Lapsi tulee, jos on tullakseen

Tiusku

Oman äänensä löytänyt
Heippa,

Itse olen 19w nuori nainen ja kuumeillaan avokin, 19w kanssa, kanssa lapsesta, mutta päätettiin vain jättää ehkäsy pois ja katsoa milloin lapsi on tullakseen sen paremmin oviksia laskematta :) ajateltiin, että turhaan sitä tällaisesta asiasta stressaamaan, ettei vain mene liikayrittämiseksi (säästyy myös luontoa, kun ei tarvitse ostella ovistestejä =D)

Onko muita samassa tilanteessa?
 
mä yritän samalla asenteella kuumeilla toista lasta :) esikoinen sai alkunsa juuri sillai, kun oltiin miehen kanssa edellisenä syksynä luovutettu vauvautumisen suhteen ja yllätys olikin melkoinen, kun raskaustesti näytti plussaa. olen ajatellut kokeilla nyt melko heti putkeen pikkukakkosta, koska ikää on yli 30vee enkä mä tästä nuorru ja uskoisin jaksavani kahden pienen kanssa ja haluaisin meidän tytölle leikkikaverin.

en ole aikeissa ryhtyä tikuttelemaan oviksia ja raskaustestin teen jos oireet sitä vaatii. toistaiseksi imetän vielä tota esikoista eikä menkkoja ole siitä syystä tullut eikä varmaan oviksiakaan, joten en edes usko että imetyksen aikana raskautuisin. aloitettiin eilen esikoisen kanssa unikoulu ja imetyksen alasajo, joten eiköhän tämä tästä :) miehen kanssa ollaan kyllä pupuiltu ahkerasti ihan varmuuden vuoksi.
 
Vähän samantyylinen setti täällä. Viimeinen pilleri lähtee 11.8. ja sen jälkeen saa lapsi tulla milloin tulee. Olin ensiksi kovasti sitä mieltä että en oviksia tikuttele tmv. Sitten aloin panikoimaan..... entäs jos ja jos... Juteltiin miehen kanssa ja tulimme siihen lopputulemaan, että jos alan tätä asiaa panikoimaan, tuntuu se miehestä suoritukselta ja fiilis menee. Toisekseen, en usko että stressaaminen auttaa hedelmöittymistä, ikää kun minullakin on jo se 30 vee.. Raskaustestinkin teen sitten kun on jotain epäilyjä ilmassa... Helppohan se on vielä nyt sanoa kun ei vielä oikeasti yritäkään, mutta tahtotila on tähän suuntaan...
 
Minä hyppään myös tähän ketjuun. Samassa ikäluokassa minäkin, 30+. Yksi ipana on jo. Tikuttelut ym. päätin unohtaa, mutta lupaan ja vannon niin ei mene kauan ku ovistikkuja on vessa täynnä
 
Rennolla otteella täälläkin kaikesta huolimatta ilman ovistikkuja tms konsteja (ainakin toistaiseksi) 30+ sarjalainen.

Yksi lapsi on aiemmasta elämästä, miehellä ei vielä lapsia.
 
Olempas kamalan nuori tässä ketjussa :D Hassua kuitenkin, että ikää minulla on 10 vuotta vähemmän, niin silti haaveilemme lapsesta, täällä on ihana kirjoitella, kun tietää itse, että on jo kuitenkin aikuinen, joka haluaa  perustaa perheen eikä täällä aleta heti haukkumaan ja parjaamaan nuoresta iästä :)

Ja tosiaan mullakin mies, koira, oma koti sekä vakituinen työpaikka, joten eihän tästä "paletista" puutu kuin lapsi.
 
Kuumeillen täälläkin! Eilen keskustelun päätteeksi päätimme että ehkäisy jää nyt samantien pois koska raskautumiseen voi kohdallani mennä aikaa. Aiemmasta suhteesta yksi lapsi, joka toki sai alkunsa helposti. Lääkärit kun tuolloinkin manailivat piruja seinille, että sitten vuoden päästä tabletteja käyttöön kun et kuitenkaan raskaaksi tule. Yritys hyvää kymmenen yrittää niin, ettei asiaa sen kummemmin stressaisi! katsotaan miten pitkälle näillä mennään
 
Heips.
Mä toivoisin pientä ikäeroa kuopukselle ja toivottavasti tulevalle vauvalle. Poika on 3,5kk ja mulla ei oo vielä menkat alkanu, että saapi nähdä kauanko menee.. Yhteensä meillä on miehen kans 3 lasta. Mun tyttö on 13 ja miehen poika 9. Itse olen 32.
Toivotaan että kaikilla tärppää nopeasti, vaikka ei sitä väkisin yrittämistä olekaan :)
 
Hei!

Me ollaan miehen kanssa molemmat vähän reilu parikymppisiä, ja toinen lapsi toiveissa. Me ei kans yrittämällä yritetä raskautta vaan antaa luonnon hoitaa :) Vähän malttamaton kyllä itse olen ja tekis mieli ottaa käyttöön ovismittarit ja muut, mutta saa nyt ainaki alkuun mennä vaan omalla painollaan :-)
 
Vähän samalla periaatteella täälläkin, ikää 31v. Tosin vaikka tää nyt virallisesti onkin semmosta tulee jos tulee, niin kyllähän tässä on jo pissattu tikkuun jos toiseenkin ihan vaan jännityksen ja mielenkiinnon vuoksi :wink Mullakin vielä imetys meneillään ja toivottavasti vielä pitkään, menkat kyllä jo alkanu joten kai tässä jotain toivoa on. Sillai vähän ristiriitaset fiilikset asian suhteen, kun vaikka vauvakuume on ihan valtava ja järkisyyt ainakin olevinaan painavia (mm. ikä ja sitä kautta se, että esikoisellakin ehti olla lupa tulla sen pari vuotta, ennen kuin ilmotteli saapumisestaan) niin kun tuo vauveli on kuiteskin vielä niin pieni mammanpoika, että onko se nyt sitte järkevää antaa toisen tulla. No on se, uskon niin :) Uskon kyllä myöskin sen, että niin kauan kun kuumeilen ihan holtittomasti niin ei sieltä mitään tule. Viimeksi kun kuumeilu hiipui ja aloin jo tekemään hiljasta hyväksyntää lapsettomuudesta, niin sitte pärähti.
 
Toukero : niin se taitaa kyllä mennä, että mitä enemmän yrittää, niin sitä vaikeempaa se on :) pitäis vaan malttaa olla ite stressaamasta asian suhteen tai lakata liikoja yrittämästä. Se on vaan vaikeaa kun oikein vauvaa tahtoisi.

Ja ymmärrän tuonkin pohdinnan, että onko järkevää nyt uutta yritellä. Itse miettinyt samaa, kun meilläkin kuitenkin tuo pieni on vielä toistaiseksi vauvaiässä. Mut mietein sitä niin, että jos mahdollisesti raskautuisin lähiaikoina, niin tuo meidän vauveli olisi kuitenkin jo lähemmäs kaksi vuotias.
 
Heips! Ikää 31v ja ensimmäistä yhteistä yritämme..Miehellä on kyllä 6v. tyttö entisestä suhteesta, mutta toiveissa yhteinen ensimmäinen lapsi v.2014. Lopetin pillerit yli 15 vuoden käytön jälkeen 20.7. tänä syksynä. Siitä asti menty ajatuksella, että lapsi tulee jos on tullakseen...Menkat kuitenkin taas 13.11.että mielessä käynyt sekin että olis pitänyt lopettaa ehkäsy jo paljon aikasemmin.Toisaalta vasta 4kk yritystä takana, mutta pitkältä sekin vaan tuntuu. Ei se raskaaksi tuleminen tässä iässä näköjään ihan niin vaan onnistu :sad001Sanotaan että pitäis olla ajattelematta ja stressaamatta asiaa, mutta miten se onnistuu?! En ole vielä tikutellut enkä kerennyt yhtään r testiä tehdä, vaikka kyllä ne tuolla kaapissa odottavat:) Tsemppiä muillekkin kuumeilijoille!:greet025
 
^ Kyllä se varmasti tärppää sieltä :) 4kk yritystä ei vielä oo paljon :) meillä meni melkein vuosi edellisen kohdalla :) Jotenki nytki varautunut pitempään odotukseen :)
 
Takaisin
Top