Läheisille kertominen

Mulla on vähän ongelmia, ku mun tosi moni asiakas tiesi yrityksestä ja hoidoista niin ne nyt kysyy ihan suoraan et mites hoidot :D noooo :D oon nyt sanonut et kesä ollaan tauolla ja katotaan miten tilanne kehittyy ja syksyllä sit katotaan :D varmaan läheisimmille asiakkaille kerron rv12 jälkeen
 
Mä en oo kertonut vielä kellekään. Tekis niin mieli kertoa! Näin tänään taas hyvää ystävääni, jonka kanssa meillä on esikoiset parhaat kaverit (2kk ikäeroa) ja joka on viimeisillään raskaana. Tekis niin mieli kertoa, että perästä tullaan, keväällä ollaan yhtä aikaa mammalomalla ❤
Mun paras ystävä tulee meille ens viikolla ja hänelle haluaisin kertoa. Viimeksikin kerroin hänelle jo ennen nt-ultraa mikä oli hyvä juttu, koska sain purkaa ultra-hermoilut puhelimessa hänelle, kun oli ainut, joka tiesi.

Vaikeinta on mun mielestä kertoa eräälle läheiselle, joka on miehensä kanssa juuri päässyt lapsettomuustutkimuksiin.

Miten te kauan yrittäneet ja hoidoissakin olleet toivoitte (vielä lapsettomina tai ei-raskaana) ystävien ilmoittavan raskaudesta?
 
Hilla, ihmiset on tuossa erilaisia. Jotkut suhtautuu hyvin jotkut huonosti. Riippuu miten läheinen ihminen on kyseessä, jos kovin läheinen loukkaantuisin jos ei kerrottaisi mulle välillä rv12-16. Kaukaisista ei väliä.
Mä oon koko pitkän yrityksen aikana yrittänyt suhtautua raskausuutisiin asenteella et muiden raskaudet ei oo multa pois, ja 4.5 vuoden yrityksen aikana viimeiset 2 vuotta onnistunut tosi hyvin ja oon ollut vilpittömän onnellinen toisten puolesta. Itseäni on helpottanut myös se että oon ollu koko ajan lapsettomuudesta, yrityksestä ja hoidoista tiettyyn rajaan asti tosi avoin. Voisin kuvitella et jos on niin että ei puhu ulkopuolisille pitkästä yrityksestä on myös hankalampi käsitellä muiden uutisia ja onnea. Toki, kyllä niitä huutoitkuja on itketty hyvin, hyvin monta kertaa
 
On siis läheinen ja olin ajatellut, että lähetän hänelle viestin ennen muita. Siis ennen kuin saa porukan yhteisessä whatsapp-ryhmässä yhteisen tiedon (luultavasti video, jossa esikoinen kertoo, että hänestä tulee isoveli).

Millä tavoin aiotte kertoa? Me suunniteltiin, että kuvataan papupata-esikoisesta video, jossa hän saa kertoa, että hänestä tulee isoveli.
Esikoisesta kerrottiin isovanhemmille puhelimessa, osalle kasvotusten ja mun sisaruksille kuvaviestillä, jossa kaksi isoa hakaneulaa ja toisen sisällä pikkuhakaneula.
 
Mulla kävi vähän hassusti että tein testin just yhtenä aamuna kun oltiin lähdössä festareille kaveriporukalla niin oli pakko niille kertoa kun edellisenä iltana just oltiin mietitty mihin piilotetaan meidän viinat :D ei olis menny läpi et miks vaihdoin pelkkään mehuun :D
 
Äidilleni olen kertonut ja kahdelle kaverille. Muille kerrotaan ensimmäisen ultran jälkeen :) töissä tosin joudun kertomaan työkavereille ja pomoille heti lomalta palattuani, koska mun työssä altistuu säteille ja joillekin kemikaaleille, jotka voi olla sikiölle haitallisia
 
Kävin perjantaina vanhempien luota hakeen kyytiin mökille vietäviä tavaroita, lähtiessä jätin vessaan plussatestin ja liukenin paikalta :laughing002
Vartin päästä tuli viesti "ovelaa" ja onnittelut :)
 
Kerrotaan nt-ultran jälkeen.
Vähän jännittää kertoa, kuten Nuunuäipällekin, niin meilläkin jo neljäs tulossa. Oma mummoni sanoi jo kolmannen jälkeen "ettehän te sitten enään enempää tee." :facepalm:
Enkä silloin kehdannut hälle sanoa, että neljästä on aina haaveiltu.
 
Pelkään et maha nåkyy jo aikasessa vaiheessa ku edellinenki kasvo tosi isoksi. Mutta jos kukaan ei arvaa niin siinä 12 vk tienoilla kerrotaan. Kirjottelen esikoisesta blogia suvulle ku suurin osa asuu kaukana ja nähään tosi harvoin. Mietin että jos sinne laittas vaikka pojasta kuvan lappu kädessä jossa lukee "miusta tulee isoveli". Sit ainaki näkee ketkä lukee blogia säännöllisesti :)
 
Tänään taas näin yhtä ystävää, jonka kanssa odotettiin esikoisia yhdessä ja teki niin mieli kertoa. Voi olla, että arvaakin, jos yhtään kattoi mun mahaa: aivan jäätävä turvotus!
 
Me kerrotaan sitten kun se näkyy :D Ei mikään kiire, kun viimeksi joutui selittelemään ja se oli henkisesti tosi rankkaa.
 
Kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen. Sisko täyttää tällä viikolla pyöreitä niin harkinnassa vielä jotta pyydettäisiinkö kummitustädiksi.
 
Meillä myös neljäs tulossa ja vähän jännittää mitä isovanhemmat tuumaavat, oma äitini kyllä ainakin on innoissaan kuten jokaisesta uudesta lapsenlapsesta tähänkin asti on ollut. Miehen vanhemmista en mene takuuseen että on niin iloinen uutinen, viimeksi kolmannesta tulokkaasta kerrottaessa muistaakseni kommentti oli tyyliin "jaha vai sillälailla":hilarious: Silti isovanhemmille kerrotaan varmaankin ennen nt-ultraa ja parhaalle ystävälleni kerron varmaan melko pian, ehkä seuraavalla kerralla kun nähdään. Muille kavereille ja sukulaisille kerrotaan vasta ultran jälkeen.
 
Ihana tuo kuva, tollanen ois hauska jos perhe ymmärtäis englantia :D
 
Me ei tosiaan olla kerrottu lapsille vielä koska nehän kerkiäis tässä loppukesän aikana kertoa jokaselle tutulle (ja tuntemattomalle) asiasta :grin Silti tuo pian 4v täyttävä tyttö viimeksi eilen tuli taputtelemaan mun mahaa sanoen "äitin maha on niin iso että siellä on varmasti vauva" :meh: Liekkö se aavistaa sitten. Sanoin kyllä että siellä on nyt vaan paljon jäätelöä ja mehua :smiley-ashamed008 Ollaan mielestäni vältelty puhumasta raskaudesta lasten kuullen kun ne kyllä kuulee ihan kaiken, paitsi sen mitä niille yrittää sanoa. :angelic:
 
Onkohan lapsilla joku erityinen vaisto, kun täälläkin esikoinen on alkanut useasti vaatimaan pikkusisarusta, erityisesti pikkusisko olisi mieleen, eikä ole tehnyt tätä ikinä ennen kuin olin raskaana :) Vielä ei ole aika kertoa iloista uutista juurikin samasta syystä kuin Hidkaulla :wink
 
Onkohan lapsilla joku erityinen vaisto, kun täälläkin esikoinen on alkanut useasti vaatimaan pikkusisarusta, erityisesti pikkusisko olisi mieleen, eikä ole tehnyt tätä ikinä ennen kuin olin raskaana :) Vielä ei ole aika kertoa iloista uutista juurikin samasta syystä kuin Hidkaulla :wink

Siis musta tuntuu, että lapsilla on todellakin joku vaisto :biggrin teen töitä alle kouluikäisten lasten parissa, ja vähän ennen tätä raskautta yksi lapsi sanoi ihan yllättäen, että kohta *nimi*:llä on vauva mahassa. Joitain ennustajan kykyjä näköjään :angel4
 
Takaisin
Top