Kysely ikä - koko ikä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Hyvähän se on että lapsi kyselee ja haluaa oppia, mutta loppuuko kyselyikä joskus? Ja kyselyistä puheen ollen, mitäs teidän lapset on kyselleet? Jakakaas lapsenne hauskimmat ja visaisimmat kysymykset. :)

Kysymyksiä joihin äiti ei ole osannut antaa tyydyttävää vastausta tulee mieleen tällaisia:

Missä on tuon (vessan kaakelin nurkasta puuttuva) pala?
Miksi se mies käveli narulla? (Nuoralla tanssija tivolissa siis.)
Miksi äiti ei saanut tulla laitteeseen vaikka aiemmin sai? (Sanopa se. Käytäntö vaihtui työntekijän vaihtuessa.)
Missä [kaveri] on? (Kun odotettiin kaveria tivolilla.)
Missä on maailmanpyörä? (Tuossa tuo iso laite silmiesi edessä.)
Mikä tuo on? (Vastaus: maailmanpyörä)
Miksi ei saa kaataa suolakippoa pöydälle? (... Äiti ei halua siivota suolaa pöydältä.)
Miksi ei halua?
 
Kai se joskus loppuu, mutta ainakin meidän 6- ja 8-vuotiaat kyselevät vielä kovasti. Juuri reissulla meinasin ajoittain tulla hulluksi niiden jatkuvien kysymysten kanssa. He ilmeisesti olettavat minun tietävän kaiken Kreikastakin, vaikken ollut koskaan aiemmin edes käynyt siellä. :grin
 
Hyvä tietää ett en ole ainoa jota alkaa välillä tympiä se kyselytulva. :grin Helpotusta ei siihen ilmeisesti ole vielä aikoihin luvassa...
 
Minä usein kysyn lapselta, mitä mieltä tai mitä tämä itse asiasta tuumii, kun alkaa tympiä jatkuva mikä- kysely. :) Hyviä keskusteluita on saatu aikaan 2v lastenkin kanssa.
 
Takaisin
Top