La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

Poikalupaus saatiin tännekin. Painoarvio oli 390g, joka vastasi viikkoa enemmän nykyiseen la:han. Ei muutettu sitä kuitenkaan, katellaanhan kuinka kasvu sujuu. :)
 
Onneksi se jalka on hyvin korjattavissa :) ja hienoa että muuten kaikki näytti olevan hyvin. Hyvähän se on, että tutkivat kyllä. Pidän peukkuja, että olisi vaan "kauneusvirhe" ❤️
 
Kiitos ♡ Eniten jännittää tämä odottelu ennen tayssiin pääsyä että onko muuta kun tämä kippura jalka. Koska sen pystyy hoitaan eikä tuota kipua vauvalle. Ja huolestuttaa myös jos vauvaa tarvii leikellä... huh. Aika shokki kun ei esikoisen aikana tarvinnut olla huolissaan
 
Tsemppiä Minskuuu odotteluun ja toivotaan että kaikki on lopulta hyvin :Heartred
 
Tänään soittivat tayssista. Eli ens keskiviikkona mennää ekoihin tutkimuksiin. Ei meinaa oikeen öisin uni tulla kun miettii päänsä puhki kaikenlaista..
 
Onneks pääsette tosi äkkiä jatkotutkimuksiin kuitenkin!
On kyllä rankkaa miettiä kaikkia vaihtoehtoja, mutta yritä keksiä muutakin puuhaa ja pitää itsesi jotenkin kasassa nämä päivät :Heartred
 
Juu ja ylipäätään se että vauvassa tavallaan kaikki ei ookkaan "normaalia" ja sitä pitää itelleen koittaa saada ymmärrykseen. Ja vielä kun pelko on kova että olis muutakin vikaa.. Vaikkakin tayssista tänää sanoivat puhelimessa että harvinaisissa tilanteissa kun on kyseessä yksi kampura jalka niin on mitään muuta häikkää kuitenkaan.. Onpas teksti vaikeeta luettavaa näköjään, meinaa vaan kyyneleet nousta silmiin vieläkin kun asiaa miettii. Iloisesta poika vauva uutisista tuli eilen niin äkkiä romahdus miettimiseen mitä seuraavaks ja mikä on hätänä ja miks. :sad001
 
Toivon kovasti ettei mitään muuta "häikkää" löydy. Toki sitä aina kovasti toivoo että vauvassa ei olisi mitään "vikaa", mutta onneksi nykyisen lääketieteen avulla pystytään hoitamaan paljon :)
Tsemppiä odotteluun!
 
Tsemppii Minskuuu teille jatkotutkimuksiin ja kaikkiin tarvittaviin toimenpiteisiin. Toivottavasti saatte hyvää, osaavaa ja tehokasta hoitoa.
Mun tyttöfiilikset osoittautuivat vääriksi, meillekin siis tulossa poika, isoveli saa pikkuvelin. Kaikki toistaseksi hyvin, pikkunen on kova touhuamaan ja ilmottelee kyllä jo tosi tuntuvastikin itsestään. :)
Tilaa on kohdussa paljon, toivottavasti kohtu pitäis nyt vaikka pientä taukoa venymisestään, kun mä näytän jo ihan "loppumetrien mammalta"... Vähän välillä meinaa hermostuttaa, kun esim.jotkut työkaverit käy taivastelemassa mun mahan kokoa ja vertailevat sitä toisten raskausvatsoihin. Koitan pitää tärkeemmät asiat mielessä, ite oon vielä toimintakykynen ja pikkusella kaikki hyvin, että jos nyt vatsa onkin sitten kamalan iso niin olkoon. Ultraaja kuitenkin sano, ettei mun vatsa tai kohtu ole liian suuri. Anteeks pieni purnaus tähän loppuun... Hyvää mieltä ja aurinkoista viikonloppua!
 
Täälä ois yksi uusi pikkukakkosen odottaja Hei :wink meillä lasten ikäero tulee olemaan vain vaivaiset 11-12 kk :) kaikki on onneksi mennyt hyvin nyt odotus aikana ja välillä on olo kuin ei olisi edes raskaana. Nyt maha alkaa olemaan jo senverran iso että alkaa ottamaan selänpäälle kantaa, sekä mahaa, että 10kg poikaa :D välillä tuntuu että miten sitä sitten pärjää ku tämä ensimmäinen on niin äitinpoika ja on mustasukkainen jos otan toisen vauvan syliin. Toivotaan että tottuu tilanteeseen sitten pian :) meilläkään ei vauva suostunut ultrassa sukupuoltaan paljastamaan joten jännitetään loppuun asti kumpi tulee :) Tuosta vatsan koosta... nyt toisessa raskaudessa täälläkin maha on kasvanu todella nopeaa. Ensimmäisen raskauden aikana hyvä jos tässävaiheessa kunnolla huomasi mahaa, niin nyt on kuin olisi viimesillää :D mikähän se on sitten ku oikeasti on viimesillää....
 
Tervetuloa uusille!

Minä olen elänyt todellista hiljaiseloa ja se näkyy jatkuvan. Ei vain jaksa tehdä yhtään mitään. Töissä käynti on jo saavutus ja aamulla herääminen samoin. Nukun todella huonosti ja herään öisin melkein joka yö kolmen maissa ja sen jälkeen vain pyörin ja pyörin. Nukahdan juuri ennen kellon herätystä. Vauva riehuu öisin juuri tuossa kolmen maissa. Saa nähdä minkälainen yökukkuja siitä tulee. Esikoinen oli samanlainen masuasukki aikoinaan. Aloitti riehumisen aina yhentoista maissa ja sitä kesti sitten muutaman tunnin.

Mulla on päällä kauhea flunssa ja olen aivan tukossa. Eilen neuvolassa olisi jo mulle saikkua kirjoittanut, mutta en ottanut kun tiesin, että voin olla 3 päivää omalla ilmoituksella pois. No tänään sitten piti antaa periksi ja lähteä kesken päivän töistä kotiin.

Koin aamulla järkytyksen, kun vessakäynnillä huomasin paperissa verta. Onnkeksi sitä ei tullut paljon, mutta selvästi sitä kuitenkin oli. Seurasin sitä aamupäivän ja sitten oli pakko soittaa neuvolaan. Tulee pissan mukana, mutta ei muuten tiputtele ollenkaan. Neuvolan puhelinpalvelussa oli tosi mukava nainen, joka osasi kyllä tosi hyvin rauhoitella tilanteen. Luuli vuodon tulevan limakalvoilta, koska vuoto ei todellakaan ole runsasta. Mikäli muuttuu kunnon tiputteluksi ja niin sitten pitää lähteä joko synnärille tai soittaa neuvolaan. Ja tietysti aina voi mennä näytille, jos itseä huolettaa. Pitää nyt kuitenkin seurata tilannetta, mutta ihan rauhassa voi kotona seurata. En vain tiedä pystynkö olemaan rauhassa ja nukkumaan ensi yönä ollenkaan.
 
Täällä myös on mennyt monta yötä valvoessa. Tosin johtuen kivuista ja oksentelusta ( joka siis jatkuu edelleen... ). Viime yönä sain nukuttua ja tänään olikin ihan ihme fiilis kun tajusikin maailman menosta jotain :D

Toivottavasti vuodot eivät jatku enää. Jos tosiaan on vaan tuollaista pientä tiputtelua niin hyvinkin todennäköistä että johtuu ihan vaan limakalvojen kuivuudesta. Tsemppiä kuitenkin, tiedän että on stressaavaa!
Itselläni on tullut verta välillä reilummin, välillä vähemmän, mutta johtuu hematoomasta. Mutta alkoi tosiaan ihan todella reilulla vuodolla alunperin... siitä on jo reilut pari kuukautta aikaa ja tässä sitä vaan porskutetaan eteenpäin kaikesta huolimatta :)
 
Sadepäivä: Toivottavasti ei ole mitään erityistä tuo verenvuoto.
Itse ressaan tosi paljon kaikkea tässäkin raskaudessa, vaikka luulin, et olis helpompi jotenkin. Koko ajan ajttelee et jokin on pielessä tai tapahtuu jotain - huoh. o_O

Itse saan edelleen nukuttua ihan hyvin, joskin tuntuu et lonkat puutuu, kun on se tasan kaks puolta nukkua kyljellään, ku mahallaan ja selällään ei pysty.

Pissahätä on koko ajan, ja kuitenkaan rakko ei tyhjene kunnolla loppuun. :wideyed:
 
Kävin tänään tarkistuksella, kun itseä alkoi huolettamaan tilanne. Vauva on liikkunut koko ajan tosi hyvin. No eipä mitään syytä vuodolle löytynyt. Kohdunsuu on kiinni ja kanavaa monta senttiä jäljellä eli sen suhteen ei ole hätää. Eli jos tällaista pientä vuotoa on niin ei ole mitään syytä huoleen. Jos lisääntyy tai tulee kipua niin sitten suoraan synnärille.
 
Helou! Elikkäs, keskiviikkona käytiin äippäpolilla tutkimuksissa ,eka epäiltiin et ois molemmat jalat ja toinen käsi kiemurassa. Sit vauva oikas käden ja toisen jalan eli ei hätää. Nyt siis todettu oikean jalan kampura. Muuten terve poika :) kirurgille aikaa odotellessa että tehdään hoitosuunnitelma ja sit heinäkuussa vielä tayssii ultrattavaks,haluavat kai vaan tarkistaa sen jalan kk ennen laskettua :)
 
Huh, ihania ja helpottavia uutisia ❤️ hyvä että niin hyvin seurataan, että osaa sitten heti alkaa toimia kun tulee sen aika.
 
Juu kyllä helpotti huomattavasti toi tayssi reissu. ♡ tottakai sitä omalla tavallaan miettii asiaa että tällä kertaa ei täysin terve lapsi tuu, mutta olen enemmän kun kiitollinen että muuta ei ollut kuin se jalka.. muuten ois alkanu kaiken lainen miettiminen miten edetään.
 
Takaisin
Top