La Helmikuu 2016

beneathbeautiful

Kunnioitettu kommentaattori
Onkos täällä muita vielä helmikuisiin tulevia? Minä "plussasin" eilen ja siitä pari kuvaa voisin lisätä tähän.
4588a06d240558d91d47c6b8ad4336b7
b4d4ef204221cd4a2e5a45044d96c204


Ens viikolla ajattelin neuvolaan soitella kunhan eka tiiän ees minne numeroon soitan :) jännittäviä aikoja..
Miehelle kerroin tänään ja se oli ihan hassu.. korviin asti ulottuvan hymyn saanu tänään moneen otteeseen siltä.
Jonkun verran oireitakin havaittavissa olis, masua nippailee ja vihloo ja suussa raudan maku tai sellanen metallinen maku.. sit etominen ja hirmu ilmavaivat pissahätä ja jatkuva janotus.
Raskauduin ensimmäisestä yrityskierrosta ja oon aika yllättynyt ja osakseen hankala vielä tajuta tätä todelliseksi.. mutta tosiaan nyt näyttäisi siltä että 1.2.2016 olisi laskettu jos noihin mittareihin on uskomista :) ja nyt mentäisiin tosissaan 3+5 viikoilla :) ajoissa plussasin dpo11 jo.
 
Muokattu viimeksi:
Onnea plussista!! :Heartbigred
Kerron hitusen tilanteestamme. :) 23vuotias nainen Länsi-suomesta. Ollaan asustettu miltein 5vuotta yhdessä aviomiehen kanssa. Meillä on myös yrityskerta 1 ja oonkin testaillu ahkeraan vaikka kuukautisten pitäs alkaa vasta ylihuomenna.

Eilen sain haaleasta haaleimman haamun ja tänään oli tummunut haamuksi. en voi uskoa tätä todeksi. Meillä on aviomieheni kanssa poika 1/2014 ja hänelle pikkusisarusta toivomme kovasti. :) Huomiseksi on taas testi kaapissa, mutta kyllä musta tämän aamunen on selkeä haamu ja uskallankin varovaisesti iloita :)


Oviksen tunsin Helana ja nytten oiskin dpo10. Oireita on ollut arat tissit, jatkuva jano ja vessassa ramppaaminen, alavatsaa on myös vihlonut kovasti sekä naama kukkii :D

kuiva.jpg

13847496.t.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Rokkimamsuli, :) hyvältä näyttää!! Onnea ja tervetuloa tänne helmikuisiin! Sainpas viimein kaverin tänne. :) ootko laskeskellu jo millon olis siulla La?
Mä voisin kans valottaa vähän meidään taustaa eli siis esikoistani odotan ja olen tänä vuonna 25 v täyttävä Itä-suomessa asustava naikkonen. Mies on 35v tänä vuonna ja hänellä tänä vuonna 8v täyttävä poika edellisestä suhteestaan.
 
Kattoin laskurista että 3.2.2016, eli aivan helmikuun alussa niinkuin sinullakin. Plussasin eilen haamujen haamun ja hassu sattuma että plussasin myös esikoisesta 23.5.2013. Melkonen yhteensattuma :D Ihana että miehesi on myös todella innoissaan ja onnellinen. Odotus on niin jännää ja ihanaa aikaa :Heartred Joko teillä Isoveli on tietoinen asiasta vai salaatteko häneltäkin vielä tovin?

Minuu henkilökohtasesti jännittää hirmusesti tuleva vauva-aika, kun esikoinen on vauvan syntymäaikaan muutaman päivän päälle 2vuotias.(kuhan nyt kaikki menee hyvin) Mutta tiedän että sisarus on isoin aarre lapselle, niin eikös sitä jaksa taas yövalvomiset ym uudelleen. Esikoinen kun heräilee yhä öisin satunnaisesti :D
 
:) Ei olla kerrottu vielä isoveljelle eikä kenellekään muullekaan kun ollaan niin hirmuisen alkuvaiheessa :) ajateltiin odotella nyt ainakin jonnekin viikolle 8-12 ennenkun kerrotaan :) Veikkaan että teidän pari vuotias on enemmän kun innoissaan sisarestaan sitten! Ystävällä parin vuoden ikäerolla muksut ja ne on ku paita ja pylly nyt ja kyllä muuten touhuaavat keskenään kaikkea :)

Minusta on kans ihan todella jännää kun tosiaan esikoinen itselle ja kun omassa kropassa tapahtuu outoja. Jotenkin ei yhtään edes tiedä että mistähän tässä aloittaisi kaiken tekemisen :eek: vaikka ei tässä mikään kiire ole mihinkään :) mut meidän pitäisi hommata uusi asunto, kaikki tarvittavat tavarat ja vaatteet ja ties mitä :D on ihan sellanen hassu olo kun on niin tietämätön :) koskaan en ole edes vaippaa vaihtanut. Kaipa sitä kaiken oppii :) aion kyllä nauttia tästä kaikella sydämellä :) sikäli kun mahdollinen pahoinvointi antaa periksi.
Meinasitko käydä ar - ultrassa vai meinasitko mennä ihan sinne peruskunnallisen puolen kustantamaan ultraan asti :) minun tekisi mieli käydä jo ennen sitä että sitä näkisi tämän ihmeen omin silmin oikeasti :)
Tämä sivusto on kyllä kiva kun on vertaistukea ja muita samassa tilanteessa olijoita :)
 
Onneksi 9kk on pitkä (mutta lyhyt :D) aika ja kerkii hankkia rauhassa kaikkea vauvatavaraa, mutta helposti sitä suuntaa sinne vauvaosastolle hypistelemään ja tekee hankintoja. Muistan että esikoisesta ostin aika aikasin jo vaatteita ym. Koska ei vaan malta oottaa :D millasta asuntoa meinaatte? Me asutaan 78neliöisessä kolmiossa ja ois tarkotus joskus töihin päästessä alkaa kattelemaan omakotitaloa :)

Vaipanvaihot ja kaiken kyllä opit, synnärillä opastetaan ja ei se vaikeaa ole. Pian sen osaa keskellä yötä hämärässä unenpöpperössä sujauksessa :D mennään sinne ihan perusultraan vaan, se on joskjs rv12? Kieppeillä JOS muistan oikein :D tämä on ihana sivusto ja toivotaan että saadaan pian lisää plussaajia ❤ meinaan itte vielä huomena testata aamupissasta ja varmaan ylihuomenna ja ja haha. Ei vaan voi uskoa että voi ekalla yrityksellä tärpätä! Mulla oli tossa dpo7? Yöllä ihan hirveä suonenveto/polte jossai kohdun/munasarjan alueella ja sillon jo aattelin kun tohon kipuun heräsin että nyt tapahtuu jotakin! Hui että :D
 
Niin no kyllähän sitä tulee varmasti osteltua kaikenlaista :) on onneksi aikaa hyvinkin pitkä aika vielä :)

Meillä on tällä hetkellä niinkin huvittava tilanne että asustellaan reilun kokoisessa yksiössä. Miehen poika vierailee täällä joka toinen viikonloppu.. ollaan etsitty asuntoa jo tosi kauan mut on ollut aika järkyttävä kasa matkan varrella epäonnea että ei ole löytynyt tai sitten päästykään minnekään tästä :) nytpä tuota luulisi jo että saataisiin helpommin asunto kun on vauvakin tuloillaan. Enkä malta odottaa että päästäisiin ja pääsisi itsekin asunnon kimppuun sit sisustus ja muuhun hommaan :)
Joo se rakenneultra on kai 10-13 viikoilla kunnan puolesta yleensä :) mulla ois vaan hirmu hötky jo nähdä mitä siellä tapahtuu ja onko kaikki oikeassa paikassa.
Kaiken varmaan tosiaan oppii nopeasti :) ja onneks mieski on jo ennestään ihan tietoinen kaikesta. Niin sen suhteen helpompi..
Oliko sulla millanen synnytys esikoisen kanssa? Mua kammottaa se aivan järkyttävästi, ja luultavasti joudun jonnekin pelkopolille sen asian kans vielä vaikka vielä toistaseksi ei stressaa :)
Mä sain ekan aivan tosi hailuran haamun dpo9 ja sit noi ylhäällä olevat ekat kuvat on dpo11 ja 12 :) ja nyt digin tosiaan dpo13.
Mulle tuli tosi ajoissa ekat oireet ja sit tosiaan tossa dpo 9 aikaan jo alko olee lämmötkin tosi koholla ja pää ihan töttöröö kun kuumeinen fiilis ja masussa oli just semmosta viiltelyy ja jomotusta ja tuikkailua. :) osasin jo kauan aavistaa että nyt tapahtuu. Hihi :D
Ja ei tosiaankaan tullu mieleenkää että tärppäis ekalla kerralla :) mut näin kävi!
 
Onnea asunnon saamiseen!! :) sitä onkin sitten ihana laittaa kuntoon :) En tahdo pelotella ja siis synnytyshän on aina erilainen kaikilla. Mulle jäi kova pelko synnytyksestä. Kesti 29h vesien menosta syntymään ja se kipu oli ihan tajutonta. Epiduraalikaan ei onnstunut niinkui ois pitänyt, sekin sattu ihan jumalattomasti. Mutta tässä sitä taas ollaan vaikka vannoin etten ikinä synnytä. Kyllä pelkopolille menen todellakin. Onneksi kokemukset on aina kaikilla erilaisia ja joillain tulee nopsaa ja ei niin kivuliaasti. :) meette ihmeessä alkuraskauden ultraan jos vaan yhtään siltä tuntuu!! :) me koitetaan sinnitellä perusultraan vaikka vaikeeta se on :D
 
Juu en mä pelkää noit synnytysjuttuja nyt vielä :D onhan se totta että monenlaisia synnytyksiä on ja se on vaan edessä päin. Ja onneksi on olemassa kuitenkin kivunlievitystä verrattaen siihen ettei joskus ole ollut ollenkaan.. :) itsekin varmasti haluan sinne pelkopolille juttelemaan asiasta. Ja siis eilen mies alko jotain typerästi vitsailemaan että "höhöhöö sit ku synnytät ja... Väliliha repeää.... Jne." Mä aloin melkein itkemään ja suutuin sille että et sä nyt voi noi sanoa hitto soikoon.. sit iu se haluaa tosi paljon mun synnytykseen mukaan ni mulla on sellai olo etten haluis sitä sinne.. tiedä sitten miten lopulta käy :D otan jonku äitin sinne tsemppaamaan ja mies saa ootella ulkopuolella.

Ps. Testituloksesi näyttää jo ihan selvältä pyyltä :wink Onneksi olkoon :Heartred
 
Kylläpäs se sun miehes lohkas kamalasti. Noi on semmosia juttuja jotka on väkisinki eessä ja mun mielestä niistä ei tarttis repiä huumoria. Kuitenkin synnytys, siihen liittyvä epätietosuus justiinsa repeämisistä ym. on totta ja jännittää H-hetkellä kovasti. Emmä yhtään ihmettele sun reaktiotas.. oisin ittekki todennäkösesti hiilenä jos joku alkaisi vitsailemaan noin aroista asioista raskaana olevalle naiselle.

Meillä mies oli synnytyksessä mukana ja oli iso apu, hiero supistusten aikana selkää ja autto kaikessa, oli todella iso tuki mulle. En taas ois osannu kuvitella ketään muuta siihen. :D Mutta niin me ollaankaikki erilaisia :) Mutta ohan se niin että ei ykskään mies tiedä mitä se on ja ei samanlaisesti osaa olla tukena välttämättä mitä jo synnyttänyt nainen? emmä tie :D Mutta teet ihmeessä niin kuin susta hyvältä tuntuu, pääasia että saat rennon olon ja jonkun joka tukee ja on vierellä :)
 
Kyllähän mäki haluaisin tosiaan miehen mukaani sinne enkä äitiä :) mut miehellä tunnetusti on maailman surkein huumorintaju oikeasti.. ei tajua yhtään ku ei se häneen koske.. no sittenpähän näkee jos mukaan sit tulee että ei paljoo naurata sen kivun kattelu. Mut tosiaan on toi muuten ihana mies ja uskon kyllä että se sit vakavoituu.. sillon vaan aina kummallinen tyyli vitsailla väärään aikaan väärässä paikassa väärille henkilöille :D ei oo aina tilanne taju ihan kohillaan o_O
Onko sulla minkälaisia oireita siellä jo ? :) mulla oli tosi etova olo lauantaina ja jouduin töistä jäämään pois "flunssaisen" olon turvin.. ihan kauhulla odotan sitä kunnon pahoinvointia kun nyt on jotenki helpompi olo kuitenki. Se kai yleensä alkaa siinä 5-7 viikoilla jos en väärässä oo? Mulla tänään 4+0 omien laskujeni mukaan. Aattelin huomenna soittaa tosiaan neuvolaan aikaa itselleni. Tosi jännittäviä aikoja!
 
Onko hän sellasta tyyppiä että jännittäessä/hermoillessa laukoo hassuja? Tiedän näitä ihmistyyppejä ja hassua kuinka eivät aina osaa ajatella tilannetta. :D Mutta ehkä siihen asennoituu erilaitte välillä, kun tuntee niin hyvin toisen ja tietää ettei hän pahalla.. :D

Alavattaa vihloskelee, aamusin on nenän tukkosuutta ja lämmöt 37. Ei muuta toistaseksi :D Yleensä vissiin se pahoinvointi tulee hiukan myöhemmin, mutta mistäs sitä koskaan tietää. Mulla oli ekassa raskaudessa semmosta etovaa oloa monta viikkoa. Jos en syönyt 2-3tuntiin mitään ni tuli paha olo. Oksensin tasan yhden kerran ja sekin oli hampaita pestessä ilman ennakkovarotusta :D Toivotaan että säästytään oksenteluilta ja etovalta ololta, se on kamalaa. oioi, tuun kaks päivää jälessä ja mun laskujeni mukaan ois 3+5 tänään :) Eletään todellakin jänniä aikoja!! hui että :love7 Mää soitan tossa loppuviikoste kuhan kaikki menee hyvin, mulla on huomenna virallisesti menkkapäivä ja en uskalla ennen soittaa ennenko voin sanoa että ne on myöhässä :D
 
Mun mies on just tollanen. Oon jo aika tottunu ja sit aina kiukkuan sille että et sä nyt tolleen voi hei sanoo että mietippä nyt omalle kohdallesi tämä asia.. sit aina alkaa miettiä. :D ja lopulta yrittää siitäki päästä tyhmällä vitsillä ku ei haluu tapella :D

Siis joo mä iteki aloin just nauraa että kylläpä osasin kirjottaa tasan yhen oireen :D siis on muitakin.. nippailuja ja hassuja tunteita vatsalla ja tosiaan lämmöt huitelee siellä 37 paikkeilla :) tossa to-la oli ehkä huonoin olo ja jotenki ihan kuumeinen fiilis. Nyt ku on syöny ihan hyvin ni olo pysyy tasaisempaa. Oon kans vähän ihmetelly ku toi etova olo tuli niin nopeesri mut se oli oikeastaan vaan lauantaiaamuna. Ihan kuiva suu oli sillon tiiä sit oliko joku nestehukka sitte.. sit pissalla saa ravata kans aika tehokkaasti :) ja rinnat aristanu nyt 2 päivää..

Mulla oli tänään menkkojen virallinen alkupäivä mut ei näy ei kuulu toivottavasti ei näykään :) huomenna aattelin soittaa en tiiä oonks vähän ajoissa mut oon niin malttamaton :)
 
Joo se on kamalaa jos se menee siihen että tartee vattassa olla kokoaika jotain ettei tule huono olo. Si koittaa vetää jotaki porkkanoita parin tunnin välein, vaikla tekis mieli tyyliin pullaa ja hampurilaisia. :D kerrohan si että millon sulla on eka neuvola! :)
 
Minäpä kerron :) tänään tuli kyllä ahmittua ihan kaikkee kamalaa ruokaa :D nuo porkkanat ois ihan jees ostos. Hahha.
 
Haha, no kerrankos sitä :wink onko teillä mitään salaisia sukupuolitoiveita? :)
Meidän lapsiluku on uuden tulokkaan jälkeen täys, niin ois ihana saada myös tyttö. Kaikkea vaaleanpunasta höttöä, aww :D toisaalta taas pojalle ois ihana saada pikkuveli, ois varppina kuin paita ja peppu myöhemmin :) mieskin sanoo ettei hän osaa tehdä muita ko poikia, kun hänen sukunsa on todella poikavoittosta. Joten tyttö jääköön haaveeksi todennäkösesti :P enkä sitä tarkota etteikö toinen poika ois yhtä rakas, tietenkin on ♡♡
 
Meillä on molemmilla pienehkö toive tyttöä kohtaa :) miehellä tosiaan poika jo edellisestä suhteesta niin kaipailisi sitä tyttöä ja itsekin myös haaveillu, mut poikakin olisi oikein rakas :Heartred

Minulla on tässä vähän pelko persiissä kun kävin puoli vuotta sitten papa-kokeessa jossa oli jtn lieviä solumuutoksia ja oli kontrollikäynti ja edelleen on niitä muutoksia :/ seuraavan kontrollin sain vuoden päähän ja jos siellä edelleen niin sit joudun johonkin jatkotutkimuksiin. Tosi paljon vienyt tässä mieltä muualle tämä asia tänään ja eilis iltana. :/ toivois vaan että kaikki on kunnossa ja voisi nauttia raskaudesta.. kyllähän ne siellä neuvolassa jne. Varmaan seuraavat asiaa tarkasti.

Onkos sinulle ilmennyt uusia oireita? Minun oireeni on ehkä vähän helpottanut tässä. Ihan tuli olo että pitäisikö testata uudestaan :D tosin menkat on myöhässä niin jospa se olis ihan todellista :)
 
Takaisin
Top