Lapsen talviurheiluvälineet

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mitä kaikkia ns. talviurheiluvälineitä teidän lapsiltanne löytyy? Kelkkaa, pulkkaa, luistimia, suksia?

Meillä on läjä erilaisia laskuvälineitä liukurista rattikelkkaan, ja lisäksi isoimmilta lapsilta löytyy luistimet. Juuri kolme vuotta täyttäneelle en ole luistimia hankkinut, koska en suoraan sanoen usko että hänelle kannattaa sellaisia vielä ostaa. Osa luistelukentistä vuokraa luistimia, joten jos hän haluaa päästä kokeilemaan, voimme vuokrata. Esikoinen kokeili ekaa kertaa luistelua juuri saman ikäisenä, ja siitä ei tullut yhtään mitään. Lapsissa on toki eroja, mutta en ehkä viitsisi ostaa luistimia turhaan.

Nyt mietin suksien ostoa eskarilaiselle. En ole itse kovin innokas hiihtäjä, mutta hän tykkäsi siitä viime vuonna kun kävivät päiväkodin kanssa hiihtämässä (silloin hänellä oli lainasukset), ja nyt yksi kaveri on kysellyt hiihtämään. Uusia en viitsi ostaa ihan jo hinnan takia, mutta käytettyjä olen vähän kärkkynyt. Niistäkin osa on kyllä aika kalliita, ja mietinkin, kuinka paljon niille sitten tulisi käyttöä... Toki sukset voi myydä eteenpäin jos hiihto ei maistukaan.
 
Mäen laskuvälinettä löytyy vaikka minkämoista! Luistimia on 3 isommalla 5,6&7,5v samoin sukset!
Minäkään oo kaksinen hiihtäjä toisin kuin lapset... itse sitten lanaan pulkkaa perässäni (kävellen kylläkin) kun lapset haluaa hiihtämään:wink meillä päin hiihto aloitettiin eskarissa ja senkun jatkuu ykkösellä:wink
 
Meillä nuille 5v&3v:lle löytyy perus mäenlaskuvälineet, molemmille luistimet ja sukset. Luistimet ollaan joko saatu tai sit hommattu kirppikseltä.

Joulun jälkeen meinasin ostaa nuoremmalle Honkkarista luisteluavun joka on kyllä tosi kätevä juttu lapselle joka harjottelee luistelemista! Pääsee itse sillä hyvin menemään ja harjottelemaan. Harmi vain että ne oli jo loppuun myyty.
Oon muutoman kerran käyny luistelee lasten kans, mut tuo 3v ei hirveesti oo lajista syttynyt. Kaatumiset ei kiinnosta häntä ja luistimet ei tunnu kivoille.

Lapset tykkää myös hiihtää paljon, varsinki tuo isompi. Viimevuonna ostettiin sille uudet sukset, ei mitkään kaiken kalleimat mut meidän käyttöön passelit. Nuoremmalla on käytössä harjoitus sukset, mut näkee kyl ettei niistä niin pidä kun niissä ei oo monoja. Eli ennenku hoidossa alkaa hiihto, niin hommataan taas isommalle uudet sukset ja nuorempi saa sit ne yhet talven ajetut..
 
Meiltä löytyy pulkka, sukset ja luistimet. Sukset ja luistimet saatiin sattumalta ilmaiseksi. Hiihtämistä on harjoiteltu vaihtelevalla innolla. Luistelemaan ei olla tänä talvena ehditty, osittain kun täällä ei pakkasia kovin kauaa ole ollut. Jos uuden vuoden jälkeen oli niin silloin oltiin itse poissa eikä päästy hyödyntämään. Jospa tänään ehtisi jäälle välipalan jälkeen...

Niin ja lapsi täytti syksyllä 4-v.
 
2-vuotiaalla on pulkkaa ja liukuri mäen laskuun, luistimet on sellaiset, joissa kokoa saa säätää 26-30 ja sukset, joiden siteisiin saa kengät kiinni, niin ei tarvitse monojen kokoa vielä miettiä. Luistelu on vielä vaikeaa mutta lapsi tykkää silti, hiihtämisestä tykkää vielä enemmän ja se sujuukin paremmin. Itsekin pidän luistelusta ja hiihdosta. Molemmissa hommissa kyllä huonoilla välineillä saa lapsen inhoamaan harrastusta.
 
Lapset 7v, 6v ja 3v.
On kahdet sukset, jokaisella omat luistimet ja kypärät.
Pulkkia, liukureita, ufo ja stiga.
Kaksi lasten lumikolaakin on, kai sekin liikunnaksi lasketaan? ;D
 
Luistelemaan ei olla tänä talvena ehditty, osittain kun täällä ei pakkasia kovin kauaa ole ollut. Jos uuden vuoden jälkeen oli niin silloin oltiin itse poissa eikä päästy hyödyntämään. Jospa tänään ehtisi jäälle välipalan jälkeen...

Käytiin luistelemassa (tai lapsi kävi, itse olin talvisaappailla) ja haluaa uudestaankin. :)
 
Meiltä löytyy 3 ja 1v. liukurit, pulkka, stiga, lasten kola- ja lumilapio, sekä esikoiselta luistimet ja sukset.
 
3v omistaa pulkan, rattikelkan, liukurin, sukset, luistimet ja sen lumikolan ja -lapion. Joskus potkukelkkaillaan aikuisten kelkalla. Pienemmälle on valmiina vauvapulkka sitten ensi talveksi.
 
Kaikille muille paitsi 2 vuotiaalle kuopukselle löytyy hiihtimet ja luistimet. Lisäksi löytyy stigoja, liukureita, pulkkia, potkureita, kolia jne jne jne. Kaikki ovat käyneet jo hiihtämässä (kuopusta lukuunottamatta), pienimpien kanssa ei olla vielä päästy luistelemaan, mutta kaksi vanhinta on käyneet jo useasti.
 
Meillä on isommilla tuplat 3,5v luistimet ja sukset. 1v nuorimmalle harkitsin myös suksia, koska on varsin näppärä jo motorisesti ja haluaa osallistua kaikkeen. En vain ole noin pieneen jalkaan sopivia löytänyt.. :)

Lisäksi meillä on pulkkia, liukureita ja potkukelkkoja kaikille. Myös kahden istuttava iso kelkka löytyy.
 
Meiltä 2-vuotiaalta löytyy liukuri, pulkka, sukset, luistimet, lumilapiot, sekä molemmista mummoloista rattikelkat (mummoloissa käydään pari kertaa viikossa).
 
Takaisin
Top