Läheisille kertominen

Siis musta tuntuu, että lapsilla on todellakin joku vaisto :biggrin teen töitä alle kouluikäisten lasten parissa, ja vähän ennen tätä raskautta yksi lapsi sanoi ihan yllättäen, että kohta *nimi*:llä on vauva mahassa. Joitain ennustajan kykyjä näköjään :angel4
Hurjaa! :grin Meidän pienoinen vaan potkii mua tai seisoo vahingossa alavatsani päällä :hilarious:
 
Eloinen, sama täällä :hilarious: parasta mönkiä äitin päällä ku rötkötän maassa. Tai potkia naamaan :grin
 
Täällä myös potkitaan ja rymytään päällä.. tosin hassua kun pari päivää sitten se sanoi ”mammalla tissit kipeet”. Vaikka ei edes olleet! Ehkä niissä oli sitten jotain erilaista :D
 
Taapero kiusaa äitiä täälläkin.Imetän vielä iltaisin niin nyt yrittää päivälläkin tissille ja saa kunnon kilarit,kun en anna.Aikaisemmin ei ollut mitään tällaista.
 
Hei,

täällä yökukkuja, olipa kiva löytää tällainen foorumi :)

Minä kerroin ensimmäisenä ystävälleni, sitten sopivan tilaisuuden tullen lapsen isälle. Muille yritän olla kertomatta ennen kuin voimme olla varmempia että kaikki menee hyvin. Minulla on ikää kuitenkin jo 39 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa ja yksi keskenmeno takana (vuodenvaihteessa 2018).
 
Olen kertonut kahdelle tärkeimmälle ystävälle, sillä jouduin kieltäytymään sushilounaasta (jostain syystä suurin herkkuni sushi ällöttää nyt suunnattomasti :sick009 ja listeriankin riskiä kannattaa välttää. Tosin ei tee mieli edes kasvisnigirejäkään nyt) ja heillä olisi kuitenkin epäilykset heränneet. Myös lähimmälle työkaverille jouduin kertomaan, sillä olen täysin nuutunut ja yökkäilen välillä... arvannut hänkin äitinä varmasti olisi, mut eipähän tarvitse esittää reipasta ja käydä salaa sata kertaa päivässä pissillä. :happy:

Ennen ensimmäistä ultraa tulee sukulaiskäyntejä ja sun muuta kinkeriä, niin vähän pelottaa että joudutaanko kertomaan ennen ulraa asiasta. Tosin esikoisestakin kerrottiin ennen ultraa läheisimmille, sillä oksentelin aamuisin ja suurena kahvin ystävänä silloin kahvin haju sai oksentamaan. :hungover:
 
Kun odotimme ensimmäistä niin menimme miehen vanhemmille ja kaikessa hiljaisuudessa kävin ripustamassa vessaan pyyhenipsut missä luki mummi, pappa sekä tädeille omat. Voi sitä ilon määrää kun hoksasivat. Lapsi oli siis heille ensimmäinen lapsenlapsi. [emoji173] Omille vanhemmille kerroimme joululahjan muodossa. Suklaarasia jossa päällä oli kortti johon piirsin pienet varpaat. [emoji173] mun vanhemmilla jo useampi lastenlapsi.

Toisesta en muista miten kerroimme, mutta tämän kolmannen kohdalla olen miettinyt ett pitäiskö ostaa lapsille t-paidat missä lukee molemmilla että isoveli. Katotaa koska hoksaavat ett pienemmästäki tulossa isoveli.
 
Tammikuussa heitettiin pillerit vihdoin jorpakkoon yhteistuumin. Sanoin puolisolle, että ei tässä mitään tapahdu ennen kesän loppua, koska olin realisti - popsin e-pillereitä 16 vuotta. Läheisimmät kaverit ja sisarukseni tiesivät tästä projektista ja olivat kovin innoissaan.

Menkat ovat tulleet koko ajan lähes tunnin tarkkuudella, kunnes viime viikolla ei näkynyt eikä kuulunut mitään. Tein raskaustestejä parin päivän välein ja 5-vuotiskihlajaispäivän aamuna ilmestyi sitten ne kaksi kuuluisaa viivaa testiin. JIPPII!

Edelleenkin olen realisti, että mitä tahansa voi vielä sattua. Niin monella kaverilla ja sukulaisella ensimmäinen raskaus on päätynyt keskenmenoon.

Tällä hetkellä pienestä salaisuudestamme tietävät vain yksi siskoistani ja yksi kaveripariskuntamme, joilla laskettuaika lokakuun lopulla. Olemme aina vitsailleet kamupariskunnan rouvan kanssa, että meidän pitää mammailla sitten yhdessä

Kyllä se tietävien piiri tästä laajentuu, kun viikkoja tulee lisää ja ollaan turvallisemmilla vesillä. Ekan ultran aikoihin olisi anopin 60v juhlat. Olisiko kornia antaa lahjaksi kuva ensimmäisestä lapsenlapsesta? Toisaalta en haluaisi varastaa huomiota hänen juhlapäivänään.

Omat vanhempani ajattelin pitää pimennossa ehkä hieman pitempään. Painosanalla ehkä. En tiedä olisiko julmaa antaa historian toistaa itseään. He ovat silloin aikoinaan salailleet minun odotusta omilta vanhemmiltaan täydet 9 kuukautta, koska tahtoivat kertoa jouluna, että joulupukki toi heille tällaisen nyytin... Naureskelin jo raskaudesta tietävän siskoni kanssa, että jos lähettäisin isänpäiväkortin sijaan ukinpäiväkortin. Toisaalta tämä olisi heidänkin ensimmäinen lapsenlapsi ja he ovat toivoneet sitä siitä lähtien, kun täytin 18 vuotta.
 
Äidille ja siskolle kerroin heti plussauksen jälkeen. Isälle kertomista halusin pitkittää varhaisultran jälkeen ja kun sitten aika koitti niin äitini olikin jo juorunnut isälleni asiasta ja ties kenelle muulle:mad: siskoni oli myös juoruillut yrityksestämme ulkopuolisille, joten kantapään kautta opetus itselleni: ne joita lähimpinä pidin ja eniten luotin, saavat seuraavat uutiset jatkossa kuulla viimisinä. Miehen vanhemmat sai tietää vähän ennen varhaisultraa ja he kyllä ymmärtävät kunnioittaa toisten yksityisyyttä eivätkä ole puolestamme kertoneet kellekään. Että voi ketuttaa oikeesti.
 
Kun odotimme ensimmäistä niin menimme miehen vanhemmille ja kaikessa hiljaisuudessa kävin ripustamassa vessaan pyyhenipsut missä luki mummi, pappa sekä tädeille omat. Voi sitä ilon määrää kun hoksasivat. Lapsi oli siis heille ensimmäinen lapsenlapsi. [emoji173] Omille vanhemmille kerroimme joululahjan muodossa. Suklaarasia jossa päällä oli kortti johon piirsin pienet varpaat. [emoji173] mun vanhemmilla jo useampi lastenlapsi.

Toisesta en muista miten kerroimme, mutta tämän kolmannen kohdalla olen miettinyt ett pitäiskö ostaa lapsille t-paidat missä lukee molemmilla että isoveli. Katotaa koska hoksaavat ett pienemmästäki tulossa isoveli.


Minulla on esikoiselle varattuna t-paita. Etupuolella lukee Minä olen ***** ja minulla on salaisuus. Sitten takana lukee et minusta tulee isoveli. :) Laitetaan se päälle ku vieraillaan isovanhempien luona .
 
Jouduin tänään kertoon yhdelle kaverille kun oli tiedossa, että alkoholia on tarjolla meidän tyttöjen kesäreissulla,enkä olis läpäissyt mitään selityksiä. Yksi toinen kaveri vähän epäli,mutta hän jäi nyt epäileen. Hänelle olisin voinut kertoa, mutta en halunnut parin muun kaverin vielä asiaa tietävän niin oli vähän juonittava!
 
Kipa, mul on kans vaikeeta keksiä mitään selostuksia ja töissä on varsinkin vaikeeta salailla ja selitellä kun ollaan aika läheisiä ja hyvissä väleissä. Onneks loma alkaa kohta niin saan suurimman osan ekan kolmanneksen lopusta pitää salassa vapailla. Ja sitten loman loputtua faktat tiskiin :D
 
Itselläkin alkaa loma nii palailen töihin vasta nt-ultran jälkeen. Sitten voikin pomon luokse marssia ja kertoa että jään pois taas. :hilarious:Helmikuussa palasin töihin vasta.
 
Mulla ois kaverin polttarit elokuun alkupuolella, saas nähä mitä keksii miksei voi juoda alkoholia. :D
 
Noh, se siitä tiedonpanttauksesta. Viikonloppuna kävi niin harvinaisesti, että anoppini lähti mukaamme viikonloppureissulle ja menimme vanhemmilleni yöksi. Arveltiinkin puolison kanssa, että jään kiinni viimeistään siinä vaiheessa kun äitini kaivaa punaviinit ruokapöytään. Alkumaljoista vielä selvisin (kaikki tietävät, etten voi sietää liian makeita kuohuviinejä ja jätin juomatta), mutta sitten tuli jäinen vodkashotti alkuruuan kanssa. Katsahdettiin puolison kanssa toisiamme ja ilmoitettiin, että meidän vuoro pitää maljapuhe. Kerrottiin, että heillä on öbaut maaliskuun 20 päivään asti aikaa päättää, että millä nimellä haluavat ihteään kutsuttavan siitä lähtien. Siitähän se ilo ja riemu lähti sitten kunnolla irti. Tulevat ukki, mummo, mumma ja eno jaksoivat juhlia tulevan isin kanssa puoli neljään asti.

Seuraavana päivänä olimme 30v synttärijuhlissa ja siellä onnistuin hämäämään kaikkia vieraita, kun kaadoin alkoholittomat juhlajuoman skumppalasiin. Illan aikana puolisoni veti serkkupojat sivummalle ja paljastimme pikku salaisuutemme, että heidän pienokaisensa saavat pian uuden leikkikaverin ja että yhdelle heistä pukkaa kummihommia, kuten he olivat sopineet jo pikkupoikana ollessaan.

Sitten olisi vielä jäljellä appiukko ja puolison siskot ja läheisimmät ystävät. Muu suku ja loput kaverit saa tietää sitten syksymmällä, kun ollaan turvallisimmalla vesille.
 
Meille sattui kyläselle viikonloppuna isoveljeni perheensä kanssa, pikkuveljeni tyttöystävänsä kanssa sekä mun vanhemmat. Keitettiin kaffeet ja istutin kuopuksen syöttötuoliin ja löin ruokalapun kaulaan, missä luki "minusta tulee isoveli". Hetken siinä meni ennenkuin äitini hoksasi ekana lukea tekstin ja melkein veti kahvit väärään kurkkuun:hilarious: iloinen vastaanotto oli uutiselle vaikka neljäs jo tulossa.
 
Takaisin
Top