Lapselle nimi julkkiksen/tapahtuman/suosikkikirjan mukaan

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä mieltä olette siitä jos nimi annetaan vaikka jonkun julkkiksen mukaan tai syntymähetkellä tärkeään tapahtumaan liittyen tai noukitaan vaikka kirjasta tai elokuvasta? Oletteko itse tehneet niin?

Itsestäni tuntuisi oudolta valita nimi sillä tavalla. Ei se tyhmältä tunnu, jos joku toinen näin haluaa menetellä, mutta ei sovi meidän perheeseen. Ehkä vähän tylsän tuntuista ja pelkään että sitten lasta samaistaa huomaamattaankin siihen minkä mukaan lapsi on nimetty.
 
Ei tunnu oudolta eikä hölmöltä :) paitsi siinä kohtaa ehkä hassulta jos se on ilmiselvää:grin

Otetaan joku esimerkki:
Lapsi nimetään Harry Potter kirjojen mukaan:
Harry nimenä ei herättäisi ylimääräistä huomiota, mutta Draco tai Malfoy tms olisi ehkä jo huomattavan ilmiselvää:joyful:

Itse nimesin koirani hevosen mukaan, mutta kukaan muu ei sitä älyä kuin minä (ei nyt todella oo sama asia ku ihmisen nimeäminen mutta heitin nyt kun tuli mieleen..:joyful:)
 
En antaisi lapselle nimeä julkkiksen tai satuhahmon mukaan. Satuhahmon voisin kyllä nimetä lapseni mukaan. :grin Minulle on tärkeää, että lapseni saa itse määrittää minkälainen ihminen hän on, joten nimikin on sellainen, jota suurin osa ei yhdistä yhtään mihinkään.
 
Takaisin
Top