Lähtölaskenta äitiyslomaan!!!!

Täälä kans niin ihanan keväinen ilma; linnut laulaa ja huomasin kun olin koirien kanssa lenkillä, niiin ojat on jo täynnä leskenlehtiä [:)][:)][:)] KESÄ ![;)]
 
Täällä alkoi loma 29.5 eli muutama päivä lomaa jo takana [:)]

Suurin pirtein kaikki tarvittava on hankittuna, nyt olisi vaan tarkoitus laittaa kaikki paikoilleen, pestä vaatteet ja totutella kotona olemiseen. Näin ensimmäistä kun odottaa, niin etukäteen jo vähän pelottaa vaan jäädä kotiin vauvan kanssa. Sitä on niin tottunut, että on työnantajan puolesta päivän ohjelma laadittu valmiiksi [8|]

Mukavaa lomaa kaikille!
 
Mä oon kanssa sellanen ihminen, et oon tottunu touhuumaan paljon ja turhaudun, jos vaan joudun olemaan paikoillani kotona. Sen takii on ihana kun on paljon asioita vielä hoidettavana kun äitiysloma vihdoin alkaa:) Mua kanssa vähän jo valmiiks jännittää, et kuinkahan sitten osaan vaan jäädä kotiin, ja kun oon vielä ajatellu, että oon kotona mahollisimman pitkään ja ehkä jopa sen seuraavankin lapsen "teen" tohon samaan putkeen, ja palaan työelämään vasta sitten. Mutta ehkä ne päivät sitten täyttyy omalla painollaan.

Mut täytyy sanoa, et siitä on jo aika lailla aikaa, kun on ollut poissa työ/opiskeluelämästä muutamaa viikkoa pitempään. Viime vuonna pidin neljän viikon kesäloman, eka kertaa sitten yläasteaikojen... ja nyt olis kumminkin tarkoitus olla vuosia poissa työelämästä!!

Silti, innolla odotan:) Seitsemän työpäivää vielä.
 
Täällä on oltu virallisesti viikko äitiyslomalla + pari vko sitä ennen.'

Lennun lista oli kyl ansiokas! [;)] täällä lattian kuuraaminen kontallaan on jo tukalaa ja maha on aina tiellä, vaikka pieni onkin. Mutta sä aiot nakuttaa autotallia ja kyykkiä kukkapenkissä, oot urhea ja ilmeisen hyvässä kunnossa!! [:)]

Mun tarkoitus OLI ottaa rauhallisesti
- nukkua pitkään, nauttii aamiaisista, lukea
- suunnitella uuden asunnon sisustusta
- hankkia lapselle tarvittavat jutut, pestä ja silittää
- ja treffata kavereita kaikella luppoajalla

Käytännössä syntyi hirveän pitkä tehtävä- ja ostolista jota oon yrittänyt lyhentää ja kiukuttaa kun lista ei lyhene nopeesti. Samaan aikaan kun on nää tavalliset jutut: neuvolassa ja lääkäreissä ravaus, siivous, ruuanlaittoa, pyykinpesua, kauppareissut, pitkiä puheluita, netissä surffailua, tv:n kattomista, kyläreissut jne. [:)]

Päätin nyt palata tohon alkuperäiseen suunnitelmaan ettei olis ihan jokainen päivä ohjelmoitu jollain hammaslääkärillä,sukulaisvisiitillä tai kellarin siivouksella. Tää on eka ja vika kerta mun elämässä olla 5 vkoa äitiyslomalla niin ettei oo vastuussa kenestäkään muusta, joten nyt aion nauttia vaan. Ja vähän pakata niitä muuttolaatikoita... [:D]
 
Taas tuli yksi lisää "virallisiin" äippälomalaisiin [:)]
Vaikka eihän tämä mun arkea juurikaan muuta, kun tammikuusta saakka olen ollut kotona. Eipähän enää tarvitse sanoa olevansa työtön...

Kiva lukea kun muilla on niin paljon suunnitelmia ja tekemättömiä asioita vielä äippälomallakin. Meillä miltei kaikki on tehty, vain tuo pinnasänky kaipaa uutta maalikerrosta. Jos vaan joku saisi aikaiseksi ja menisi maalikauppaan ostamaan sitä maalia. Tai olisihan sitä pientä puuhaa vielä, mutta vihaan vaan tuota silittämistä niin paljon...
 
Heips, täällä alko tänään äippäloma virallisesti! Täytyy kyllä yhtyä papu82:n kirjoitukseen, että ei täälläkään arki mitenkään muutu. Kaksi kuukautta jo kotona oltu...mutta en ole enää sairaslomalla!
 
Samat hommat jatkuu, kun tähänkin asti, eli tiskiä, pyykkiä, imurointia, ruuanlaittoo yms. pientä kivaa kodinhoitoa.
 
Täälläkin tänään alkoi äippäloma sitten virallisesti. Nyt jo alkaa tuntua tylsältä kun ei ole oikeen mitään tekemistä. Saatamme päästä muuttamaan uuteen kotiin toukokuun lopulla. Niiin sitten vasta tekemistä löytyy kun saa pikkusen huoneen laittaa kuntoon. Ja muutenkin sisustella uutta asuntoa. vaikka tuolloin pikkunen on jo voinut tulla :)
 
Tänään alkoi äippäloma! Olen varmaan viimeinen äippäloman aloittaja...
Jännittää jo valmiiksi mitä teenkään huomenna ja ylihuomenna? :)
 
Takaisin
Top