Lapsen hiusten värjääminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Missä iässä sinusta lapsen hiuksia voi alkaa värjätä? Onko värillä väliä? Jos itselläsi on kokemusta hiusväreistä, minkä ikäisenä sait värin päähäsi ensi kertaa?

Olin ehkä kuudennella luokalla, kun sain luvan laittaa pinkkiä suoraväriä päähän. Vuotta myöhemmin kestovärejä. Omien lapsieni en antaisi värjätä hiuksia ainakaan kestoväreillä kuin vasta yläkoulun jälkeen. Poispeseytyvillä turvallisilla väreillä aiemmin. Värillä ei ole väliä, vaikka olisi vihreä jos sitä itse haluaa.
 
Itse värjäsin omaa tukkaani joskus 15-vuotiaana ja tulokset olivat mitä sattuu.

Meillä on suvussa paljon allergiaa kemikaaleja kohtaan, joten jos lasten tukkaa värjätään, aina kampaajalla ja erittäin varovasti. Mieluiten niin vähän altistusta kuin mahdollista.
 
Olikohan kuudennella tai seitsemännellä luokalla kun sain raitoja. Sitä en ihan muista minkä ikäinen olin kun värjättiin koko pää. Varmaan yläasteella. En ole aiemmin miettinyt minkä ikäisenä antaisin lasteni värjätä. Ehkä yläkoulussa. Kampaajalla joka tapauksessa värjättäisiin, kotiväreillä ei ruveta söhräämään. Varmasti saataisi niitä enemmän ihoon kuin ammattilaisten käsissä.
 
Itse taisin olla 16 kun ensimmäisen kerran sävytin. ( on niin huokoinen hiuslaatu, että kevytsävykin pysyy vaikka kuinka kauan.) Koskaan en ole värjännyt itse, aina olen käynyt kampaajalla.

Oma lapsi saa värjätä ( hillitysti) aikaisintaan yläasteella jos haluaa.
 
Taisin olla 12-vuotias kun laitettiin jotain kevytväriä päähän joka meni pesussa pois. Oikeita kestovärejä 13-vuotiaana, siinä oli sitten muutaman vuoden villitys kun kokeiltiin kaikki värit läpi :rolling: En ole värjännyt omia hiuksia 8 vuoteen, odotan jos harmaantumisen myötä iskee kriisi, ja haluaa sitten tehdä asialle jotain. Muuten on hyvä näin, eikä lapsikaan saa esimerkkiä hiusten värjäämisestä.

Oma lapsi saa värjätä yläasteella myös, jos siltä tuntuu.
 
Taisin olla vitosluokalla kun ekan kerran värjättiin. Äiti vei kampaajalle, olin muistaakseni jo pidempään halunnut värjätä.
 
Takaisin
Top