Lapsi sairastaa

Joo kuulemma vähän kaikki voi pahentaa refluksia, myös hampaiden tulo. Lisäksi esim. ab-kuurit, mutta myös tulehdukset jne jne, lista on loputon!
 
Triina onneksi sentään korvat oli ol, varmasti ihana uutinen! :) Ikävä tuo refluksi ja se, ettei asialle oikein saa tehtyä mitään. :sad001 Hienoa, että teillä silti nukutaan hyvin!
 
Joo se on kyllä tosi hyvä että nukkuu ni jaksatte molemmat, äiti ja poika, sit päivisin niit refluksioireita :)
 
Lääkäri ajatteli, että ilmaisuus voi nyt aiheuttaa oksentelua kun meillä selvästi sen mielestä on jonkin verran takaisinvirtausongelmaa ja herkkyyttä mahan kanssa. Koskapa kasvu on kohtalaista niin ei ollut huolissaan. Sanoi, että vuoden ikään mennessä yleensä helpottaa tuollaiset. Saapa nähdä sitten :)
 
No nyt se tuli meille älytön nuha ja lämpööki jo nousee.. tätä oon pelämny millo tulee että osaako sairasta lasta hoitaa :D joopa joo.. toivottavaati pikkune saa unta annoin supon ja nosti päätyy ylemmäs mut kovi ihmeissää tuntuu duhadenänkaa olevan ku joutuu suunkautta henkee haukkoo :/
 
Meil on auttanu ku oon pilkkonu sipulia ja laittanu kippoon/sukkaan ja pään viereen, pinnikseen yöks. Pitää hyvin röörit auki :)
 
Kokeilin sitäki :D mut sänky ja sipuli alko haista niin pahalle et otin pois..
onkohan tässä syytä mennä lääkäriin,ei täs mitää hätää oo kuumettakaan, mut kun yrittää itkee ni ei lähe ääntä vaan sillee pienesti kiljuu. Äiti iha pökkelönä kun lapsi ekaa kertaa kipeenä
 
Onko kukaan lokakuisista sairastanut ahtauttavaa keuhkoputkentulehdusta? Meidän pojun pitkittynyt flunssa muuttui nyt sellaiseksi. :sad001 Tuntuu niin kamalalta kun joutuu antamaan kahta eri lääkettä hengitysmaskilla. Poitsu pistää niin kovasti vastaan että lääkkeenanto on tuskaista taistelua... Ja toista lääkettä pitäisi antaa kuusi kertaa päivässä!
 
Meillä on ollut ihan tavallinen keuhkoputkentulehdus. Maskin kanssa oli hieman taistelua juu :sad001 Mutta lopulta alkoi sujumaan kun vaan varmoin ottein ja rauhallisesti puhuen muutamana päivänä lääkettä annettiin. Ei siis ruvennut mitenkään touhusta tykkäämään, mutta saatiin lääke annettua ihan hyvin.

Tosi kurjaa että flunssa mennyt teillö noin pitkälle. Oikein paljon tsemppiä ja paranemisia pikkuiselle!
 
Autumn ei ole onneksi tuo koettelemus osunut kohdalle, vaikka kaikenlaista muuta onkin. Kuulostaa tosi raskaalta, toivon kovasti jaksamista ja pikaista paranemista!
 
Kiitos :Heartred Ihan paska mutsi fiilis kun mietin että jos olisin kuitenkin víelä tiukemmin yrittänyt sitä nenäimuria käyttää niin olisiko voinut välttyä tältä. :sad001

Muoks. Ja kaiken lisäksi hampaita on tulossa lisää, alhaalla on jo kaksi mutta ylhäällä tulossa ihan pian läpi kaksi lisää ja alhaallakin ikenet pullottaa. Poju on aika kärttykärttyä!
 
Muokattu viimeksi:
Autumn, meillä on käytetty nenäimuria, mutta silti on tullut korvatulehduksia ja keuhkoputkentulehdus. Nenäimuri toki on nopeuttanut räkäisyyden helpottamista, mutta ei se autuaaksi tee.

Lastenlääkäri meille selitti kerran, että vauva hermostuu ja itkee raastavasti nenäimuroinnin tai maskilääkityksen aikana lähinnä siksi, että hänestä pidetään kiinni. Ei siis kivusta tai edes epämiellyttävyydestä. Olen huomannut tämän lukuisten verikokeiden ottamisten kohdallakin. Poika itkee ja protestoi todella voimakkaasti heti kun ote kiristyy. Itku ei kovene lainkaan itse piston aikana ja helpottaa kun kiinnipito lakkaa.

Nyt ei ole onneksi vähään aikaan ollut flunssia, mutta Physiomer babya on käytetty säännöllisen epäsäännöllisesti, jotta nenä on puhdistunut esim oksennuksesta. Poika ei enää edes noteeraa suihkeen laittoa. Jatkaa vaan touhujaan.
 
Triina, saman oon mäkin huomannu! Kiinnipitäminen on se pahin juttu siinä nenän imuroinnissa kuin myös ihan siinäki ku koittaa häntä pukee ja tyyppi olis vaa lähdös livohkaan ni pakko pitää tiukasti kii
 
Triina, saman oon mäkin huomannu! Kiinnipitäminen on se pahin juttu siinä nenän imuroinnissa kuin myös ihan siinäki ku koittaa häntä pukee ja tyyppi olis vaa lähdös livohkaan ni pakko pitää tiukasti kii
 
Joo eihän se nenäimuri tosiaan mikään taikaväline ole, mutta varmasti helpottaisi oloa.

Triina, kauan teillä kesti parantua keuhkoputkentulehduksesta? Me on annettu hengitettävää lääkettä nyt reilut kolme päivää ja vähän on yskä helpottanut mutta edelleen rohisee ja huohottaa hengitys. Nenässä ja nielussa on myös paljon limaa. Voi itku että on kyllä sitkeässä tämä tauti. :sad001
 
Voi kurjuus Autumn :sad001 se on surkeaa kun pieni sairastaa. Meillä keuhkoputkentulehdus kesti kyllä pari viikkoa, mutta sitä "ruokki" jatkuvasti tulehtuneet korvat. Yskä oli todella tiukassa! Tuntui että poika yski jonkun verran vielä viikkoja limaisuuden helpottamisestakin. Käytiin lääkärissäkin pariin kertaan, mutta keuhkot olivat sen ab-kuurin (10pv Kefexin) jälkeen kunnossa.
 
Millaisia oireita teidän vauvoille tuli siitä vikasta rotarokotteesta? Meiän tyttö sai sen nyt vasta vajaa 7kk ikäisenä, ja tuntuu et vatsaoireita on joo, mut aika paljon alkanu pulauttelee maitoa, ruokaa, limaa..
 
Meille ei kans tullut mitään rotasta... :)

Oon täs ihmetellyt, et meillä ei ole ollut vielä ainuttakaan flunssaa tai muuta... varmaan iskee sit joku supervirus enstalven koko perheeseen. Toisaalta itekin on ollut kyllä terveenä jo toista vuotta - ei ainuttakaan flunssaa, vaik tos pääsiäisenä oli joku ihme vilustuminen, joka loppu ku seinään. Mä oon siis usein ainakin yhden flunssa vuodes sairastanut, mut oikeastaan oiskohan viimesin flunssa ollu 2013 kesällä... tää on vähän outoa :P

Nyt koputan puuta, et pysytäänki terveinä.
 
Takaisin
Top