täs vlis, viikoilla 9 ja 10. Toinen spontaani ja toinen keskeytynyt ja lääkkeillä tyhjennetty. Nyt on aika pelottava fiilis ettei taas käy huonosti... :confused5
 
Ompas täällä jo eri ikäsiä sisaruksia tulokkaille!!

Ja meidän ikäero ois 1 v 7kk
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ennestään 5- ja 3-vuotiaat lapset, jotka alkuvuodesta täyttävät sitten jo 6 ja 4. Me ollaan haaveiltu neljästä lapsesta, mutta katsotaan miten asiat etenevät. Minulla kun on pari perussairauttakin jotka kylläkään ei varsinaisesti lastensaantiin vaikuta, mutta omaan hyvinvointiin.
 
Meillä on lasten välillä ikäeroa 2v 10kk ja edellisen jälkeen jäi niin kova vauvakuume, että sinnittelin kunhan vuosi tulee täytee niin sitten tehdään vauva, ja nyt olis tulossa sit vauvan nuoremman välille 1v 8kk :-)
 
Mun miehellä on esikoinen jo 15v ja meidän yhteinen 3v, ikäerolla tulee näille meidän lapsille vähän vajaa 4v. Meistä se on aika sopiva kun esikoispoika osaa jo itse paljon asioita ja on saanut varmasti olla sylissä niin paljon pienenä kun vaan on halunnut. :Heartred
 
Meidän lapset ovat tällähetkellä 7 ja 5 ja heillä on ikäeroa 2,5v. On ollu ihana seurata miten paljon he yhdessä leikkivät ja viettävät aikaa. Lasketun ajan aikoihin he ovat täyttäneet 8,5v ja 6v. Eli ikäeroa tulee olemaan uuteen tulokkaaseen jonkin verran. Saa nähdä jaksaako isommat leikkiä hänen kanssaan, kun sen aika on. Toisaaltaan, isompi ikäero isompien lasten ja uuden tulokkaan välillä voi olla meille aikuisille helpompaa...tai sitten ei. :D Meninköhän hieman asioiden edelle..
 
Meidän lapsille tulee ikäeroa melkein 4 vuotta, jos kaikki sujuu loppuun asti hyvin. Näillä näkymin tämä jää meidän viimeiseksi, sillä ollaan molemmat haaveiltu 2 lapsesta :happy:.
 
Aika tarkalleen tulee 1,5v. ikäeroa esikoisen ja tämän tulokkaan välille. Vähän hirvittää kyllä et miten tullaan pärjäämään. Esikoinen ollut äärettömän helppo vauva (mikä edesauttoi osaltaan et vauvakuume iski niin äkkiä..)
 
Meillä, jos tämä raskaus nyt etenee loppuun saakka, niin ikäeroa tulee esikoiseen melkein 7 vuotta ja kuopukseen pari kuukautta yli 5 vuotta. :) eli nyt tulee vähän enemmin ikäeroa, tytöillä on vaan 1v8kk ikäeroa.
 
Meillä isommat lapset täyttävät pian 9 ja 12. Eli ikäeroa tulee olemaan yli 9 vuotta. Meillä myös kaksi km tässä välissä.
 
Meillä ikäeroa tulisi 2v ja 2kk. Toki jos syntyy samoilla viikoilla kun sisaruksen niin 2v ja 1kk.
 
Takaisin
Top