Lapselle korvikset

norappi

Keskustelun kolmiottelija
Huhtimammat 2016
Heinäkuiset 2021
Minkä ikäisenä on teidän lapset saanut korvikset? Lävistäjällä vai ampumalla koruliikkeessä? Hyviä mielipiteitä siis kehiin.

Meidän 4v alkanut puhumaan korviksista ja äiti on ihan kauhuissaan. Tiedän että monessa paikkaa on 7v ikäraja. Ei olla kylläkään vielä ottamassa vähään aikaan. Äiti vasta totuttelee ajatukseen. Itselle on äitin kaveri ampunut ekat reijät 4v:nä ja muistan sen hetken aina vaikka olin niitä jo pitkään halunnut.
 
En ainakaan vielä 4-vuotiaalle korviksia laitattaisi. On nuo pienet vielä sen verran kipuherkkiä niin suotta sitä kipua turhan takia aiheuttaa. Mielestäni sen ikäinen ei myöskään tarvitse sellaisia koristuksia. En sitten osaa sanoa, mikä olisi sopiva ikä. Ehkä se 7-v, jos lapsi ne kovasti haluaa. Silloin kun itse olin pieni oli tarjolla ns feikkikorviksia, jotka sai korviin kiinni ilman reikiä. Olisikohan sellaiset teidän tytölle kivat, jos hän korvikset kovasti haluaa?
 
Vielä ei onneks oo ajankohtainen kysymys tuon 2-vuotiaan kanssa, mutta en kyllä vielä 4-vuotiaalle antaisi, ei osaisi "hoitaa" vielä reikiä ja koruja asianmukaisesti.. Rajana pitäisin varmasti ite kanssa kouluikää, että silloin saa jos itse varmasti sitä haluaa. Muistan että itelläkin oli lapsena niitä "tarrakorviksia" ja muita feikkikorviksia, tosi kivoja nekin pikkutytöille :)
 
Siinä vaiheessa, kun lapsi itse haluaa ja tajuaa että mitkä on korvikset. En menis viemään vielä niin pientä mihkään lävistettäväksi, joka ei itse ymmärrä siitä mitään.
 
Kun itse haluaa ja pyytää niitä..

Ehdottomasti lävistäjälle.. Ei ampumalla :sad001
Kuin moni on lukenu jo tutkinu miten ampumalla tehty koru menee läpi korvasta?
 
Ikään en osaa ottaa kantaa, mutta ehdottomasti lävistäjällä reiän teko. Lävistäjällä on neula aina steriili (jos siis käy kunnon paikassa), sitä koruliikkeen "ampujalaitetta" ei saa oikeasti riittävän hyvin desinfioitua.

Itse sain muistaakseni 10-vuotiaana korvakorut, mutta muistan edelleen sen järkytyksen, miten kipeää se teki ja miten hankala oli nukkua korvisten kanssa. Alussa kun niitä piti pitää jonkun aikaa, että reiät eivät mene umpeen.
 
Takaisin
Top