Kystat ja muut mukavat

Pinderoosa

Oman äänensä löytänyt
Elikkä oisko täällä muita ketkä kärsii keltarauhaskystasta? Multa niitä löydettiin eilen kaksin kappalein vasemmasta munasarjasta ja on todella kipeitä. Pahiten oireilee liikkumisen jälkeen ja aamupahoinvoinnista kärsivänä pönttöön kumarrukset myös aiheuttaa kramppimaista kipua. Tänään tuli uutena vaivana jäätävä selkäkipu joka maatessa tai istuessa on ihan siedettävä mut liikkuminen on yhtä h#*vettiä! On kuulemma noi kystat todella yleisiä eikä niille vissiin tehdä mitään vaan pahalaiset kuulemma itestään kuivuisivat pois. Onko muita kohtalo tovereita?
 
Mullaki löydettiin vasemmasta munasarjasta juurikin keltarauhaskysta. Kipuili alussa enemmän,mut nyt tuntuu että ei yhtään..
Ultrannut lääkäri sanoi,et jos pissatestissä ei näy mtn huolestuttavaa (nyt en muista mitä se mahtoi olla) niin niille ei tehdä mtn. Häviävät itsestään kun raskaus etenee vähän pidemmälle ja sikiölle muodostuu kunnon napanuora ja istukka.
 
Mulla ei taas kivut tunnu lähtevän millään. Viikon sairasloman kirjotti eilen terv.kesk.lääkäri ja panadolin pitkävaikutteista purkin. Toivotteli hyviä jatkoja ja parempia vointeja ja tsemppiä kystakipujen kanssa. Ultranu lääkäri maanantaina totesi isomman kystan vuotavan joka todennäkösesti aiheuttaa kovemman kivun, mutta tokas ettei asialle tehdä mitään. Ensimmäisessä seulontaultrassa vaan tarkistetaan kystien koko ja toivotaan että olisivat jo itsestään lähteneet sulamaan pois. Mulla siis viikkoja nyt 7+5
 
Mulla löydettiin myös kysta toiselta puolelta. Tosin mitään oireita siitä ei ole tullut. Hyvä tietää, ettei ole vaarallinen! Osaatteko sanoa, mistä nämä johtuu?
 
Mulla oli varhaisultrassa molemmissa munasarjoissa, olikohan toinen 3cm halkaisijaltaan.
 
Keltarauhaskysta tulee sille puolelle mistä on irronnu munasolu mikä on hedelmöittyny. Sen puolen munasarjaan tulee myös keltarauhanen mikä pitää raskautta yllä niin pitkään kun istukka kehittyy kunnolliseks. Kun keltarauhanen rupee tuottamaan keltarauhashormonia niin voi tulla kysta/ kystia. Jotensakkin näin. Itellä oli eilen eka ultra missä toinen kysta todettiin pois kuivuneeks ja toinen oli enää sentin läpimitaltaan eli sekin jo katoomassa.
 
Millä tavalla ja missä oireilut ovat olleet? Mulla kipuilee selän puolella välillä noidannuolen tapaan hieman sivulla. EI tullu selästä vaan jostain sisältä ...
 
Takaisin
Top