La marraskuu 2016

Minipillerit tulee itelle takas. Ne oli itelle sopivat ennen raskautta ja ne on helppo lopettaa sit kun pikkusisaruksella on lupa tulla.
En vois kuvitella mitään ehkäsyä, mitä tungetaan alapäähän tai ihon alle, not for me... :) ja kumi ei oo vaihtoehto myöskään, kun muutama vuos meinattiin antaa neidin kasvaa ennen sitä sisarusta.

Mileim + tyttö 10vk 2pv
 
Imetys ei ole ehkäisykeino :) Toki ehkäisee yleensä kun säännöllisesti imettää mutta koskaan ei tiedä milloin se ensimmäinen ovulaatio synnytyksen jälkeen tulee. Meillä tää marraskuinen on saanu alkunsa niin ettei edellisen synnytyksen jälkeen kerennyt tulla yksiäkään kuukautisia, tosin oli suunniteltu lapsi, oli vaan yllätys kun ei ehtinyt sitä kuukautisten puuttumisen vuoksi heti huomata :)

Ite haluisin minipillerit käyttöön toiveissa vuodottomuus. Joskus vaan oon kokeillu minipillereitä ja sillon oli 3kk kaikkea muuta kun vuodotonta, et voikohan käydä uudestaan sama jos kokeilee minipillereitä.
 
Mulla e-pillereistä puutu naama niin niitä en saa enää käyttää, minipillereistä tuli ihme oireita ja niitä oli vaan yhet? mitkä ei sisältäny laktoosia, mies ei halua kierukkaa ku joskus kuulemma langat tökkiny eli eipä paljoo jää muutaku kortsu :meh::grin
 
Minipillereiden pahimmat oireet häviää yleensä 3-6kk aikana. Eli jos 3kk vaikka tihuttelee vähän rusehtavaa vuotoa, ni se voi vielä hävitä. Näin minulle ainakin neuvolan th kertoi. Itellä minipillerit tekee menkat joka toinen kuukausi ja tihuttelee sen noin 2 viikkoa.

Arvelin vaan tän sanoa, kun itelläkin on muutama minipillereitä kokeillut kaveri ja jättivät oireiden takia alle 3kk sisään ne pois. Kannattaa antaa niille siis mahdollisuus :)
 
Meilä mennää kortsulla.. en taho mitää ylimäärä hormooneja ja veritulppariskin takia ei pilleritkään passaa.. myöskään mitään monivuotista en tahdo sillä pikkusisarus ois toiveissa..
 
Minäkin haluaisin jatkaa kondomeilla mutta sain jälkitarkastuksen yhteydessä hirveät saarnat siitä miten ne ovat äärimmäisen epäluotettava ehkäisykeino. Mulle määrättiin väkisin minipillerit mutta en meinaa niitä hakea. En tajua miten kortsun voi saada seksin aikana rikki??
 
Minäkin haluaisin jatkaa kondomeilla mutta sain jälkitarkastuksen yhteydessä hirveät saarnat siitä miten ne ovat äärimmäisen epäluotettava ehkäisykeino. Mulle määrättiin väkisin minipillerit mutta en meinaa niitä hakea. En tajua miten kortsun voi saada seksin aikana rikki??

En mäkään, ennen kuin niin kävi :'D en tiedä sattuiko meille vaan huono erä vai mitä, mutta samasta paketista hajosi vissiin kaksi kondomia.

Mä kallistun nyt minipillereihin. E-pillerit tekee musta ihan kamalan hirviön. Ne korostaa mun temperamenttia ihan törkeästi ja saatan räjähtää pienimmästäkin asiasta. Kierukkaa en haluu, jos päätetään tehdä toinen tähän seuraksi. Mä kyl luulen et ainakin pari vuotta menee. Riippuen ihan sii miten ipana kasvaa henkisesti.
 
Varpahat, eihän lääkäri sitä päätöstä tee teidän ehkäisystä. Mikä tahansa ehkäisy voi pettää.
 
Varpahat, tokihan itse päätätte, miten toimitte.
Mulla oli exän kanssa vain hyviä kokemuksia kumeista, mutta nykyisen aviomieheni kanssa saatiin alkumetreillä lukuisia kondomeja rikki. Huomattiin aina ennen kuin "lastit" sisällä. Toki seksissä on aina raskaaksitulemisen riski. Minipillereilläkin voi huolimattomasti otettuna raskautua.
 
Minäkin haluaisin jatkaa kondomeilla mutta sain jälkitarkastuksen yhteydessä hirveät saarnat siitä miten ne ovat äärimmäisen epäluotettava ehkäisykeino. Mulle määrättiin väkisin minipillerit mutta en meinaa niitä hakea. En tajua miten kortsun voi saada seksin aikana rikki??

Meidän kortsun rikkoutuma on ihan just 5v vanha :wink Me kyllä aikanaan huomattiin heti, että kortsu oli menny rikki, mikä lie maanantaikappale olikaan, ainoastaan tuon yhden kerran on mennyt rikki ja heti tietysti raskauduin. Tosin tehtiin ihan tietoisesti päätös että ei haeta jälkiehkäisyä.

Me joudutaan nyt ainakin jokunen kuukausi menemään kortsuilla kun mun munasarjakysta estää kierukan laiton. Mitään hormonia sisältäviä pillereitä en ota enää, niistä sain aikoinani tarpeekseni.
 
Minä lahopää taas ajattelen että minipillerit olisi ainakin meillä epäluotettava ehkäisykeino koska en kuitenkaan muista ottaa niitä ajallaan. Tässä on muutenkin tullut niin hajamieliseksi. Periaatteessahan toinen lapsi kyllä olisi haaveissa, mutta ei vielä. Siksi esimerkiksi kierukkaa en halua.
 
Imetys ei ole ehkäisykeino :) Toki ehkäisee yleensä kun säännöllisesti imettää mutta koskaan ei tiedä milloin se ensimmäinen ovulaatio synnytyksen jälkeen tulee. Meillä tää marraskuinen on saanu alkunsa niin ettei edellisen synnytyksen jälkeen kerennyt tulla yksiäkään kuukautisia, tosin oli suunniteltu lapsi, oli vaan yllätys kun ei ehtinyt sitä kuukautisten puuttumisen vuoksi heti huomata :)

Ite haluisin minipillerit käyttöön toiveissa vuodottomuus. Joskus vaan oon kokeillu minipillereitä ja sillon oli 3kk kaikkea muuta kun vuodotonta, et voikohan käydä uudestaan sama jos kokeilee minipillereitä.

Aloitin minipillerit ja menkat alko 2 pv sitte eli 10 pv pillereiden aloituksen jälkeen. Ja voin sanoa että on muute vuoto! Mut nää on henk.koht joten kannattaa kokeilla. Nyt siis synnytyksestä 10vk.

Kokeilen näitä laatan pari tai muutaman ja jos on taistelua just vuodon tai kutinan kans nii lopetan. Sitte pitää mennä spärdäreillä. En aio kierukkaa vielä ottaa ku toivon heti vuoden jälkeen et vois jättää ehkäisyn pois (sektion jälkeen vuoteen ei saa raskautua). Kutina voi olla mistä vaan (menkat, joku tulehdus, limakalvomuutokset hormooneista/raskaudesta jne) joten en vielä siitäkään huolestu.
 
Mä olen ollut aktiivisempi tuolla toisaalla nimeltä mainitsemattomassa paikassa :D ni tämä on vähän jäänyt. Meille kuuluu hyvää.

Eemil Elias sai nimen viikonloppuna.

Maaginen 2kk tuli täyteen ja poika on yhtä hymyä ja jutteleekik jo. Viihtyy kantoliinassa :)
Vaunulenkilläkin nukkuu. Yöt on mun mielestä normaaleita vauvan öitä. Kiukutaan nukkumaan käydessä. Syödään kerran pari, välillä vaan melkein herätään tarkistamaan onko tissi tallella ja jatketaan unta äidin vieressä.

Imetys oli yhdessä kohti hyvin haasteellista ja olin jo luovuttamassa ja eri korvikkeita kokeiltiin. Mutta, nyt taas imetys sujuukin.

Ehkäisyä en ole miettinyt. Hormooneita en halua. Ehkä meil sit tulee suurperhe ;D
 
Aloitin minipillerit ja menkat alko 2 pv sitte eli 10 pv pillereiden aloituksen jälkeen. Ja voin sanoa että on muute vuoto! Mut nää on henk.koht joten kannattaa kokeilla. Nyt siis synnytyksestä 10vk.

Kokeilen näitä laatan pari tai muutaman ja jos on taistelua just vuodon tai kutinan kans nii lopetan. Sitte pitää mennä spärdäreillä. En aio kierukkaa vielä ottaa ku toivon heti vuoden jälkeen et vois jättää ehkäisyn pois (sektion jälkeen vuoteen ei saa raskautua). Kutina voi olla mistä vaan (menkat, joku tulehdus, limakalvomuutokset hormooneista/raskaudesta jne) joten en vielä siitäkään huolestu.

Onko oikeesti niin, ettei sektion jälkeen saa vuoteen tulla uudestaan raskaaksi?! Miulle ei kyllä tuollaisesta jälkitarkastuksessa mitään sanottu, vaikka mainitsin kyllä että toivottais neidille pikkusiskoa tai pikkuveljeä..
 
Onko oikeesti niin, ettei sektion jälkeen saa vuoteen tulla uudestaan raskaaksi?! Miulle ei kyllä tuollaisesta jälkitarkastuksessa mitään sanottu, vaikka mainitsin kyllä että toivottais neidille pikkusiskoa tai pikkuveljeä..
Mulle lääkäri sanoi,että ei sais vuoteen raskautua (nelonen syntyi sektiolla) mutta tulin raskaaksi kun nelonen oli 10kk. Kaikki sujui hyvin ja synnytin alakautta. Haava ei kipuillut tms ja voinnista ei voisi sanoa että olisi koskaan leikattu. Tätini myös aikanaan saanut 3 lasta peräkkäin sektiolla. Ikäerot lapsilla vain 1v 1kk ja 1v3kk eli aika nopeesti on hän raskautunut uudelleen.
 
Mulle sanoi tuon sektion suorittanut lääkäri. Me kyllä aateltiin alkaa yrittämään syyskuussa, koska en varmaan heti raskaudu.
 
Mullekin sanottiin toi vuosi. Ostin minipillerit nyt alkuun puoleksi vuodeksi, ja korkeintaan 3kk sen jälkeen aattelin syödä niitä. Niitten jälkeen menee kumminki taas hetki, että kroppa toipuu ja raskaus pääsee alkuun. Tän lapsen kohdalla lopetin minipillerit syys-lokakuun vaihteessa, ja raskaus tärppäs helmikuussa. Ja mä kumminkin tein myös ovulaatiotestejä. Eikä pienin vaikuttavista tekijöistä oo varmasti ikä, jota on mukavasti yli 30 vuotta.
 
Juu kyllähän siihen perustekin oli. Ymmärsin siis että kohtu ei kestä heti uutta venytystä leikkauksen jälkeen. Tai siis kohdun arpi. Tämä on varmasti lääkäreiden varotoimi mutta ehkä ny ajateltuna että ei heti leikkaushaavan paranemisen jälkeen tulis uudelleen raskaaksi (kuukausi tms). Mutta varmasti jo joku 10 kk oikein hyvä aika ja kai tuokin on henk.kohtaista tuo kohdun sietokyky
 
Onko oikeesti niin, ettei sektion jälkeen saa vuoteen tulla uudestaan raskaaksi?! Miulle ei kyllä tuollaisesta jälkitarkastuksessa mitään sanottu, vaikka mainitsin kyllä että toivottais neidille pikkusiskoa tai pikkuveljeä..
Mulle sanottiin,että puolitoista vuotta mieluiten..,
 
Mulla oli jälkitarkastus tänään. Olisin sieltä saanut heti mukaan minipillerit, mutta en ottanut kun en tiedä vielä mikä ehkäisy valitaan. Hormonikierukkaa suositteli, koska tämä vauva saattaa olla viimeinen lapsemme. Ja jos kuitenkin vielä yksi haluttaisiin, niin pitäisi olla pitkä tauko seuraavaan, ettei seuraavan raskauden aikana olisi pieniä lapsia (mulla se raskaudenaikainen issias, joka on pahentunut mitä enemmän raskauksia). Varattiin aika mulle helmikuun alkuun perhesuunnitteluneuvolaan, saan nyt miettiä jos tuo hormonikierukka olisi paras vaihtoehto. Mies on jo ehdottanut sterilisaatiota itselleen, mutta olisihan se liian lopullista sitten...

Lantionpohjan lihaksista kysyi, että olenko muistanut harjoitella. No en ole. :D Kokeili sitten ja ihan yllättyi kun ne on kuulemma oikein hyvässä kunnossa, vaikka en ole harjoitellut ja 3 isoa lasta synnyttänyt. :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top