Lävistykset/tatuoinnit

Minzey

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli onko muilla lävistyksiä tai tatuointeja joihin raskaus voi vaikuttaa? Ite oon miettinyt esim jos olis mahassa joku tatska ja sit joutus keisarileikkaukseen ja se menis pilalle, et mitäs sit?

Itsellä on napakoru ollut jo monta vuotta ja esikon aikana hommasin sellaisen raskauskorun joka venyy ja oonkin vaihtanut sen jo vaikkei vielä vanha kiristäny, mut ajattelin et menee hukkaan kuitenkin jos en laita kun sen satuin löytämään. Koskaan ei neuvolas oltu sanottu mitään korusta.
 
mullaki oli esikoisesta¨napakoru mut otin sen pois, tatska löytyy selästä ja jalasta mut ei ne niis paikoissa onneks mihkään veny. mulla muutenki on äitiltä tullu perintönä tosi elastinen iho, eikä ainakaan esikosta tullut arpia ollenkaan :) vaikka masu oli JÄÄÄÄTÄVÄN kokonen mun 154cm varteeni :wink
 
Saitko/saatko epiduraalin? Vai onko se selässä sellaisessa kohtaa ettei vaikuta? Oon kuullu ainaki siitä että epiduraalia ei sais jos on selässä tatska
 
mulla se on lapaluun kohdalla ja hyvin pikkunen, eli saan juu :) jos ois alaselässä niin sit ei sais.
 
Mulla ei kyllä ole sellaisessa paikassa mihin raskaus vaikuttaa. Tatuointeja kuitenkin on muutama "turvallisissa" paikoissa.
Mutta esikoiselta jouduin ottaa perus korvikset pois kun ne jotenki alkoi "elämään". Industrialiin ei vaikuttanu kuinkaan mutta korvanlehdet alkoi riitelemään korujen kanssa.
 
Mulla on puolet mahasta tatuointia täynnä, edellisestä raskaudesta ei tullut mitään jälkiä/arpia :) selässä myöskin melko iso tatuointi ja tulee aika ylös. Epiduraalin kuitenkin viimeksi sain, vaikka lääkärillä meinas mennä sormi suuhun et mihinkä sen pistäisi :D pisti sitten aika ylös ja jotenkin venytti tatuoitua ihoa selkärangan päältä pois.. Eli vaikka on alaselässä tatuointi niin se ei näköjään aina tarkoita sitä, ettei epiduraalia saa ( tätä mä kyllä pelkäsin edellisessä raskaudessa)
 
On aina kiinnostanut se et miks se tatuointi saattaa estää sen? Mikä siinä on ettei sen päältä voi pistää?
 
Kai siinä on joku että sen musteen läpi ei kai voi pistää.. (Ettei Se muste kulkeudu piston mukana syvemmälle?) Tai näin mä olen ainakin kuvitellut..
 
Kai siinä on joku että sen musteen läpi ei kai voi pistää.. (Ettei Se muste kulkeudu piston mukana syvemmälle?) Tai näin mä olen ainakin kuvitellut.. Aika moista pelottelua se kyllä on, ettei missään tapauksessa saa epiduraalia. (Mulle rupesi ihan ekassa raskaudessa Neuvolantäti kiljumaan, kuinka on turha luulo saada mitään epiduraalia synnytyksessä ja että oma moka Ku nyt sitten synnytys sattuu paljon enemmän! Yksikään lääkäri ei sitä mun selkään suostu pistämään. Siinä oli mukava fiilis ekan neuvolakäynnin jälkeen. No tuli km, joten ei onneksi ole enää tarvinnut olla sen naisen kanssa tekemisissä :sad001 )
 
Kylläpä ilkeästi sanottu sulle! Oishan sen voinu asiallisestikkin selittään.
Se on aina nuissa erikoistilanteissa lääkärin oma päätös pistääkö vai ei. Haluaako ottaa vastuulleen sen jos siinä jokin meneekin huonosti.
 
Mä otin napakorun pois muistaakseni rakenneultrassa kun se olis voinu rikkoa sen ultrauslaitteen kun siitä rullailis yli. Oli tarkotus ottaa jo kotona pois, mutta kun en muistanut niin kätilö lainas kumihanskaa että sain pallosta otteen. Koru meni takas vielä synnytyksen jälkeen kun kokeilin sitten, ilman mitään ongelmaa. Mulla on selässä aika paljon tatuointia mutta ei oo just siinä kohassa mistä epiduraali laitetaan. Mullekin yks kätilö jotain kuittaili et saa nähä saako epiduraalia. Ärsyttäviä tuollaset. Onneks ei osunu mun kätilöks se akka.
 
Mulla taas oli anestasia lääkäri joka oli mäntti synnytykses, se huus mulle et oo jo hiljaa, et mä voin kyl lähtee pois jos et oo hiljaa. Olis tehny mieli huitasta sitä :D koittas ite synnyttää ihan hiljaa
 
Heips! :hello

Hyppäsin tänne lokakuisista 2013 vuojen oottajista, mullakin napakoru ja raskaus puolivälissä. Vielä ei kiristä, mutta miten se raskausajan napakoru toimii, jos napa pullahtaa ulos? Voiko silloin pitää napakorua ollenkaan? En raskis millään ottaa omaa pois kun niin kauan siinä jo killunut.
 
En oo koskaan kuullu noista napojen pullahduksista, mut kaippa tää venyvä koru senkin kestäisImageUploadedByVau Foorumi1370521250.999591.jpg
 
Lävistykset ja tatuoinnit on onneksi sen verta ylhäällä, ettei niistä ole ollut mitään haittaa raskaudessa tai synnytyksessä.

Mutta onpas ollut kohtelua tatuointien vuoksi! Mitä se kellekkään kuuluu, että missä niitä on! :O
 
Se on näyttänyt aina tuolta, ja edellisen raskauden jälkeen siirtyi vähän ylemmäs kun missä alunperin oli, mutta muuten se on aina ollut samanlainen, kun en mikään kukkakeppi ole niin se ei tulekkaan näyttää siltä miltä se näyttää pyykkilauta vatsassa :D mutta kiitos huomautuksesta, otan sen kyllä pois jos se alkaa mitenkään itseä häiritsemään
 
Mulla on tatuoinnit molemmilla puolilla mahaa ja rasvailin säännöllisesti että iho kestäisi venymisen ja viime metreille pääsinkin kunnes todettiin että lapsi perätilassa ja koitettiin ulkoista kääntämistä, jonka seurauksena sain muutamat raskausarvet...tatuoinnit säilyivät ehjänä ja palautuivat hienosti paria tatuoinnin seassa olevaa huomaamatonta arpea lukuunottamatta. Oikeesti ihmiset ottakaa mieluummin ne napakorut pois ja ottakaa synnytyksen jälkeen uudelleen koska se nahka venyy siitä oli millanen koru tahansa, reikä saattaa mennä vinksalleen eikä koru pysy suorassa ja koru roikkuu ikävästi :/ kokemuksen syvällä rintaäänellä neuvon been there done that ja nyt voin vaan toivoo et se menis umpeen ja joskus sais uudelleen laitettua
 
Juu tiedän kyllä miten se on kun on iso maha, oli sama koru esikoisen kanssa eikä mennyt sinänsä miksikään, ja ymmärrän kyllä että joillekin käy huonosti noiden korujen kanssa, mutta itse en niin piittaa siitä käykö sille mitään vai ei, koska elämässä on isompiakin asioita kuin ehkä sattuu napakoru menemään vinksalleen.
 
Mä otin kans napakorun pois ennen rakenneultraa viimeksi, enkä takaisin laittanut enää. Silti mulla jäi pieni arpi.. Mä läträsin ihan tunteella rasvan kanssa jotta tatuoinneille ei kävisi mitään :) vartalovoi toimi todella hyvin!
 
Takaisin
Top