Lapsi sairastaa

HoosiAnna

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Meillä pirpanalle iski viikko sitten rs-virus. Sitä on paljon liikkeellä ollut nyt syksyllä ja vieläkin on epidemia päällä. Ompas ollut hankala köhä. Ruokahalu ollut onneton ja paino laskenut viikossa 150 g.
Eilen pirpana alkoi taas juttelemaan ja tarkkailemaan ympäristöä ja nyt jaksaa valvoa leluja katsellen. Hymykin irtoaa herkästi taas. Ruokakin maistuu hieman paremmin onneksi.
Räkää tosin riittää vielä vaikka muille jakaa. Ollaan viimepäivinä käyty kolmesti päivystyksessä imemässä räkää kurkusta kun sitä ei kotikonstein saanut pois. Kuumetta oli kolmena päivänä 38 asteen kieppeillä.
Täytyy vielä tarkkailla tuleeko jälkitauteja, korvatulehdusta, keuhkoputkentulehdusta ym mukavaa.
 
Onneksi on alkanut edes hieman hellittää, pikaista paranemista. :Heartred On niin rankkaa ja avuton olo aina kun pienet sairastavat. :sad001
Ja toivotaan ettei mitään jälkitautejakaan ilmaannu.
 
Nyt sairastaa äiti. Joku vatsatauti ilmeisesti. Täysin vetämätön ja uupunut olo. Vatsa kipeä ja hirmu turvonnut. Kauhee nälkä, mutta mitään ei oikein pysty syömään.
 
Paranemisia hoosianna. Toivottavasti ei pieneen tartu.

Kauhulla odotan oksennustautia joka väistämättä lapsiperhe-elämän seurauksena meillekin jossain vaiheessa rantautuu. Oon oksutaudin sairastanut joskus teininä viimeksi niin en edes muista miten karmeeta puuhaa se on. Saati et jos lapset sairastaa niin miten siinä menetellään.. eihän ne mihinkään sankoon osu :nailbiting:
 
Äh, vatsataudit on kyllä ihan kamalimpia. Meillä oli joskus perheen joulutraditiona olla koko perhe noroviruksessa. :rolleyes: Pikaista paranemista Hoosianna!
 
Tsempit HoosiAnna, ehkäpä inhottavin tauti!

Itsekin odotan kauhulla mitä se mahatauti lapsiperheessä on. :nailbiting:
En muista koska oon oksennustaudissa ollut, mutta pelkään oksentamista ja se on aivan hirveää.
Miten siinä sit lasten tukena oon. Pakko skarpata.
Kerran pidemmällä automatkalla esikoinen voi pahoin ja kaaressa lensi. Se oli jo melkosta. o_O
 
No niin, nyt vasta alkaa olla tauti voitettuna. Edelleen kyllä närästää ja vatsa on ajoittain kipeä. Muut ei ole saanu mitään oireita, mikä ei kyllä haittaa laisinkaan.
Tauti vei maidon ja nyt olen yrittänyt pumppailla minkä kerkeän. Näyttää vahvasti siltä, että jää maidontuotanto reilusti alle sen mitä se oli ennen tautia ja heruminen on melko paljon nihkeämpää. Onneksi on pakkasessa maitoa reilusti.
 
Nonni :mad: nyt on flunssa taas rantautunut meille :eek: vastahan me miehen kanssa sairastettiin ja ehdittiin just lopettaa kahden viikon yskiskely niin eilen alkoi esikoisen nenä vuotaa ja nyt illasta juniori alkoi niiskuttaa :nailbiting: En kestä :sad001

Toissayö oli jo huono ja esikoinen nukkui osan yöstä meidän välissä todnäk flunssasta johtuen. Viime yö meni yllättävän hyvin, annettiin panadolia 4 aikaan ja sitten nukkui aamuun saakka, mitä nyt yskiskeli ja huokaili. Saas nähdä miten nyt sitten kun on molemmat kipeenä että nukkuuko kukaan :meh: voi räkä, kyllähän se niin on että kun toinen sairastuu niin ei siinä auta mikään, kyllä se toiseenkin tarttuu.
 
No voiihan... Nuppu, pikaista paranemista pienokaisille! :) Oon itsekin ajatellut että kyllä varmasti toinenkin sen taudin saa jos toiseen tarttuu.
En sitte tiedä suojaako äidinmaito esimerkiksi kuinka? Kun monesti lukee että itse ollut vaikkapa mahataudissa ja pelännyt että vauvakin sais.

Meidän anoppi oli just toissa viikolla flunssassa ja toivoi ettei poikaan ois tarttunut.
Kysyttiin tällä viikolla että onko tervehtynyt täysin, ilmeisesti omasta mielestään oli ja otti pojan hoitoon. No heti seuraavana päivänä ilmoitti kun on kauhea flunssa, huooooh... Tälläisinä aikoina sais kyllä malttaa sairastella ja parantua rauhassa.
Yleensä on tosi ajattelevainen ja ehkä oikeasti koki olevansa terve. Vähän kyllä luulen että ikävöi poikaa niin paljon eikä malttanut odotella.
 
Monelta suunnalta olen kuullut, että tämän talven flunssat ja osin kai influenssatkin on sellaisia, että ne tuntuvat menevän ohi, mutta sitten pukkaakin uuden taudin yhtäkkiä. Saattaa olla ehkä ihan eri pöpökin sitten, tai näin mä ajattelen, että vois olla.

Kyllä täytyy edelleen koputtaa puuta, ettei meille ole rantautunut mikään pöpö vielä, luulen, että olisin aivan hukassa, jos tuo pieni vauva nyt sairastuisi :sad001
 
Monelta suunnalta olen kuullut, että tämän talven flunssat ja osin kai influenssatkin on sellaisia, että ne tuntuvat menevän ohi, mutta sitten pukkaakin uuden taudin yhtäkkiä. Saattaa olla ehkä ihan eri pöpökin sitten, tai näin mä ajattelen, että vois olla.

Kyllä täytyy edelleen koputtaa puuta, ettei meille ole rantautunut mikään pöpö vielä, luulen, että olisin aivan hukassa, jos tuo pieni vauva nyt sairastuisi :sad001

Meillä kans puuta koputetaan kun ei olla kukaan vielä oltu sairaana vauvan tulon jälkeen.
Harvoin kyllä muutenkin ollaan flunssaa sairastettu.

Oksennustauti on sellainen mitä kauhulla odotan. Itsellä ei ole sitä ollut varmaan 15 vuoteen.
 
Hohhoi, esikko alotti to aamuna oksentaa. Oksensi seuraavaan yö kahteen. Mies onneks tuli aikasin to päivänä auttaa.. No esikko "parani". Mies nuupahti la aamuna, päivällä oksensi kerra iha kunnolla. Itelä alko la alkuillasta mahassa kiertää ja tuli sit pöntöllä istuttua aika monesti, yöllä piti kerran oksentaa. Esikko la illalla rupes oksentaa uudestaa, mies jäi alakertaa nukkuu sen kans ja kaks vai kolmesti vielä oli tullu, puolen yön aikaa viimeks.
Nyt kauhulla ootan et tuleeko vauvalle :'(
 
Voi ei aneska, mikä tauti :depressed:

Meillä tämä on jo kolmas flunssa vauvan syntymän jälkeen :eek: ihan ensi viikkoina oli esikoinen flunssassa, kumma kyllä silloin ei vauva saanut tartuntaa. Sitten me miehen kanssa ed kk vaihteessa ja nyt tytöt. Jännästi on sairastettu osissa.

Kaverin vauva oli just hoidossa rs-viruksen takia. Kuulemma nyt pyörii 200 erilaista flunssapöpöä, että siitä vaan sitten valitsemaan mikä olis itelle sopiva :wtf: rs-virusta pelkään kauheesti, nyt kuulostellut hengittämistä ihan neuroottisesti. Tähän asti onneksi kuulostanut suht hyvältä.
 
Voimia kaikille sairastajille. Vaikka lapsella ei edes olis kovin kummonen tauti, niin yllättävän rankkaa on kun jää omat unet ja lepo vähemmälle.
Oksennustauti on kyllä semmonen mitä pelkään.
Meidän pirrellä oli tuo rsv ja kyllä sen sitten huomaa jos on tarvetta lähteä lääkäriin. Ongelmahan siinä on se nenänielussa oleva sitkeä räkä ja limasuuden vuoksi oksentaminen.
 
Meillä näyttää kuopuksen räkätauti jo hellittävän. Nenä ei enää hirveästi vuoda ja jos vuotaa on juoksevampaa. Esikoinen sensijaan on vielä todella räkäinen. Viime yönä annoin panadolia vauvalle kun huusi kuin syötävä.

Oli kaikinpuolin hirveä yö. Mies taas aamuvuorossa ja nukkui sohvalla joten minä yksin huolehdin tytöistä. Sain nukuttua joitakin puolen tunnin pätkiä :wacky: juuri kun olin saanut kuopuksen siliteltyä uneen alkaa esikoinen vuorostaan huutamaan kuin syötävä (mikä hänellä on jokaöistä). Kevyessä unessa oleva pienimmäinen tietysti herää taas hirveään huutoon ja eikun kaikki taas alusta :grumpy: tai sitten välillä esikoinen alkoi yskiä louskuttamaan jota jatkui 15 min jonka aikana vauva ei herännyt. Mutta heti kun se loppui :hungover:

Ihanaa että iltapäivästä pitää vielä lähteä ajelemaan parin tunnin ajomatka ja täällä meillä ainakin sataa erittäin sakeasti lunta, että hienoa kun silmät ristissä muutenkin :dead:

Hiuksen hienosti nyt väsyttää
 
Voivoivoii meilläkin esikoinen nyt illasta aivasti ja äsken havahtui hereille nenä aavistuksen tukossa.
Toivon niin ettei ois mummun peruja flunssa, kun hänellä niin rajut oireet. Tästä tosin viikko, että aika pitkään ois itänyt. Ei olla nyt oltu paikoissa joista suoraan ois tartunnan voinu saada.
Oon hieman pelon sekaisin fiiliksin täällä kun toki se päivä koittaa kun meilläkin sairastellaan, mutta osaanko sitten hoitaa ja onhan se nyt sydäntä raastavaa... :arghh:
 
Toivotaan nyt ettei mikään kauhea lentsu tai muu iske. Itsekin mietin, että mitä ihmettä minä sitten teen, jos poika sairastuu, miten osaan toimia oikein :wideyed:
 
Mulla kokoajan kauhee ressi ollu siitä lähtii ku esikko rupes oksentaa. Tultiin viikko sit ti mun vanhemmille, toki sit äiti rupes pe vastaisena yönä oksentaa. Toivon että ois sama tauti ni ei meijä tarvis rueta uuestaa oksentaa.
 
Takaisin
Top