La marraskuu 2016

Ellipsi, meillä poika sopeutui hyvin.. alkuun aamulla viedessä itki perään mut nopeasti oli rauhottunu ja alkanut puuhastelemaan muiden mukana :)
Nykyään vaan vilkuttaa kun jää hoitoon :grin

Ja kyllä myös meillä toteutui sairastelukierre.. joka kuukausi ollut joku pöpö tai virus :sour: poissaoloja on ollut paljon.. Tällä hetkellä korvatulehdus :dead:
 
Meillä ei olla päiväkodissa, ja syksyllä syntyy perheeseen toinen lapsi. Yksittäisiä hoitopäiviä isovanhemmilla on vietetty, ja hyvin on mennyt. Mutta siis edelleen luen tätä palstaa :)
 
Meilläkään ei vielä marraskuinen oo päiväkodissa ja toista odotan nyt ja syntyy joulukuussa.
Mäkin luen satunnaisesti tätäkin puolta edelleen :)
 
Mulla myös tulee aina ilmoitukset täältäkin. Meilläkään ei olla päikyssä ja toisen pitäisi syntyä elokuussa :-)

Isovanhemmat ovat kyllä hoitaneet ja hyvin menee heidän kanssaan. Myös yönukutukset hoituu vaikka ei oo ihan yökylässä ollutkaan (ollaan viimeistään yöllä saavuttu samaan paikkaan).

Muuten ollaan kyl sairasteltu jonkunverran, hampaiden tulo aiheuttaa aina kuumeen, yksi keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus ollut. Muuten suht vähällä selvitty. :-D
 
Täällä marraskuinen ei ole vielä päivähoidossa, ei myöskään 3-vuotias isosiskonsa. Marraskuisella on ollut vain nuhaa ja yskää (nuhaa monesti), ei vielä muuta. :)

Käyn lukemassa täällä edelleen, mutta salaisella puolella olen aktiivisempi.

Pienin on kerran ollut meistä vanhemmista yön erossa. Silloin meille tuli hänen kummisetänsä puolisoineen hoitamaan tyttöjä, kun minä ja mies lähdettiin toiseen kaupunkiin keikalle ja hotelliin yöksi. :)

Meidän imetystaival päättyi kun tyttö oli 1v5kk. Mitä mahtavinta oli ostaa kaupasta vaatteita niin, ettei tarvinnut yhtään ajatella onko paidassa imetysluukku tai että muuten pitäisi saada edestä auki. :joyful: Tässä nyt 4 vuotta putkeen pitänyt valita vaatteet sen mukaan että joko raskausmahan on pitänyt mahtua niihin tai sitten imetyksen on pitänyt onnistua. Mikä vapaus kun sai valita mitä vain. :p
 
Mä myös lueskelen tämän puolen kuulumisia.

Marraskuinen eikä isoveljensä ole päiväkodissa vaan kotihoidossa edelleen. Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin. Mä teen satunnaisesti keikkahommia ja lastenhoito järjestellään pääsääntöisesti hyödyntäen miehen etäpäiviä silloin, teen lähinnä iltavuoroja ja viikonloppua.

Viime syksy oli täynnä sairastelua, siis ihan flunssaa, mutta nyt kevät on ollut ihmeellisen tervettä.
 
Meillä on sairasteltu melko paljon vaikka päivähoidossa ei ollakkaan..

Piti vain sanoa että ihanaa kun meidän marraskuisten poppoolaisille on tulossa taas pienokaisia :Heartred meillä ehkäisy on jätetty pois vuoden alusta mutta vielä ei ole tärpännyt. Imetystä on edelleen ja lapsi siis piakkoin puolitoistavuotias :)
 
Täälläkin seurataan foorumia, hiljaista on ollut julkisella puolella..

Meillä ei marraskuinen ole vielä päiväkodissa, elokuussa aloittaa. Toivotaan ettei isoveljen viime syksyisen aloituksen tapaan tule flunssaa flunssan perään... Koko viime syksyn sairasti siis esikoinen, marraskuinen pysyi enimmäkseen terveenä silloin. Kolmas syntyy lokakuussa joten senkin vuoksi voitais koko porukka terveenä kestää.. Isommat siis jatkaa syksyllä päiväkodissa koska äidillä ei riitä tarpeeksi aikaa ja energiaa tarjota aktiviteetteja, lasten parhaaksi :) Meillä pienempikin selkeästi alkaa jo kaivata tekemistä ja seuraa, ja sitähän ne sit päiväkodissa tarjoaa.
 
Meillä poika aloitti päiväkodin maaliskuun alussa.Alku oli vaikea,kun on ollut niin äidin poika.Nykyään taas ei meinaa saada lähtemään kotiin päiväkodista... :D Kolme kertaa ollut poissaolopäiviä ja joka kerta johtunut hampaan nostattamasta kuumeesta.Ikää nyt vähän reilu 1v6kk ja tissihän meillä on edelleen käytössä. :)
 
Voihan hampaat! Onko muilla hampaat aiheuttanu "ongelmia"? Meillä poskihampaiden tulo oli melkoista tuskaa. Huonoja öitä, ärtyneisyyttä, lyhyttä pinnaa, syömättömyyttä, kaiken kielletyn suuhun laittamista, puremista... Nyt 12 hammasta ja seuraavia ilmeisesti taas puskemassa läpi. Kumpa tulisivat pian kaikki loput, niin loppuis tämä rumba. Tosin nyt enää oikeastaan levottomat yöt ja välillä ei lämmin ruoka maistu.
 
Ellipsi kyllä! Yöunet on lyhyemmät ja päikkärit on lyhyemmät ja herätessä pitää vaan itkeä äitin sylissä (nii että äiti laulaa puoli tuntia Oravan pesää, jota lapsi on kuunnellu mahasta asti) ja hakea asentoa venkoillen ja välillä maahan valuen mut kuitenki syliin haluten. Ruoka maistuu kyllä hyvin, niinku aina, mut iltapalalla ku on jo kova väsy, ei oikeen jaksais/huvittais syödä ainakaan ilmaan "pikkakkaa"ta eli pikku kakkosta. Eikä oikein niinkään. Yötutista en ees kuvittele vierotusta ennen ku homma helpottuu. Mut poskihampaita on läpi vasta kaks, nii meillä mennään varmaan aika lähelle sitä 2 vuotta yötutin kanssa. Tänään sai varmaan ekaa kertaa päivällä särkkäriä hampaitten takia ja yöks annettiin pitkävaikutteisempaa, ettei aamulla ois niin inhottava olo.
 
Te joilla on ollut kuukautiskierron kanssa häikkää, minkälaista vuoto/kierto on ollut? Täällä vuodettu piakkoin 2 viikkoa, sitä ennen kuukautiset olivat kahta viikkoa aiemmin. Kuukautiset alkoivat helmikuussa, imetystä edelleen pari kertaa päivässä.
 
Varpahat, joulukuusta maaliskuun alkuun oli menkat kahden viikon välein ja vuoto kesti runsaana viikonkin. Nyt on normalisoitunut
 
Minä jo hätäpäissäni kävin papakokeissa ja huomenna vielä verikokeissa. Onkos kenelläkään kokemusta keltarauhashormoni kuurista?
 
Varpahat, mulla menkkahäiriöt johtu kilpirauhasesta.. Menkat tuli kahen viikon välein ja vuosin ku seula.. Sidettä sai vaihtaa pahimmillaan suurinpiirtein tunnin välein..
 
Varpahat, mulla menkkahäiriöt johtu kilpirauhasesta.. Menkat tuli kahen viikon välein ja vuosin ku seula.. Sidettä sai vaihtaa pahimmillaan suurinpiirtein tunnin välein..

Olikos sulla aiemmin jo todettu kilpirauhasessa häikkää? Minähän sairastan vajaatoimintaa, raskauden aikana arvot oli päin mäntyä mutta tasoittuivat synnytyksen jälkeen.
 
Olikos sulla aiemmin jo todettu kilpirauhasessa häikkää? Minähän sairastan vajaatoimintaa, raskauden aikana arvot oli päin mäntyä mutta tasoittuivat synnytyksen jälkeen.

Joo, vajaatoiminta on mullakin. Ollu jo useamman vuoden. Mulla ensimmäisenä näkyy kilppariongelmat menkoissa.. Koska joko menkkoja ei näy tai sitte ne tulee tosiaa 2vk välein..
 
Itsellä alkaa kierto tasaantumaan,mutta useasti ovulaatiota ei oo.Ei ainakaan testien mukaan.Nyt taas 'jäin kiinni' kontrollipapassa ja jatkotutkimukset odottaa.Suuri pelko on,että vauvahaaveet voi unohtaa ja toivoa vaan,että terveys säilyisi...
 
Edelliseen aiheeseen liittyen meillä lapsi aloitti päiväkodissa 10/2017 vähän vajaa vuoden ikäisenä ja sairastelukierrehän siitä saatiin. Ensimmäiset kuukaudet oli ehkä puolet päivistä hoidossa ja puolet kotona. Nyt keväälläkin oli joku pöpökausi, mutta nyt taas ollut terveenä. Meillä oli korvatulehduskierre ja tytölle laitettiin putket 23.4. Se helpottikin ja nyt oli terveet korvat mutta nla lääkärissä eilen ilmeni, että toisesta korvasta on putki irronnut ja on nyt korvakäytävässä. Todella harmillista, kunhan ei nyt aloita uudelleen sitä kierrettä taas.
Meillä ollaan täysipäiväisesti töissä molemmat ja tyttö hoidossa. Nyt ostettiin talo viime kuussa ja tämän kuun lopussa päästään muuttamaan. Jos sitä sitten sen jälkeen alkaisi katselemaan olisiko aika toiselle lapselle. Minua harmittaa, kun en ole saanut olla lapseni kanssa kotona pidempään, mutta toisaalta asuntolainaa varten oli pakko töihin mennä. Nyt ärsyttää töissä, kun olen vielä harjoittelijana ja pikkuhiljaa alkaisi töitä siirtyä minullekin ja olen korvaamassa 3/2019 eläköityvän henkilön mutta hitto vieköön kun minun pitäisi keskittyä nyt perheeseen ja lapsiin eikä töihin :sad001 todella ristiriitainen olo ja ankeaa kun tuntuu ettei oma elämä ole oikein itsellä hallinnassa vaan joutuu muiden ehdoilla menemään. :sad001
 
Jenskis, asioilla on tapana järjestyä, tee niinkuin sydän sanoo :Heartred

Nuunuäippä hirmusesti tsemppiä, itsekin nyt odottelen tuloksia. Kerrohan sitten kuulumisia kun tiedät enemmän.

nempsu87 aamulla kävin minäkin taas kilpparikokeissa, katsotaan minkälaiset arvot tällä kertaa ovat.
 
Takaisin
Top