Lähetättekö postia?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hanna

Näppärä viestien naputtelija
Ja äskeisen äp-postimerkkipohdinnan innoittamana: Lähetättekö postia? Itse yhden hyvän ystävän kanssa lähettelemme toisillemme kauniita postikortteja ja joskus kirjeitäkin, ja jonkin verran ostan ja myyn lasten-/naistenvaatteita netin kautta. Mutta muuten on kyllä hyvin vähäistä.

Löytyykö teiltä intoa postitteluun?
 
Ennen oli kirjeystäviä niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Sitten kaikki vaihtoivat sähköpostiin ja sittemmin someen :( Kirjeenvaihto oli suosikkini harrastuksistani!
 
Posti on hinnoitellut valitettavasti itsensä ulos meidän perheestä. Hoidan asiat mahdollisimman pitkälle sähköisenä nykyään.
 
Lähisukulaisille, jotka asuvat kauempana, synttäri tms.juhlamuistamiskortit sekä joulukortit yleensä lähetän, joskus jos jaksan myydä jotain netissä ni ne tietty mutta loppupeleissä aika vähällä käytöllä.
 
En lähetä postia. Joskus yritin, ja posti jäi aina nurkkiin pyörimään, kun en koskaan muistanut viedä sitä postilaatikkoon asti. Sähköposti ja pikaviestimet toimivat helpommin.
 
Jos myyn jotain nettikirppiksillä niin joo, silloin lähetän. Ja ehkä kortteja jouluna (viime jouluna en tosin niitäkään). Hyvin vähäistä on siis.
 
Todella vähän. Muutaman ristiäiskutsukortin lähetin, ja 1/4 ei ole vielä 2,5v aikana päässyt perille. Joulukorteissa oli sama, 1/5 ei päässyt perille koskaan. En halua maksaa pahasta mielestä niin paljoa, mieluummin käytän viestejä ja puheluita, ne on varmoja.
 
Lähetän, tori.fi - myymisiä, kaikenlaisia onnittelukortteja, kutsukortit ristiäisiin tms. "tärkeämpiin" tapahtumiin, joulukortit..

Lähetän, koska itse ilahdun eniten oikeista joulu- ja onnittelukorteista, jotka tulevat postilaatikkoon. Tekstiviestionnittelu ei lämmitä mieltä eikä sydäntä.
 
Sukulaislapset ulkomailla saavat aina synttäri- ja joululahjat postitse, kotimaassa lähetän pari joulukorttia tietyille ihmisille ja kiitoskortit esim nimiäisiin osallistuneille. Enemmänkin lähettäisin jos olisi asiaa, ja tykkään myös vastaanottaa kirjeitä ja kortteja. Kyllä on hinnoittelu vaan kalliiksi mennyt, nytkin joululahjojen lähetys (kaksi pakettia) päätyi maksamaan suunnilleen satasen...
 
Mäkin myyn tori.fissä kaikenlaista, niin sen takia tulee läheteltyä aika usein postia.
Joskus lähetän muuten vaan kavereille kortteja, koska on kiva saada muutakin kuin laskuja. :happy: Pojasta lähetän silloin tällöin valokuvia isovanhemmille, jotka asuvat kaukana sekä siskolleni, joka asuu ulkomailla.

Muistui Tipsin kommentista mieleen eräs kerta, kun lähetin siskon lapsille joululahjoja ja päädyin maksamaan lähettämisestä 50 €, että varmasti ehtii ajoissa perille. Vitsailin tuolloin virkailijalle, että seuraavana vuonna käyn itse viemässä paketit. Tuona vuonna jollain Euroopan lentokentällä oli joku lakko ja lapset saivat pakettini vasta uudenvuoden tienoilla. Ärsytti niin paljon, että kävin todellakin viemässä seuraavana vuonna itse lahjat. :hilarious:
 
Oon koittanut selvitä tästä elämästä lähettämättä kortin korttia. Pakollisia virallisia lomakkeita on tullu läheteltyä ja kun oli oma firma niin sen takia lähti postia jonkun verran. Kortit ja postittaminen on niin kallista puuhaa ja päätyvät kuitenkin roskiin että en näe järkeä pistää rahaa moiseen.
 
Takaisin
Top