Lapsilla yhteinen huone

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä lapsilla yhteinen huone? Vai onko kaikilla omat huoneet? Jos on yhteinen, minkä ikäisenä vauva siirtyi isomman lapsen kanssa samaan huoneeseen? Miten isompi lapsi suhtautui siihen?

Itse olen jäävi tähän vastaamaan, kun on vasta yksi lapsi, mutta voisin kuvitella että jonkinlaista muutosvastarintaa tulee, jos hän joskus saa pikkusisaruksen kanssaan samaan huoneeseen nukkumaan...
 
Meillä on poikien huone ja tyttöjen huone. Pienet on siirtyneet isompien kaveriksi n. 1 vuotiaina, kun on yösyötöt lopetettu. Kellään oo mitään ongelmaa ollut jakaa huonetta. Silloin. Nyt kun Esikoinen on 8 ja pikkuveli 6 vuotta, niin on enemmän yhteen törmäyksiä. Tytöt (4, 3 ja 1,5 vuotiaat) ovat toistaiseksi sulassa sovussa ja uni ei tule jos ei sisko ole lähellä :Heartred Olen itsekin jakanut huoneen pikkuveljen kanssa. Vasta teini-iässä siitä tuli ongelma, mutta mä yövyin tosi usein poikakaverin luona ja huonetta nyt muutenkin käytettiin vain nukkumiseen ja tavaroiden säilömiseen :rolleyes: Kumpikaan ei ollut koskaan kotona :grin
 
Meillä ehkä tilanne vähän eri, kun tytöt jakoivat ensimmäiset 8kk saman pinnasängynkin.. :D Tuplat ovat siis aina nukkuneet samassa huoneessa. Nuorin nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa, mutta jossain vaiheessa siiretään omaan huoneeseen. Tulevaisuudessa voi olla, että kaikki lapset ovat samassa huoneessa tai tarvittaessa jaetaan tuplat erikseen ja nuorin jomman kumman kanssa samaan. Aika näyttää, millainen kombo on toimivin. :)
 
Meillä lapsille tavallaan on omat huoneet, mutta nukkuvat samassa huoneessa, koska kokevat saavansa turvaa toisistaan. Ovat siis nyt 4v poika ja tyttö kohta 3v. Olivat kyllä aika pieniä kun siirtyivät nukkumaan omaan huoneeseen.. Tarkkaa ikää en muista.. Meillä isoveljelle pikkusisko on niin tärkeä, et on iloinen vaan et nukkuvat samassa huoneessa
 
Meillä on tällä hetkellä pojilla yhteinen huone ja tytöillä yhteinen. Pian kun muutetaan ja tulee lisää tilaa, saa pojat vanhempina omat huoneet ja tytöt vähän isomman yhteisen kuin nyt. Tytöt taitaa muutenkin viihtyä paremmin yhteisessä huoneessa.
 
Meillä ei ole vielä minkäänlaista lastenhuonettakaan. Tämä yksi taapero nukkuu perhepedissä yöt, ja leikkii päivät olohuoneessa, joten ainakaan vielä ei lastenhuoneelle ole mitään tarvetta. Katsotaan tuleeko lastenhuoneelle jatkossakaan mitään tarvetta. Ei meillä ole aikuistenkaan huoneita. Ja ylimääräisiä huoneitä tässä kämpässä olisi kyllä, mutta kun niille ei ole tarvetta, toimivat ne varastona.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on 10v poika ja 12v tyttö samassa,sitten 14v poika ja 6v poika samassa,ja 17v tytöllä oma huone. Aikuisilla oma huone josta emme luovu. Kämppiksiä on vaihdeltu ja nämä setit toimii meillä parhaiten.Ideaali tietty olisi kun omat huoneet kaikilla
 
Meillä on yhteensä neljä lasta ja asunnossa kolme huonetta + keittiö, joten siitä voi laskea että ihan ei ole omaa huonetta jokaisella. :D Meillä on siis olohuone, lastenhuone ja aikuisten makuuhuone, jossa kyllä nukkuvat myös kaksi pienintä lasta (1- ja 2-vuotiaat). Lastenhuoneessa nukkuvat eskarilainen ja kolmasluokkalainen silloin, kun hän on meillä (asuu siis äidillään ja viettää meillä vain osan ajasta). Meillä on aivan liian vähän tilaa, eikä isompaa taaperoa voi siirtää lastenhuoneeseen, kun sinne ei mahdu enää sänkyä. Pohjaratkaisu asunnossa on sikäli huono, että nämä kaksi makuuhuonetta ovat melko pieniä, kun taas keittiö ja olohuone ovat liiankin isoja. Mutta ei olkkariinkaan järkevästi mitään sänkyä saa, kun se on tilana avoin.

Äh, me tarvitaan isompi asunto. Isot lapset ovat toistaiseksi ihan tyytyväisiä yhteiseen huoneeseensa, mutta olisi kiva kun pienetkin saisi omaan huoneeseensa niin että aikuisten makuuhuone olisi taas aikuisille. Tosin eipä se vielä onnistuisi muutenkaan, kun kuopus ei nuku muualla kuin minun tai isänsä kainalossa. :rolleyes:
 
Meillä on kolmio. Meillä on nukkumahuone, leikkihuone ja me nukumme olohuoneessa.
Kyllä noi mahtuu hyvin yhteen huoneeseen nukkuun
11v, 9v, 7v, 5v, ja 3v
Minun vieressä nukkuu 6kk tulolla 6+6rv
Kyllä on alueesta kiinni mutta ei ole isompia asuntoja näin köyhille.
 
Takaisin
Top