Laskettu aika tammikuussa 2020

Ihan samanlaiset olot täälläkin. Nälkä on mut ei oikeen tee mieli mitään ruokia. Syötävä 2-3h välein tai olo pahenee. Jääkaapilla ravattava, mutta sieltä tulevat pienetkin hajut ällöttää. Samoin kun mikrossa lämmittää ruokaa niin se mikrosta tuleva haju, hyh!

Eilen siivoilin niin voi että voi imuri haista pahalle ja entäs vessanpöntön pesu... pahoinvoinniks en tätä sanois mut jatkuva ellotus, johon sentään välillä tulee satunnainen parin tunnin tauko.
 
Sama meininki täälläkin. En oksentele eli mitään ei tule ylös, mutta yökkäilen jatkuvasti. Illat on pahimpia ja saattaa vaihdella vähän eri päivinä, kuinka huono olo on. Iltaisin en kestä valoja, hajuja, liikettä, oikeastaan mitään, ilman että oksettaa. Ja lukeminen on kans taas enimmäkseen mahdotonta. Näin aamusta kun pahin ei vielä ole alkanut, pystyy vähän lukemaan ja jopa näin ruutua katsomaan. Myöhemmin siitä tulee välittömästi sellainen matkapahoinvointityyppinen olo ja yökkäys... eilen illalla oli pakko nakerrella pimeässä peiton alla digestivekeksiä, että sain olon siihen malliin että pystyi alkaa nukkumaan. Kaikkea sitä. :)
 
Taitaa olla mun aika siirtyä taka-alalle, kuten tiputtelusta pelkäsinkin, vr-ultrassa koko oli 5+4, kun pitäisi olla 7+4 eikä sykettä. Kontrolli ja tyhjennyslääkitys viikon päästä, jos ei vuoto ala ennen sitä spontaanisti.
 
Emily oon pahoillani :sad001 jaksamisia sinne, nuo ei ole ikinä helppoja :sad001

Täällä käyty halailemassa ekaa kertaa pönttöä, toivottavasti myös vikaa :D
 
Onpas ikäviä uutisia Emily, nyt voimia teille. Tuntuu varmasti musertavalta. Kaikkea hyvää teille, parasta toipumista ja onnea uuteen yritykseen sitten kun on sen aika :Heartpink
 
Tällä viikolla huomasin, että virtsa on muuttunut todella keltaiseksi. Pyyhittäessäkin virtsan keltainen väri jää paperiin. Jostain luin, että vitamiinit voivat värjätä virtsan? Aloitin viime viikolla hoitajan kehotuksesta mama monivitamiinit fodmap-ruokavalion takia.
 
Mulla on laskettu aika 21.1.2020. Väsymys on oireena...ainakaan vielä ei ole ollut pahoinvointia. Öisin heräilen pissalle, varmaan hormonien vaikutuksesta pissattaa enemmän. Ajoittain on alavatsalla repäisykipuja esim. jos aivastaa tai nousee sohvalta ylös nopeasti.
 
Tällä viikolla huomasin, että virtsa on muuttunut todella keltaiseksi. Pyyhittäessäkin virtsan keltainen väri jää paperiin. Jostain luin, että vitamiinit voivat värjätä virtsan? Aloitin viime viikolla hoitajan kehotuksesta mama monivitamiinit fodmap-ruokavalion takia.
Mulla vitamiinit värjää vihertäväksi/neon keltaiseksi :laughing002 mutta yleensä vaan seuraava pissa (siis parin tunnin päästä vitamiinien otosta).
 
Heipä hei! Täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. ‍♀️ pakko tulla avaamaan tili, että pääse sitten tuonne salaiseen ryhmään mukaan

Yllätysplussa napsahtanut toukokuussa ja eihän tätä ihmettä meinaa todeksi uskoa. Takana siis 10 vuotta lapsitoivetta ja suuri haave tulla äidiksi, mutta hoidostakaan huolimatta ei onnea ole minulle suotu. Kunnes nyt LA 15.1.2020. Nyt menossa siis rv 8+5 ja varovaisesti alan uskoa, että tämä syliin asti tulisi.

Raskaus yllättänyt aaltoilevalla oireilullaan ja hieman veristä vuotoakin tullut, joten kävin varmistamassa yksityisellä, että kaikki on hyvin. Ja olihan siellä, ainakin silloin rv 6+6. Pikkuinen toukka vastasi kooltaan viikkoja ja sydänkin läpätti kovasti. Lääkärin mukaan raskaus näytti normaalilta, eikä nähnyt mitään syytä, että menisi kesken. Helpotti kyllä paljon omaa stressiä ja ilolla maksoin sen hinnan, vaikka kyllähän sitä edelleen miettii, että onko siellä kaikki hyvin? Varsinkin kun välillä on oireita ja välillä ei. Varmaan kaikki oireet olleet, mut mitään ei kovin voimakkaasti. Ruoka maistuu eikä mikään ällötä. Huono olo tulee, jos ei syö säännöllisesti. Kahviakin joisin, jos saisi, mutta nyt yritän pysyä suosituksessa. Hysteeriseksi en ryhdy ruokarajoitusten suhteen, mutta tietysti pyrin välttämään "kiellettyjä". Tupakan ja alkoholin luonnollisesti jätin pois heti.

Ensimmäinen neuvola olisi ensi viikolla, juhannuksen alla ja varhaisraskauden ultra heinäkuussa (muistaakseni rv12+5). Odottaminen on ihan tuskaa. Kuunnellaanko ensimmäisessä neuvolassa sydänäänet vai joutuuko oikeasti odottamaan tonne heinäkuulle saakka? Tai siis kuuluuko ne äänet edes vielä tässä vaiheessa?

Kiva päästä näissä merkeissä tänne höpisemään, kaikki lapsettomuus ja vauvatoivefoorumit, onkin tullut käytyä läpi.
 
Mulla vitamiinit värjää vihertäväksi/neon keltaiseksi :laughing002 mutta yleensä vaan seuraava pissa (siis parin tunnin päästä vitamiinien otosta).

Täytyykin seurata tätä asiaa tarkemmin ja kysyä neuvolakäynnillä asiasta, jos muita oireita ei tule. :joyful:
 
Hurjat onnittelut raskautumisesta pikku@nn1 ja tervetuloa :love017 Pidetään peukkuja pystyssä, että pikkuinen pysyisi matkassa mukana :Heartred

Muuten en osaa auttaa ultra-asioissa, kun esikoista odotan. Tuo on tuttu tunne, että joinakin päivinä on raskauden jatkumisesta täysin varma, mutta jo seuraavassa käänteessä epäileväinen.:bored:
 
Mä voin yrittää vastata pikku@nn1 kysymykseen :D mulla ei ainakaan ekalla neuvolakäynnillä kuunneltu sydänääniä. Mut mulla ei ollu viikkojakaan kuin vasta reilu 7. Itsellä on esikoisesta vanha kotidoppler jolla yritin viime viikolla (rv9+) kuunnella ääniä mut en kyllä mitään selkeää sydänääntä saanut kiinni.

Mä allekirjoitan myös tuon et odottaminen on välillä niin tuskaisen hidasta. Ainakin tän ekan kolmanneksen osalta. Mulla itsellä noita oireita onneks löytyy säännöllisesti mut tosiaan ei oo kovin kivaa olla koko hereilläoloaikaa kuvotuksen parissa... Lasken jo päiviä et milloin eka kolmannes on ohi :D
 
Joo, hitaasti mene aika tässä kuvotuksessa. Varsinkin kun tietää että tätä luultavammin jatkuu vielä sinne 20+ viikolle asti.
 
Onnea pikku@nn1!

Itselläni oli eka neuvola rv 9+2. Neuvolassa ei vielä silloin kuunneltu sydänääniä. Myöskään kahden aiemman lapsen kohdalla ei ekassa neuvolassa niitä kuunneltu. Riski siihen ettei syke kuulu, vaikka kaikki olisikin ihan hyvin, on sen verran iso käsitykseni mukaan etteivät edes yritä kuunnella.

Kokeilin kotidopplerilla jokunen päivä sitten ja olin kyllä kuuluvinani hetkittäin ihan selkeän sykkeen (+ laite näytti n. 160 ). Oli vielä aika hankala löytää ja sykkeet hävisivät vähän väliä. Mulla on seuraava neuvola np-ultran jälkeen vasta rv 14+2.

Mulla oli eka raskaus täysin ilman pahoinvointia (synnytyksessä oksensin ekan kerran). Tokan kanssa oli lievää etovaa oloa jonkin verran ja nyt tämän kaverin kanssa muutama viikko oli aika reipasta pahoinvointia. Välillä tosiaan tuntuu ettei raskaana olekaan ja välillä on tosi raskautunut olo. Kaiken kaikkiaan on vieläkin vaikea uskoa, että meille tällä hetkellä on tulossa pikkuinen. Kai se tässä kohta iskee tajuntaan :)
 
Onnea pikku@nn1! Onpas ihana ylläri plussa teille tulossa :Heartred toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Mua kanssa välillä epäilyttää et onko tuolla enää ketään... Johtuu ehkä siitä että vatsan juilinnat pääasiassa loppuneet. Rinnat on kyllä kipeät ja väsymys edelleen kaverina. Mulla perjantaina eka neuvola 10+0 ja elättelen toiveita että siellä kuunneltais sydänäänet niin sais vähän konkretiaa taas tähän.
 
Paljon onnea plussasta! :)

Mä en odota ekan kolmanneksen loppumisen tuovan helpotusta mihinkään, koska esikoisesta oksensin 16+ asti ja etova olo jatkui siitä vielä viikkoja. Mutta todella toivon että nyt pääsis helpommalla.
 
Takaisin
Top