Laskettu aika tammikuussa 2020

Mulla on jostain syystä ihan päin vastoin - mulla oli ihan hurjasti energiaa ennen kuin pahoinvointi alkoi 6+ jotain. Etominen veti kyllä tehot ja aivotoiminnan nollille, mutta nyt kun on ollut muutamia hetkiä ettei kuvotus ole ihan maksimitasossa, niin sama energia on näköjään siellä edelleen. Oon tänään ollut töissä ihan supertehokas, aivot toimii lähes ylikierroksilla ja sain lyhenneltyä tehottomien viikkojen to-do -listaa. Oispa tää esimakua siitä toisen kolmanneksen kuuluisasta autuudesta!

Mäkin herään normaalia aikaisemmin ja nukun tällä hetkellä muutenkin aika vähän, hoon jo pari viikkoa herännyt yleensä 02-03 aikoihin valvomaan tunniksi tai pariksi. En vieläkään osaa ottaa päikkäreitä, mutta huonon olon keskellä tulee kyllä levytettyä sohvalla ihan huolella.
 
Ite huomasin lähes samantien etovan ja kuvottavan olon olevan yhteydessä väsymykseen - mitä huonommin olin nukkunut, sitä etovampi olo. Nyt on menossa rv 11+2 Enkä oo kuitenkaan kertaakaan oksentanut, ja se etova olotila loppui jotain viikko sitten. Ei yhtäkkiä, vaan pikkuhiljaa hälveni ja nyt ei oo enää ollenkaan. Mutta väsymystä, ummetusta ja rintojen arkuutta sitäkin enemmän :D ja cheddarjuuston hajua en edelleenkään voi sietää, ennen raskautta tykkäsin hirveesti mutta nyt raskauden aikana se haiseeki jo niin kuvottavalta mun nokkaan :depressed:
 
Itsellä väsymys kyllä pahentunut. Tosin meidän 9kk tyttö valvottaa aika kiitettävästi äitiä öisin että sekin lisää tätä kooma olotilaa :hungover:
 
Täällä ei myöskään ole oksennettu kertaakaan , mut muutama kerta on tullut sellainen yökkäysrefleksi ja yhtenä yönä heräsin aika voimakkaaseen kuvatukseen. Ällöoloa on välillä ollut, mut menee ohi, kun syö tai juo jotain.

Miulla kanssa oireet senkus vähenee, ja kun ei ne mitään voimakkaita ole olleetkaan, ni välillä tuntuu, et oonko vaan toiveajatellut koko raskauden. Mut mahaa on jo vaikea peitellä töissä, onneks huomenna alkaa loma. Tänään rv 9+6.

Onko muita, joilla maha putkahtanut jo esille?
 
Taitaa olla turvotusta mulla kun kohtu edelleen on aika alhaalla.

Nyt iski sitten kesäflunssa! Kurkku kipeä ja töissä saanut aivastella jatkuvasti.. ei kyllä malttaisi sairastaa, tällä viikollakin ainoa vapaapäivä lauantaina.
 
Täällä ei myöskään ole oksennettu kertaakaan , mut muutama kerta on tullut sellainen yökkäysrefleksi ja yhtenä yönä heräsin aika voimakkaaseen kuvatukseen. Ällöoloa on välillä ollut, mut menee ohi, kun syö tai juo jotain.

Miulla kanssa oireet senkus vähenee, ja kun ei ne mitään voimakkaita ole olleetkaan, ni välillä tuntuu, et oonko vaan toiveajatellut koko raskauden. Mut mahaa on jo vaikea peitellä töissä, onneks huomenna alkaa loma. Tänään rv 9+6.

Onko muita, joilla maha putkahtanut jo esille?

Mulla on vatsa näkynyt jo pitkään, ensin turvotuksena ja viime viikkoina se on ihan selkesti pyöristynyt. Nyt rv 10+2. Ei ole mennyt housut jalkaan enää pitkään aikaan. Muut ei kyllä vielä huomaa mitään, jos käyttää löysiä ja ilmavia vaatteita.
 
Mulla on näkyny jo jostain rv 8+ :D Siis en mä tiiä onko tuo turvotusta osittain mut alamaha pullottanut jo tuolloin. Nyt selkeästi pyöristynyt. Vähän saan pois kun vatsan vetää sisään :D
 
Millä viikoilla olette käyneet/meinaatte käydä seulontaverikokeissa? Varasin itse, kun viikkoja pitäisi olla 10+1. Yritän, että kerkeäisin ultraan ennen kesälomaa, joten ultra olisi sitten viikolla 11+1 - 11+5. Täytyy soitella sitten aika vielä. Eihän verikokeiden tarvinut olla paasto vai muistanko täysin väärin?
 
Millä viikoilla olette käyneet/meinaatte käydä seulontaverikokeissa? Varasin itse, kun viikkoja pitäisi olla 10+1. Yritän, että kerkeäisin ultraan ennen kesälomaa, joten ultra olisi sitten viikolla 11+1 - 11+5. Täytyy soitella sitten aika vielä. Eihän verikokeiden tarvinut olla paasto vai muistanko täysin väärin?

Miulla on eka ultra ja sen jälkeen verikoe. Viikkoja tollon 11+5
 
Meillä luki että se verikoe pitää käydä RV 10+0 tai seuraavana arkipäivänä. Ite kävin 10+2 kun oli labra vaan auki sellai.

Mulla on masu pullahtanut kans ja sitä pitäis vielä maanantaihin asti pitää piilossa kun ultra on sillon. Saa nähdä kuin käy, toivottavasti ultrassa kaikki hyvin!
 
Mulle sanottiin, että 10+0 on ideaali verikokeille ja kävin sitten silloin. Neuvolasta sain ohjeeksi ultra-ajan viikkojen 11-14 väliin mutta sairaalasta sanoivat, kun aikaa varasin, etteivät ultra ennen kuin 12+0 on täynnä (eli vk 13). Varasin ajan ultraan siis 12+0.
 
Mä kävin verikokeissa 10+1 ja ultra on rv 12+2. Ei tarvinnut paastota, pissanäytettä varten piti pidätellä neuvolan mukaan 4h. Näkyykö jollakin omakannassa verikokeisen tuloksia jo? Mulla ei näy muuta kuin lähetteet. Aloin jo miettiä, että ovatko hukanneet mun näytteet, mutta varmaankin vain viivästävät niiden näkymistä ultraan asti.

En voi sanoa, että masu olisi pullahtanut vielä, turvotusta taitaa vain olla vieläkin ihan reippaasti. Tosin kohtu on selvästi kyllä noussut ja se tuntuu kiinteänä alueena häpyluun yläpuolella, vaikka selinmakuulla ihan litteältä alamaha näyttää. Seistessä ei mitään litteää ole havaittavissalaughing7
 
Mä kävin verikokeissa 10+1 ja ultra on rv 12+2. Ei tarvinnut paastota, pissanäytettä varten piti pidätellä neuvolan mukaan 4h. Näkyykö jollakin omakannassa verikokeisen tuloksia jo? Mulla ei näy muuta kuin lähetteet. Aloin jo miettiä, että ovatko hukanneet mun näytteet, mutta varmaankin vain viivästävät niiden näkymistä ultraan asti.

En voi sanoa, että masu olisi pullahtanut vielä, turvotusta taitaa vain olla vieläkin ihan reippaasti. Tosin kohtu on selvästi kyllä noussut ja se tuntuu kiinteänä alueena häpyluun yläpuolella, vaikka selinmakuulla ihan litteältä alamaha näyttää. Seistessä ei mitään litteää ole havaittavissalaughing7


Jostain luin, että tulokset eivät tule nettiin ennen ultraa, koska verikoetulosten ja ultran tulosten perusteellay lasketaan riskit?
 
Mulla näky verikokeiden tulokset ja kun olen jo nt ultrassa käynyt niin tuli riskiluvutkin. Down ja t18 kumpikin 1:100000 ja PAPPA MOM 1.57 ja hcgbv MOM oli 0.26. En tajua mitää siis nuista arvoista o_O
 
Mulle terkka painotti ettei saa käydä kannasta lukemassa noita ettei liikaa stressaa ja heti googleta väärin. Kun ne kait jotenkin just suhteutetaan ultran tuloksiin tms.

Mä kävin verikokeessa eilen kun oli rv 11+0, ultran mukaan siis olis vasta rv 10+2. Nt-ultra on ens torstaina kun olis rv 12+2 (11+5).
 
Mulla näky verikokeiden tulokset ja kun olen jo nt ultrassa käynyt niin tuli riskiluvutkin. Down ja t18 kumpikin 1:100000 ja PAPPA MOM 1.57 ja hcgbv MOM oli 0.26. En tajua mitää siis nuista arvoista o_O
Kokonaisriskien tulkinta seulonnassa on monimutkainen laskukaava johon otetaan mukaan äidin ikä, paino, jne., verikokeiden tulokset sekä niskaturvotuksen määrä - pelkistä veriarvoista on siis paha sanoa yhtään mitään.

Jos koko seulonnan riskiluku on 1:100 000, se tarkoittaa että sen perusteella todennäköisyys jompaan kumpaan trisomiaan on 0,001%. :)
 
Mä en ainakaan aikaisemmin löytänyt kannasta noita verikokeiden tuloksia. Ehkä ihan hyvä. Mä kävin niissä muistaakseni 9+5, ultra on vasta 12+6 kun se sitten siirtyikin vielä viikolla.. onneksi verikokeiden tulokset pitäis olla vielä silloin ihan ok kuulemma.
 
Miulle neuvottiin et ultran ja labran voi ottaa samalla reissulla. Ja itseasiassa ultraa kun varasin ni se sitä labraa kysyki siihen perään.
Liekkö näissäki sit eroja et miten missäkin kunnassa on tapana toimia.
 
Takaisin
Top